استکی: روزبهانی تمام شده است/ مدال خریدنی بود او 4 مدال می‌خرید!

سرمربی تیم ملی بوکس ایران نسبت به صحبت‌های حاشیه ساز احسان روزبهانی به شدت واکنش نشان داده و او را فردی دو رو دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از نشست خبری حاشیه ساز احسان روزبهانی کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران که به شدت از اقدامات علیرضا استکی سرمربی تیم ملی و همچنین فدراسیون بوکس انتقاد کرده بود، سرمربی تیم ملی در آخرین مصاحبه خودش به شدت نسبت به صحبت‌های این ملی‌پوش سابق واکنش نشان داد و او را فردی دو رو و تمام شده خواند.

ایسنا نوشت: پنج‌شنبه هفته گذشته بود که احسان روزبهانی ملی‌پوش و کاپیتان سابق تیم ملی بوکس ایران در اظهاراتی عجیب، انتقادات زیادی را نسبت به نحوه عملکرد علیرضا استکی در تیم ملی و عملکرد فدراسیون مطرح کرد. او با بیانی علیرضا استکی را خدنگ خوانده و فردی نه چندان شناخته شده در بوکس معرفی کرد. او در حالی از فعالیت استکی به عنوان سرمربی تیم ملی انتقاد کرد که پیش از این در زمان حضور خودش در تیم ملی، بارها از شریط حاکم بر اردوهای تیم ملی زیر نظر علیرضا استکی به عنوان سرمربی تعریف کرده بود. البته این صحبت‌های او واکنش سرمربی تیم ملی را نیز در پی داشت که در ادامه آن‌ها را می‌خوانید:

* ادعای پهلوانی دارند و اینطور دو رو حرف می‌زنند؟

علیرضا استکی در گفت‌وگو با ایسنا، نسبت به اظهارات حاشیه‌ساز احسان روزبهانی ملی‌پوش سابق بوکس ایران درباره شرایط تیم ملی و فدراسیون توضیح داد: مطمئن باشید که صحبت‌های ایشان از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد، چرا که تهمت‌ها و مسائلی را به بنده نسبت داده‌اند که همگی بار قضایی دارد. ایشان تا زمانی که در تیم ملی حضور داشتند وضعیت و اردوهای تیم ملی از نظرشان فوق‌العاده بود، در تلویزیون و رسانه‌ها تعریف و تمجید می‌کردند و استکی هم آدم خوبی به شمار می‌رفت اما حالا که در تیم ملی نیستند چنین صحبت‌های تاسف باری را مطرح می‌کنند. از کسی که ادعای پهلوانی دارد بعید است.

* روزبهانی به سوریه هم می‌باخت، گفتم آبرویت در خطر است

او ادامه داد: بعد از ۸ سال نتیجه نگرفتن، برای صلاح و آبروی ایشان گفتم بهتر است با کمال احترام از تیم ملی کنار بروند. روزبهانی از سال ۲۰۱۴ هیچ مدالی در هیچ تورنمنتی حتی در تورنمنت‌های داخلی به دست نیاورده بود و حتی مقابل سوریه نیز مبارزات خود را واگذار می‌کرد. حق الناس جوانان مردم بر گردن من است و می‌خواهم بهترین عملکرد را در تیم ملی به ثبت برسانیم، بدون آن که حقی از کسی ضایع شود. بسیاری از پیشکسوتان بوکس به بنده می‌گفتند چرا حق جوانان را به روزبهانی می‌دهم و از این موضوع ناراحت بودند، به همین دلیل سعی کردیم به صورت محترمانه از او خواهش کنیم که دیگر در تیم ملی نباشد چرا که رزومه او در هشت سال گذشته مشخص است.

سرمربی تیم ملی بوکس افزود: او ۶ سال با مربیان دیگر و ۲ سال هم با مربیگری بنده بدون حتی کسب یک مدال در تیم ملی حضور داشت. بنده برای آبروی او چنین موضوعی را  خواستم و به جز این هم نمی‌توانستم کار دیگری برای او کنم چرا که حق الناس جوانان این رشته و این مرز بر عهده من است.

* مدال خریدنی بود آخرین مدال روزبهانی ۲۰۱۴ نبود

او ادامه داد: ایشان درباره خرید مدال‌های جهانی توسط فدراسیون بوکس صحبت کرده است، مطمئن باشید اگر مدال ایران خریدنی بود خود ایشان تا الان ۴ مدال می‌خریدند و تنها با دو مدال برنز آسیا که آخرین آن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ بود از تیم ملی جدا نمی شدند. از نظر من همه این صحبت‌ها به خاطر حسادت‌هایی است که نسبت به دانیال شه‌بخش و علیرضا استکی وجود دارند. این فدراسیون بعد از ۸۰ سال با یک جوان تاریخ سازی کرد که این موضوع حال خیلی‌ها را خراب کرد. در سال‌های گذشته ما آرزو داشتیم در مسابقات جهانی به شب دوم برسیم و اکنون بعد از ۱۶ سال فینالیست آسیا داریم، در قهرمانی جهان با بهترین های دنیا نزدیک مبارزه می‌کنیم و نهایتاً هم بعد از نزدیک به ۹۰ سال نخستین مدال جهانی بوکس را به دست آوردیم. همانطور که گفتم این موضوع حال خیلی‌ها را خراب کرد.

* به این افراد باج نمی‌دهم

استکی با اشاره به حواشی قبل از انتحابات بوکس تصریح کرد: از نظر من همه این صحبت‌ها تداوم بی اخلاقی‌های قبل از انتخابات است. البته همه این موضوعات باعث می‌شود بنده بیشتر انرژی بگیرم و باید بار دیگر یادآوری کنم  استکی فردی نیست که بخاطر این صحبت‌ها به کسی باج بدهد و حق الناسی را به گردن خود بیاورد. با فشارهای رسانه‌ی نمی‌توانند از بنده باج بگیرند، محترمانه و بدون دردسر با ایشان صحبت کردم که دیگر در تیم ملی نباشند چون پای آبرویشان در میان بود.

* سام استکی انتخابی زد و فیکس شد

سرمربی تیم ملی بوکس درباره حضور سام استکی (پسرش) در ترکیب تیم ملی نوجوانان نیز گفت: صحبت‌هایی را در این مورد نیز مطرح کرده‌اند که جا دارد نکاتی را درباره آن اعلام کنم. سام استکی سال گذشته قبل از مسابقات آسیایی امارات سه انتخابی در شهر بیجار شرکت کرد و هر سه شب را برد که فیلم آن‌ها هم موجود است، اما در تهران بازی را به حریف خود واگذار کرد. حریف او به مسابقات اعزام نشد اما بنده نگذاشتم سام استکی که نفر دوم وزن خود بود نیز عازم امارات شود. در مورد مسابقات امسال نیز باید بگویم که سام استکی در سقز انتخابی تیم‌ ملی داشت و سه شب انتخابی را برد و ۴ بازی انتخابی دیگر را در تیم ملی نیز با برتری پشت سر گذاشت که فیلم همه آن‌ها موجود است. در مجموع ۷ بازی انتخابی را برد تا فیکس تیم ملی شد و در اردن که محل برگزاری رقابت‌ها بود نیز به قهرمان آسیا خورد که از نظر من مبارزه را برده بود، با ناداوری ۲ بر ۳ بازنده اعلام شد که سند حرف من فیلم مبارزه است که همه می‌توانند در مورد آن نظر بدهند.

* یک عمر تر و خشکشان کردم و قدر نمی‌دانند

استکی با اشاره به نحوه صحبت‌های روزبهانی که به دور از شان یک ورزشکار بود، توضیح داد: یک موضوع دیگر درباره صحبت‌های او باید مطرح کنم و آن هم طرز صحبت کردنش است که به نظر من جا دارد یادآوری کنم احترام به بزرگتر جزو واجبات است. برای فردی که زندگی ورزشی خود را مدیونش هست و به عنوان شاگرد زیر دستش کار کرده‌ احترام قائل نیست و با لفظ خدنگ وی را خطاب میکند. یک عمر تر و خشکشان کردم و قدر نمی‌دانند. البته از نظر من خدنگ کسی است که احترام بزرگتر را می‌داند، کوچکی بزرگ‌ترها را می‌کند. بنده افتخار می‌کنم که کوچکی افراد بزرگی چون ناطق نوری و منوچهر مقصودی را در گذشته انجام داده‌ام و اکنون نیز کوچک آن‌ها هستم. افتخار می‌کنم که در گذشته زیر دست آن‌ها کار کردم و آن‌ها از نظر معنوی حمایت‌های بی دریغی نسبت به بنده داشتند. این موضوع هیچ گاه فراموشم نمی‌شود، برخلاف ایشان که احترامی به بزرگتر قائل نیست. ضمن اینکه باید بگویم شما تا کوچک نشوید بزرگ نخواهید شد.

* دریافتی همه مشخص است

او درباره دریافتی‌هایی که روزبهانی درمورد آن‌ها صحبت کرده بود نیز گفت: درباره دریافتی‌ها نیز صحبت کردند که باید بگویم اسناد و مدارک همه دریافتی‌ها از گذشته تا اکنون در فدراسیون بوکس موجود است، همه می‌توانند دریافتی‌های اعضای مختلف را پس از پیگیری با یکدیگر مقایسه کنند.

* با سابقه‌ترین را کاپیتان تیم ملی می‌گذاریم

او در پایان درباره ادعای روزبهانی مبنی بر اینکه اگر رودروایسی نبود حتی کاپیتان تیم ملی نمی‌شد نیز توضیح داد: در حال حاضر سجاد محمدپور کاپیتان تیم ملی ما است. او حتی در مسابقات چند جانبه یا تورنمنت‌های چند جانبه در آسیا نیز به مدال نرسیده است اما به دلیل حضور مداوم در اردوهای تیم ملی که نزدیک به ۱۲ تا ۱۳ سال است کاپیتان تیم ملی شد. بنده کسی که حتی یک روز از کسی سابقه بیشتری داشته باشد را کاپیتان تیم ملی انتخاب می‌کنم. مطمئن باشید این ادعا نیز دروغ است و بنده به خاطر شرایط سنی روزبهانی را کاپیتان تیم ملی انتخاب کرده بودم.

دیدگاه تان را بنویسید