ستاره پرسپولیس رو به افول؛ سایه ترابی در زمین!

هافبک ملی پوش پرسپولیس روزهای درخشانی را در مستطیل سبز پشت سر نمی‌گذارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل هوادار در حالی رقم خورد که پرسپولیس موقعیت‌های گلزنی زیادی را در نیمه اول از دست داد.

یحیی گل محمدی که به دلیل محرومیت روی نیمکت پرسپولیس حضور نداشت از روی صندلی‌های تماشاگران ورزشگاه پاس به تماشای خراب کردن موقعیت‌های گلزنی تیمش نشست تا قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر با وجود حضور شیرزود تمیروف و مهدی عبدی در خط حمله خود همچنان با مشکل جدی در گلزنی روبرو شود.

دو مهاجم پرسپولیس در حالی سه بار نتوانستند از موقعیت‌های گلزنی خود استفاده کنند که مهدی ترابی هافبک بازی‌ساز و پشت مهاجم این تیم هم در امر گلزنی یک بار ناموفق بود.

ترابی که در نیم فصل گذشته پس از حضوری ناموفق در لیگ ستارگان قطر به فوتبال ایران و پرسپولیس بازگشت عملکرد پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

هافبک ملی پوش پرسپولیس که در تمام اردوهای تیم ملی ایران حضور مستمر داشت کمترین دقایق بازی را در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ترکیب دراگان اسکوچیچ داشت تا هواداران پرسپولیس نسبت به عدم استفاده از این بازیکن در بازی‌های ملی انتقاد کنند. ترابی در یک سال گذشته تنها ۱۶ دقیقه پایانی دیدار با لبنان در بازی آخر مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت بازی کردن با پیراهن تیم ملی را پیدا کرد.

نگاهی به کارنامه مهدی ترابی نشان می‌دهد این بازیکن همچنان یکی از مهم‌ترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می‌شود. او که تاکنون با ۹ پاس گل، بهترین پاسور تیمش محسوب می‌شود آماری متفاوت در تعداد پاس‌های موفق دارد.

ترابی در پنج بازی قبلی پرسپولیس لمس توپ‌های زیادی را داشته است اما تنها ۹ بار موفق به ارسال پاس‌های منجر به ایجاد موقعیت گل برای هم تیمی‌هایش شده است. هافبک تأثیرگذار پرسپولیس که به دلیل دریافت کارت زرد چهارم دیدار بعدی پرسپولیس مقابل پیکان را نیز از دست داد سه اخطار خود را به دلیل اعتراض به داوری دریافت کرد که از بازیکنی همچون ترابی با سابقه سال‌ها بازی بین‌المللی امری غیر حرفه‌ای تلقی می‌شود.

اشتباه ترابی برای دفع توپ در جریان دیدار با هوادار باعث ضد حمله خطرناک این تیم شد تا احمد گوهری منجی دروازه پرسپولیس با دفع توپ شود و مانع از شکست تیمش در این بازی شود. او که معمولاً جزو بازیکنان برتر در هر مسابقه بود مقابل هوادار نتوانست خودش را در جمع پنج بازیکن موفق قرار دهد تا یکی از دلایل عدم موفقیت این تیم در فصل جاری، مشخص شود.

ترابی که قبل از پیوستن به پرسپولیس به عنوان بازیکن جوان شانس حضور در اروپا را داشت عملکرد درخشانی در یک سال گذشته نداشته است تا حضورش در جمع فعلی شاگردان یحیی گل محمدی نیز نتواند گره از مشکلات فنی سرخپوشان باز کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید