پیش بینی جالب یحیی گل محمدی از گروه ایران در جام جهانی/جذاب ترین قرعه نصیب تیم ملی شد/ به حضور علی دایی واقعا افتخار کردم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید سازمان لیگ برای برنامه فصل آینده لیگ برتر می‌تواند از کشورهای اروپایی الگوبرداری کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی ایران در قرعه کشی جام جهانی قطر، در گروه B با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا هم گروه شد.

ایسنا نوشت: یحیی گل‌محمدی، درباره همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم اوکراین، ولز و اسکاتلند، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم افتخار کردیم به  اینکه  تیم ملی در جام‌جهانی حاضر بود و از طرفی به حضور علی دایی هم افتخار کردیم که در این مراسم حاضر بود. این موضوع جای خوشحالی و افتخار برای من بود. دایی افتخار همه ایرانی‌ها است. در مجموع قرعه راحتی برای ایران نبود. با این حال فکر می‌کنم قرعه برای ما جذاب است و حساسیت‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: شاید جذاب ترین قرعه جام‌جهانی گروه ما بود. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و همانطور که مقتدرانه به جام‌جهانی صعود کردیم، همه ما به آینده  این تیم خوشبین هستیم. بازیکنان هم انگیزه زیادی دارند و اگر کمی خوش‌شانس باشیم و اسیر اتفاقات نشویم می‌توانیم حداقل به عنوان تیم دوم صعود کنیم. باید امیدوارم باشیم هرچند کار سختی داریم. با این حال امیدوارانه  کار تیم ملی را دنبال خواهیم کرد و برایشان دعا می‌کنیم.

او درباره اینکه اولین بازی ایران در جام‌جهانی برابر انگلیس به عنوان تیم قدرتمند گروه خواهد بود هم گفت: فرقی نمی‌کند. همیشه در بازی اول اگر امتیاز کسب شود، با روحیه سایر بازی‌ها دنبال می‌شود. از یک جهت خوب است چون وقتی بازی با انگلیس تمام شود با امیدواری بیشتری بازی‌های بعدی را انجام خواهیم داد و آن استرس و اضطراب کم تر می‌شود. البته صحبت‌هایی که من انجام دادم به معنی این نیست که از پیش بازنده هستیم اما خب کار سختی در پیش است و باید واقعیت‌ها را بپذیریم. اگر در بازی اول امتیاز هم نگیریم حداقل استرس بازی با انگلیس تمام می‌شود و می‌توانیم با آرامش بیشتری به بازی‌های بعدی فکر کنیم. در فوتبال اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و ممکن است در بازی اول هم نتیجه بگیریم. همه چیز بستگی به آماده‌سازی تیم دارد که باید خوب باشد. تیم باید اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد و این موضوع قطعا کمک می‌کند بازی‌های خوبی را انجام بدهیم.

گل‌محمدی درباره اینکه جام‌جهانی باید در پاییز برگزار شود و سازمان  لیگ چه کاری باید برای برنامه ریزی لیگ فصل آینده داشته باشد هم گفت: اکثر تیم‌هایی که در جام‌جهانی هستند، این مشکل را دارند. هم برای آماده سازی تیم ملی کشورشان باید برنامه ریزی کنند و هم برای لیگشان باید برنامه داشته باشند. بازیکنان در لیگ آماده می‌شوند و چه بسا برخی از بازیکنانی که فکرشان را هم نمی‌کنیم از دل لیگ به تیم ملی دعوت بشوند. اگر برنامه ریزی خوب باشد می‌تواند به تیم ملی کمک کند. ما می‌توانیم از کشورهای اروپایی الگوبرداری کنیم چون آنها هم با این مشکل روبه‌رو هستند و برنامه  لیگشان به لیگ ما نزدیک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید