تمجید AFC از عملکرد تیم ملی با اسکوچیچ؛ او نقطه عطف ایران بود/گل جهانبخش رکورددار شد

سایت AFC سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران را نقطه عطفی برای این تیم دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در پایان مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، تیم‌های ملی ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن به صورت مستقیم به مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کردند و استرالیا و امارات به دور پلی‌آف رسیدند. برنده دیدار این دو تیم برای صعود به جام جهانی، با پرو رقابت خواهد کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اشاره‌ای به آمار ثبت شده در دیدارهای انتخابی قاره کهن اشاره کرد و نوشت: تیم‌های استرالیا و ایران در 10 بازی گذشته خود، 15 بار موفق به گلزنی شدند و بهترین خط حمله را از آنِ خود کردند. گل علیرضا جهانبخش به عراق که در ثانیه 59 به ثمر رسید و زمینه‌ساز برتری 3 بر صفر ایران بود، سریع‌ترین گل مرحله پایانی انتخابی جام جهانی بود.

همچنین ایران و کره جنوبی بیشترین کلین‌شیت را به نام خود ثبت کردند و دروازه خود را در هفت مسابقه، بسته نگه داشتند.

بازی‌های این مرحله، یک آقای گل نداشت و زوج مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش از ایران، سون هیونگ مین از کره جنوبی، وو لی از چین، جونیا ایتو از ژاپن و صالح الشهری از عربستان، چهار بار دروازه رقبا را گشودند. البته طارمی این آمار  را در شش بازی ثبت کرده که سه گلِ آن، سه امتیازی بوده و دو پاس گل این بازیکن باعث شد آقای گل دور انتخابی شود.»

سایت AFC همچنین نگاهی به عملکرد ایران در راه صعود به جام جهانی قطر داشت و نوشت: پس از لحظات پرتنش دور دوم انتخابی، انتصاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران نقطه عطف این تیم بود و ایران با صدرنشینی گروه A به جام جهانی رسید. ایران با سه مهاجم آماده خود یعنی سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش، 13 امتیاز بیشتر از امارات گرفت و شکست مقابل کره جنوبی هم فقط به رکورد آنها صدمه زد.

برخلاف حضور رو به افزایش در ادوار مختلف جام جهانی، ایران تاکنون از صعود به مرحله حذفی جام جهانی بازمانده و امیدوار است امسال تاریخ‌سازی کند. با توجه به حضور مراکش در سید سوم، دیدار خاطره‌انگیز ایران با این تیم در جام جهانی 2018 روسیه تکرار نمی‌شود. برخلاف روسیه، تیم ملی در قطر از بدشانسی همگروهی همزمان با اسپانیا و پرتغال در امان خواهد بود. حضور هر دوی این تیم‌ها در سید یک یعنی ایران حداکثر با یکی از آنها همگروه می‌شود».

 

دیدگاه تان را بنویسید