گزارش جی پلاس

جنگ بیهوده در فضای مجازی پس از باخت تیم ملی/ چه کسی از همه بدتر بود!؟

باخت تیم ملی باعث ایجاد جنگ بیهوده ای بین هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال در فضای مجازی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال در یکی از ضعیف ترین نمایش های ماه های اخیرش در حالی مقابل کره جنوبی تن به شکست دو گله داد که بدون تعارف هیچ یک از بازیکنانش در حد و اندازه های خودشان ظاهر نشدند. این باخت اما دستاویز جنگی بیهوده، بی حاصل و صراحتا می شود گفت احمقانه بین هواداران دو تیم شده است؛ پیدا کردن مقصر از تیم رقیب و انداختن باخت به گردن او.

پرسپولیسی ها چند بازیکن استقلال مانند عارف غلامی را نشانه رفته اند و او را مقصر شکست معرفی می کنند. عارف غلامی توسط اسکوچیچ در پست غیرتخصصی به کار گرفته شد و نمایش خوبی نداشت. در سمت راست کره ای ها بارها نفوذ کردند و توانستند موقعیت های خطرناکی ایجاد کنند. غلامی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته نمایش خوبی نداشت و همین مساله دستاویزی برای قرمزها در فضای مجازی شده است.

در سوی مقابل استقلالی ها به نمایش ضعیف بازیکنی مثل امیری اشاره می کنند که نمایش خوبی نداشت و بارها توپ لو داد. امیری در بازی های قبلی تیم ملی هم خوب بازی نکرده بود و حالا استقلالی ها روی او مانور می دهند تا او را مقصر نمایش ضعیف تیم ملی معرفی کنند.

البته فشار به بازیکنان تیم ملی فقط به بازیکنان فعلی دو تیم بر نمی گردد. حتی بازیکنانی که در حال حاضر در تیم های دیگر و یا حتی خارج بازی می کنند اما قبلا سابقه پوشیدن پیراهن یکی از دو تیم را داشته اند از حمله فضای مجازی در امان نیستند. بازیکنی مانند اللهیار صیادمنش که در حال حاضر لژیونر است اما به دلیل سابقه پوشیدن پیراهن استقلال از سوی پرسپولیسی ها بابت از دست رفتن موقعیت تک به تک مورد انتقاد گرفته است. حتی نورافکن سپاهانی نیز در امان نبوده است. در سوی مقابل استقلالی ها نسبت به عملکرد نوراللهی و خلیل زاده که لژیونر هستند اما قبلا پرسپولیسی بوده اند موضع گرفته اند.

هیچ یک از بازیکنان نامبرده در دیدار مقابل کره جنوبی عملکرد خوبی نداشته اند. نه فقط این بازیکنان بلکه کلا هر 11 بازیکن و حتی بازیکنان تعویضی عملکرد خوبی نداشتند. تیم ملی نماد هویت و استقلال یک کشور است و بررسی نقاط قوت و ضعف آن با نگاه های رنگی یک نگرش ساده لوحانه و تفرقه برانگیز است. چگونه در شرایطی که هیچ یک از بازیکنان نمره متوسط به بالا نگرفته اند می توان یک یا دو بازیکن از تیم رقیب را مقصر باخت معرفی کرد و چشم به روی سایر مشکلات بست؟ اگر به جای غلامی فرشاد فرجی وارد زمین شده بود تیم نمی باخت؟ یا اگر به جای امیری حردانی بازی می کرد کره را در خاک خودش شکست می دادیم؟

  • این بحث های غیرفنی متعصبانه و البته فاقد ارزش های فنی بر عملکرد کادر فنی هم ناخوداگاه تاثیر می گذارد. سرمربی تیم ملی ( هر کسی که باشد) با مشاهده چنین فشاری خودش را مجبور به دعوت از این دو تیم می داند تا مورد انتقاد قرار نگیرد. چه بسا که در حال حاضر بازیکنان با کیفیتی در تیم های گل گهر، فولاد، سپاهان و حتی آلومینیوم توپ می زنند که رنگ پیراهن تیم ملی را نمی بینند.

دیدگاه تان را بنویسید