حضور پنج نامزد از ورزش پارالمپیک در فهرست بهترین های قرن

در بین فهرست بهترین‌های قرن ورزش ایران نام 5 چهره از ورزش جانبازان و معلولان با چشم می خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شبکه ورزش سیما با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در قالب جشنواره‌ای ملی و ویژه‌برنامه‌ای نوروزی، بهترین‌های قرن ورزش ایران را انتخاب می‌کند.

نامزد‌های نهایی این جشنواره که در قالب ویژه برنامه «یکصد» در نوروز ۱۴۰۱ هر روز از ساعت ۱۴ و به صورت زنده از آنتن شبکه ورزش سیما پخش می‌شد، به انتخاب آرای مردمی گذاشته شده تا در نهایت نفرات برتر مشخص و معرفی شوند.

نامزد‌های این جشنواره پس از چند مرحله انتخاب و گزینش از سوی فدراسیون‌های ورزشی، کارشناسان ورزشی و هیئت داوران، انتخاب شده و به رأی مردمی گذاشته می‌شوند و مدیران برتر نیز توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد.

هیئت انتخاب در بخش ورزش پارالمپیک متشکل از محمود خسروی وفا، سید محمد شروین اسبقیان، هادی رضایی، مژگان نصیری، مهدی شکری، یوسف آجرلو، محمدرضا گلشنی، محمد تابع، بهروز برجسته، علی اصغر هادیزاده و علیرضا رعدی بودند.

فهرست نهایی نامزد‌های برترین‌های قرن ورزش ایران در ۸ بخش مربی برتر، پهلوان، بازیکن برتر، یار مظلوم، گل قرن، مدیر برتر، صحنه ماندگار و مدال قرن منتشر شده که در میان آن‌ها ۵ نماینده از ورزش پارالمپیک ایران نیز به شرح زیر به چشم می‌خورد:

برترین مربی قرن ایران

هادی رضایی – والیبال نشسته کد ۴۰۳

برترین تیم ورزشی قرن ایران

والیبال نشسته – کد ۲۰۶

برترین صحنه ورزشی قرن ایران

سیامند رحمان – وزنه‌برداری کد ۵۰۴

هاشمیه متقیان – پرتاب نیزه کد ۵۱۰

دارنده برترین مدال ماندگار قرن ایران

زهرا نعمتی – تیروکمان کد ۳۰۹

 

 

دیدگاه تان را بنویسید