استقلال و رکورد دو ستاره!

در حالی که تنها ۷ هفته به پایان فصل بیست و یکم لیگ برتر باقی است، دو بازیکن استقلال در حال ثبت یک رکورد تاریخی در این تیم قرار دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال استقلال که سال ۱۴۰۰ را با موفقیت به پایان رساند تا با صدرنشینی سال و قرن جدید را آغاز کند، در آستانه انجام بیست و چهارمین دیدار این فصل خود قرار دارد و این در حالی است که آنها با ۵۴ امتیاز در صدر جدول قرار داشته و نه تنها اولین و تنها تیمی هستند که در این فصل از مجموع ۵۰ امتیاز عبور کردند، بلکه تنها تیم بدون شکست مسابقات هم می‌باشند.

آبی پوشان در حالی ۲۳ بازی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند که در مرکز زمین این تیم یک بازیکن به اندازه‌ای خوب بوده که نه تنها لقب مهندس را از هواداران این تیم گرفته، بلکه با دعوت به تیم ملی مزد زحماتش را هم دریافت کرد.

مهدی مهدی پور که دومین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌کند امروز تبدیل به یکی از مهره‌های ثابت این تیم شده که آبی‌ها حتی تصور بازی در غیاب او را هم ندارند. این هافبک ۲۷ ساله یکی از دو بازیکن استقلال است که در تمام دیدارهای این تیم حضور داشته؛ و تنها بازیکن استقلال است که با ۲۰۲۴ دقیقه حضور در میدان از مرز ۲۰۰۰ دقیقه بازی در این فصل عبور کرده تا پر کار ترین بازیکن فصل این تیم و رکورددار حضور در میدان در لیگ برتر باشد.

مهدی پور تنها یک نیمه را در این فصل از دست داده و به جز آن در تمام دقایق حضور تیمش در زمین بازی کرده است. تنها ۴۵ دقیقه‌ای که استقلال بدون مهدی پور بازی کرد به اولین نیمه این فصل آنها و بازی مقابل هوادار در هفته اول باز می‌گردد که مهدی پور در ترکیب ثابت نبود و از ابتدای نیمه دوم جای زبیر نیک نفس را در زمین گرفت و تا همین الان بدون وقفه و یک نفس برای آبی پوشان در زمین حضور داشته است.

مهدی پور که رکورددار حضور در میدان است، یکی از دو بازیکن استقلال است که در تمام دیدارهای این فصل حضور داشته و نفر دوم یک تازه وارد به اسم جعفر سلمانی است که باوجود بازی در پست مدافع چپ، با ۴ گل سومین گلزن برتر تیمش در این فصل است.

سلمانی هم در تمام دیدارهای تیمش حضور داشته و به جز ۲ بازی در هفته‌های ششم و هجدهم مقابل گل گهر و تراکتور، در سایر دیدارها در ترکیب ثابت قرار داشته است. سلمانی با ۲۳ بازی و ۱۸۴۳ دقیقه حضور در میدان بعد از مهدی پور دومین بازیکن پر کار استقلال در فصل بیست و یکم است.

سلمانی را به لحاظ دقایق حضور در میدان یک خارجی تازه وارد سایه به سایه تعقیب می‌کند که خیلی‌ها او را نه تنها بهترین خرید این فصل استقلال می‌دانند، بلکه به زعم بسیاری این بازیکن بهترین بازیکن این تیم و حتی شاید لیگ برتر در فصل جاری باشد.

کوین یامگا بازیکن چند پسته ای که از هفته دوم به استقلال پیوست و امروز با ۱۰ گل زده یکی از شانس‌های آقای گلی لیگ برتر است، به جز ۳ بازی در تمام دیدارهای این تیم در ترکیب اصلی قرار داشته تا امروز با ۱۷۹۶ دقیقه حضور در میدان سایه به سایه در تعقیب جعفر سلمانی باشد.

یامگا تنها ۳ بازی در هفته‌های اول، ششم و شانزدهم را به ترتیب مقابل هوادار (این بازی قبل از پیوستن یامگا به استقلال انجام شد)، گل گهر (با حکم کمیته تعیین وضعیت) و هوادار در نیم فصل دوم (۴ اخطاره بودن) از دست داد و به جز آن در تمام دیدارهای تیمش به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته است.

استقلال در حالی روز سه شنبه و از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان پیکان خواهد بود که حضور این ۳ بازیکن در ترکیب اصلی آنها کاملاً قابل پیش بینی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید