چرا تبریز میزبان فینال جام حذفی شد؟

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ از الگوبرداری ایران از عربستان و قطر برای تعیین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره چرایی انتخاب تبریز به‌عنوان میزبان فینال جام حذفی میان دو تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک گفت: اولویت ما، همیشه پنج ورزشگاهی هستند که می‌توانند میزبان فینال جام حذفی باشند و یک رسالت و مأموریت ما، بردن بازی‌ها به شهرهای مختلف است تا عزیزان دیگر شهرها نیز، استفاده کنند. به هر حال هر تصمیمی یکسری نقاط مثبت و یکسری انتقاد به همراه دارد و به نظرم تصمیم بدی نبود، چون مدت‌ها بود استادیوم یادگار امام (ره) تبریز هم هواداران پر شور را به خود ندیده بود.

وی درباره اینکه چرا بازی در تهران انجام نشد، گفت: استادیوم آزادی بهترین استادیوم کشورمان و استادیوم بازی‌های ملی‌مان محسوب می‌شود. به هر حال بهتر است کمی هم به چمن این ورزشگاه استراحت بدهیم که سال‌های سال است از آن استفاده می‌شود. بعد از این هم بازی‌های لیگ را داریم و تنوع بد نیست. انتقاد را به دیده منت می‌گذاریم، اما یکسری ملاحظات این‌چنینی هم داریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که با توجه به تغییر تقویم AFC آیا تکلیف حضور قهرمان لیگ و حذفی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده است یا نه، اظهار داشت: خیر، چون همه آسیا در این شرایط هستند. ما دو فصل و دو گروه داریم که متقاضیان سهمیه هستند، قهرمانان لیگ و جام حذفی و بعد لیگ قهرمانان برگزار می‌شود. اجازه بدهید مدل را براساس کشورهای مختلف ببینیم. اکنون عربستان مدل خود را استخراج کرده است و قطر هم به‌زودی این کار را انجام می‌دهد. اجازه بدهید ما هم مدلی متناسب با آنها و همه آسیا داشته باشیم. ضمن اینکه فردا هم با AFC یک ورکشاپ خواهیم داشت که گمانه‌زنی و تجربه آنها را می‌گیریم تا در نهایت مدلی استخراج شود که هیئت رئیسه تصمیم نهایی را بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید