یحیی برود چون... بماند زیرا!

ادامه حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس مساله ای است که ذهن هواداران را مشغول کرده و پس از باخت و حذف از جام حذفی در سکوها هم نمود پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در حالی که هنوز شش هفته به پایان لیگ مانده و پرسپولیس هم شانس قهرمانی ولو اندک دارد، زمزمه هایی درباره تغییر سرمربی در تیم دیده می شود. ادامه حضور یحیی روی نیمکت پرسپولیس و یا جدا شدنش هرکدام موافقانی دارد و هر دسته استدلالهایی برای خود دارند که می تواند درست باشد.

یحیی باید بماند چون تیم را بهتر از هر مربی دیگری می شناسد و حضور یک مربی دیگر نیاز به زمان دارد. مربی جدید اگر عملکرد خوبی نداشته باشد که نیاز به تغییر دوباره حس می شود. اما حتی در بهترین حالت ممکن است هفته ها طول بکشد تا در تیم جا بیفتد و این مساله احتمالا منجر به افت نتایج شود.

یحیی باید برود چون عملکرد او در این فصل متزلزل بوده است. پرسپولیس با او سوپرجام و جام حذفی را از دست داده و برای لیگ هم عملا شانس زیادی ندارد. این نشان می دهد که پرسپولیس با یحیی در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر چه تغییر سریعتر انجام شود از سقوط بیشتر جلوگیری می شود.

یحیی باید بماند چون در شرایط فعلی پرسپولیس قدرت خرید مربی باکیفیت خارجی را ندارد و جایگزین احتمالی اش یک مربی ایرانی خواهد بود. هواداران، پرسپولیس یحیی را با وجود همه کم و کاستی هایش به مراتب بیشتر از پرسپولیس دهه هشتاد و اوایل دهه نود با مربیانی چون استیلی، درخشان و دایی دوست دارند. پس اگر قرار به حضور مربیان امتحان پس داده و مردود شده قبلیست، یحیی بماند بهتر است.

یحیی باید برود چون قصد ندارد دست از لجاجت بردارد. شخصیت ترسوی پرسپولیس حاصل تفکرات محتاطانه خود اوست. تیمی که بازی های برده را با ترس از دست می دهد و نمی تواند نتیجه نگه دارد. یحیی دیگر نباید روی نیمکت باشد چون مصرانه معتقد است تمیروف از مهاجمان ایرانی اش بهتر است. لجبازانه پس از زدن گل پیروزی مقابل هر تیمی به دفاع می نشیند. بعد از هر باخت به جای پاسخگویی استعفا می دهد.

یحیی باید بماند چون پرسپولیس از آخرین باری که او از نیمکت تیم جدا شد خاطره خوبی ندارد. شاید انتقادات به یحیی از روی شکم سیری باشد. اتفاقی که در سال 92 نیز رخ داد. گل محمدی تیم غرق در بحران را تحویل گرفت و از رتبه دو رقمی به ششمی لیگ و فینال جام حذفی رساند. با این حال اتفاقات مربوط به برخورد او و مهدوی کیا برایش گران تمام شد و در نهایت باخت در ضربات پنالتی به سپاهان در فینال جام حذفی باعث خروج او از نیمکت شد. پرسپولیس بعد از یحیی روزهای به شدت تلخی را تجربه کرد تا زمانی که برانکو آمد و تکانی به تیم داد و دوران طلایی پرسپولیس آغاز شد.

یحیی باید برود چرا که کنترل عصبی اش را از دست داده و روحیه آرام همیشگی را ندارد. او دربی را از دست داد و پس از پرخاشگری تیمش را 4 جلسه از داشتن مربی محروم کرد. روحیه پرخاشگرانه او به بازیکنان نیز منتقل شد و در دیدار مقابل هوادار و همچنین بازی با آلومینیوم در جام حذفی یازده بازیکن عصبی در زمین راه می رفتند و کارت می گرفتند. شاید بهتر باشد یحیی برود و در مقطعی دیگر با آرامش برگردد.

یحیی باید بماند چرا که در صورت جدایی اش احتمالا برخی از بازیکنان این تیم خصوصا دسته ای که قراردادشان تمام می شود نیز با یحیی بروند. در این صورت پرسپولیس به اندازه ای ضعیف می شود که همین نایب قهرمانی احتمالی در لیگ نیز برای هواداران آرزو شود. اگر یحیی بماند با تقویت در چند پست می توان به آینده تیم امیدوار بود. چرا که به نظر می رسد شاکله تیم هنوز ظرفیت جام گرفتن را دارد.

یحیی باید برود چون دیگر نمی تواند به بازیکنان انگیزه بدهد و از آنها بازی بگیرد. ترابی، کامیابی نیا، آقایی تبدیل به بازیکنان معمولی شده اند. رضاییان که روزهای اول شرایط خوبی داشت هم افت کرده است. لک با اشتباه های زیادش نیمکت نشین شده. خرید خارجی یحیی فعلا خوب نبوده و مدافعان نیز روزهای پر اشتباهی دارند.

دیدگاه تان را بنویسید