حرف های علیرضا استکی درباره سلبریتی هایی که تمرین بوکس می کنند

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس امروز میهمان برنامه تلویزیونی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی بوکس ایران برای کسب سهیمه المپیک 2020 توکیو تلاش می کند. استکی امروز درباره مسایل مختلفی از جمله شرایط تیمش و همینطور کار با سلیبریتی ها توضیح داد.

او ابتدا درباره مربی گری برای چهره های معروف مثل حامد بهداد، علی ضیا، پوریا پورسرخ، احسان علیخانی و... گفت: دو سالی است که درگیر مسابقات مختلف امیرعلی اکبری بودم و حالا هم درگیر تیم ملی هستم اما تا سال 95 دوستان پیش ما تمرین می کردند. با آقای علیخانی هم تا سال پیش تمرین می کردیم اما از نظر زمانی با هم هماهنگ نبودیم.

وی افزود: بوکس هم راه خودش را دارد، از پایه شروع می کنیم، به آنها تمرینات بدنسازی را یاد می دهم و از آنجایی که مربی بدنسازی هم هستم این آموزش را هم برای سلبریتی ها داشته ام. کار بوکس هم یاد داده ام.

استکی در پاسخ به اینکه کدام یک از این چهره ها بهتر بوده اند، یادآور شد: از نظر بوکس آقا حامد چون قبلا بوکس کار کرده بود، از همه بهتر بود ولی بقیه از پایه شروع کردند. احسان هم با استعداد بود و خیلی زود توانست بوکس را بگیرد.

استکی درباره وضعیت تیم ملی و شرایط برای گرفتن سهمیه المپیک گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تغییر و تحولاتی رخ داد و از 1 خرداد تیم دست بنده داده شد. اول به عنوان مدیر تیم های ملی آمدم و بعد از من خواستند سرمربی گری را هم قبول کنم، گرچه تیم شرایط خوبی نداشت و کار سخت بود ولی قبول کردم. قرار بود یک مربی خارجی بیاید و نتوانست بیاید و من آمدم.

وی تصریح کرد: حالا بچه ها بعد از سه ماه و 15 روز تمرین بدون بازی تدارکاتی به مسابقات جهانی رفتیم. ما 70 سال است در این مسابقات شرکت می کنیم، بوکسورهایمان جزو 8 تا هم آمده بودند اما با 3 برد هیچوقت به این مرحله نرسیده بودند. اکثرا با دو برد این اتفاق می افتاد ولی ما توانستیم در این مسابقات موفق شویم.

استکی ادامه داد: حس من این است که اگر تدارک بشویم و اتفاقات خوبی در این سه ماه بیفتد سهمیه خوبی می گیریم و روی هر هشت وزنمان حساب می کنیم و می رویم که بهترین نتایج تاریخ را رقم بزنیم. بوکس به خصوص در بحث سهمیه مافیای زیادی دارد. در رشته ما داور خیلی تعیین کننده است و 5 داور داریم که هرچقدر هم خوب باشی ممکن  است نگذارند جلو بروی و این خیلی پیش می آید.

مربی تیم ملی بوکس اذعان کرد: ما در همین مسابقات جهانی خیلی راحت می توانستیم دو مدال بگیریم، اما حق احسان روزبهانی خورده شد و مدال برنز او قطعی نشد. او ممکن بود ازبک را ببرد و تا فینال برود. شاهین موسوی هم توانست در رینگ جهانی موفق باشد. حضور در رینگ جهانی خیلی مهم است و هر کشوری در این سطح می تواند بهترین باشد و بار زیادی روی دوش مربی و ورزشکار است.  من روی هر هشت وزن حساب باز می کنم و امیدوارم اگر خدا بخواهد نتیجه بگیریم.

وی درباره نحوه امتیازدهی ها گفت: متاسفانه حالا اتفاقی افتاده که تا لحظه آخر منتظری دست شاگرد خودت بالا برود اما دست حریف را بالا می برند. اعتراض هم نمی توانی بکنی. من در مسابقات جهانی اعتراض کردم و هزار دلار هم پول دادم ولی متاسفانه این هزار دلار را پس دادند و به شکلی شرم آور گفتند ما نمی توانیم کاری برای شما بکنیم. ما باید هم در مسابقات کرسی داشته باشیم هم داوران بیشتری را به مسابقات اعزام کنیم و داوری ایرانی به ما کمک کند.

استکی ادامه داد: بابک بردبار و فرزاد صادق پور را داریم و بهتر است نیروهای بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم.

وی با نام بردن اعضای تیم ملی بوکس، درباره نحوه گرفتن سهمیه گفت: ما دو سهمیه قاره ای و جهانی داریم. 14 بهمن در چین مسابقه داریم و اردیبهشت هم در فرانسه.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره ارتباط با امیر علی اکبری نیز اظهار کرد: با امیر در ارتباط هستم، خیلی زیاد نه ولی از حال او خبر دارم. من کمکش کردم و او راه خود را پیدا کرد و بعد از اینکه راه را برای او هموار کردم احساس کردم دیگر نیازی به من ندارد و با توافق از هم جدا شدیم. حالا هم او دارد خودش کار خوب  انجام می دهد و برایش آرزوی توفیق دارم.

پس از مرور روزنامه های ورزشی، استکی در خصوص حمایت از بوکس گفت: شرایط در دوره حسین ثوری به عنوان رییس فدراسیون خیلی بهتر شده و او پیگیر است. تا به حال دو پخش زنده تلویزیونی داشته ایم. سایت ها هم بیشتر می پردازند و بوکس بیشتر دیده میشود. در فضای مجازی هم بیشتر کار می کنیم و بچه ها را به مردم می شناسانیم. ما خاک این رشته را 10، 12 سال خوردیم و حالا که توی بورس آمده مدعی زیاد شده. عیبی هم ندارد اما ای کاش زمانی که ما در سختی کار می کردیم و دیده نمی شدیم هم توجهی وجود داشت.

وی یادآور شد: در این مدت قهرمانان بزرگی مثل  احسان روزبهانی، علی مظاهری، مهدی طلوتی، امین قاسمی پور، جاسم دلاوری، فروتن گل آرا، سجاد محرابی و... را داشتیم. بچه هایی آمدند و کار کردند و مدال گرفتند در این چند سال. ما دو سهمیه المپیک در پکن و لندن داشتیم و من مربی بدنسازی بودم. مربی فنی هم کنار سرمربیان محترم بودم. در ریو اختلافات و حواشی زیاد شد و دو دستگی پیش آمد و نتوانستیم سهمیه بگیریم. اتفاقات بدی افتاد. یکی از اتفاق خوب این بود که احسان روزبهانی دو سال جلوتر سهمیه المپیک گرفت و فرصت تمرین داشت اما حتی نتوانست نیمی از خودش در لندن باشد. همه اینها باعث شد اتفاقاتی بیفتد که الان بوکس ما یه مقدار در چالش هست. ولی مطمئنا با همدلی و همیاری همه مشکل حل می شود. من سرمربی نیستم، من کارگر تیم ملی هستم. واقعا برای بوکس کارگری می کنیم. با حضور بزرگان من ادعای سرمربیگری نمی کنم. یک تشکر هم از کادر فنی می کنم. در این مدت خیلی زحمت کشیدند. یک تشکر خالصانه هم نایب رئیس فدراسیون می کنم. بوکس حاشیه زیاد دارد. اگر بیاورید کلی جنگ و جدال دارد و اتفاقات خوبی برای شما می افتد!

 

دیدگاه تان را بنویسید