سجادی: خیال تیم ملی راحت باشد

سجادی وعده داد تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2022 با تیم های بزرگی بازی دوستانه انجام خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حمید سجادی در حاشیه دیدار دوستانه تیم ملی امید و گل گهر در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ملی‌پوشان امید و تیم ملی اظهار کرد: آقای قلعه‌نویی همه چیز را گفت. من چه باید بگویم؟ دیروز مهدی مهدوی‌کیا برنامه‌های تیم ملی را به ما اعلام کرد و بسیار ارزشمند بود. ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان وظایف حمایتی داریم و باید شرایط را برای همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال فراهم کنیم. دوست داریم بعد از ۴۸ سال تیم‌ ملی‌مان به المپیک راه پیدا کند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

او درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان گفت: برنامه‌ها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی باید مدون پیش برود و در دستور کار قرار بگیرد. این مسأله به عنوان یک برنامه مهم و کوتاه مدت اجرایی است. باید ببینیم چه خدمتی از دست ما بر می‌آید. وظیفه ما حمایت از تیم ملی، سرمربی و دستیاران سرمربی است. باید قاطعانه از اسکوچیچ حمایت کنیم و در خدمت تیم ملی خواهند بود.

وزیر ورزش درباره بسته شدن حساب فدراسیون فوتبال توسط سازمان امور مالیات عنوان کرد: برخی از فدراسیون‌ها درباره بحث مالیاتی‌شان گله‌مند هستند. من یک تیم ویژه تشکیل دادم و آقای پولادگر و آقای مهندس مطلبی، معاون اداری و مالی و برخی از کارشناسان و متخصصان اعضای این تیم هستند. سعی کردیم به امور مالی فدراسیون‌ها ورود کنیم تا مشکلات مالی حل شود و فدراسیون‌ها از این شرایط خارج شوند.

او ادامه داد: در فصل زمستان چنین مشکلاتی برای فدراسیون‌ها به وجود آمد و تا منابع مالی را فراهم کردیم، پول را به عنوان بدهی مالی بلوکه کردند. این مسأله خوب نیست. تکالیف مالیاتی سالیان قبل گریبان گیر فدراسیون‌ها شده بود و اکنون غافلگیر شدند. این اعداد بزرگ بدهی مالیاتی اکنون نیست و جوری که به من گزارش داده‌اند، در محاسبات یک عدد حدودی اعلام شده است. این‌ها باید پیگیری شود و تکالیف ماست. این‌ها خبرهای خوبی نیست. من بعضی وقت‌ها از گرفتاری فدراسیون‌ها شب نمی‌توانم بخوابم. مگر می‌شود فدراسیونی که برای کشور افتخار آفرینی می‌کند، بدهی داشته باشد و در مسائل مالی خودش مشکل داشته باشد.

سجادی اضافه کرد:‌ برای این مسأله تیم ویژه تشکیل دادیم و تا آخر کنار روسای فدراسیون‌ها هستیم. اصلا جای نگرانی نیست و مهم این است که می‌دانیم مشکل کجاست اما این‌ها مشکلات یک روزه حل نمی‌شود. البته خوشبختانه وزارت اقتصاد و امور دارایی کمک می‌کند. تیم ملی هم راه دشواری دارد اما خیال‌شان راحت باشد چون از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم. تیم ملی ما فوق العاده است و امیدوارم بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. بازی خوب و کیفیت خوب می‌خواهیم. امیدوارم یک بلوغ خوب را از تیم ملی ببینیم. همه عاشق تیم ملی هستیم

 

دیدگاه تان را بنویسید