جی پلاس

آخرین دربی قرن؛ جدال مرگ و زندگی استقلال و پرسپولیس در حضور تماشاگران!

استقلال و پرسپولیس امروز (پنج شنبه) آخرین دربی قرن را در حساس ترین برهه و در حضور تماشاگران برگزار می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم های استقلال و پرسپولیس در نود و هشتمین دربی تهران و حساس ترین بازی فصل جاری لیگ برتر از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. علاوه بر حساسیت‌های موجود، بازگشت تماشاگران به سکوهای ورزشگاه آزادی، به جذابیت های این مسابقه اضافه کرده است.

شرایط متفاوت دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر هم به نحوی است که مانع از بازی محافظه کاران از سوی دو تیم خواهد شد و در نهایت می توان انتظار داشت که بازی با هیجان زیادی همراه شود.

شاگردان فرهاد مجیدی در حالی پای به زمین مسابقه می گذارند که با 54 امتیاز صدرنشین جدول رده بندی لیگ برتر هستند و پیروزی در این دیدار، به معنی افزایش اختلاف به عدد 9 و احتمالا به معنی قهرمانی در پایان فصل خواهد بود اما شکست آبی‌ها و پیروزی پرسپولیس موجب داغ تر شدن تنور رقابت در صدرجدول می شود و شاگردان گل محمدی به فاصله سه امتیازی استقلال می رسند.

همانطور که گفته شد، تماشاگران هم 30 درصد از سکوهای ورزشگاه آزادی را پر خواهند کرد که به معنی حضور 10 هزار استقلالی و 10 هزار پرسپولیسی در این دیدار است. تماشاگران در حالی به ورزشگاه می‌آیند که به جز حضور آزمایشی در آبان ماه در دیدار استقلال – نساجی و پرسپولیس – صنعت نفت، آخرین بار دو سال قبل و در دربی 92 و تساوی 2 -2 دو تیم حاضر شده بودند.

یحیی گل محمدی به عنوان مربی در 7 دیدار هدایت پرسپولیس را برعهده داشت که یک پیروزی و 6 تساوی برای او رقم خورده و در سوی مقابل مجیدی در 5 بازی هدایت استقلال را داشته که 4 تساوی و یک شکست سهم او از دربی های پایتخت بوده است.

از سوی دیگر در مجموع ۹ دربی برگزار شده در ماه اسفند، استقلال پنج بار و پرسپولیس دو بار (یک بار در ضربات پنالتی) برنده از زمین بازی خارج شده و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

باید دید آخرین دربی قرن، سهم کدام تیم خواهد بود؟

برنامه هفته بیست و سوم

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
آلومینیوم     تراکتور پنج شنبه 26 اسفند 15
فولاد     فجرسپاسی پنج شنبه 26 اسفند 17
سپاهان     گل گهر پنج شنبه 26 اسفند 17
پرسپولیس     استقلال جمعه 27 اسفند 17:30
نفت     هوادار جمعه 27 اسفند 15
شهرخودرو     نساجی جمعه 27 اسفند 15
مس     ذوب اهن جمعه 27 اسفند 15
پیکان     صنعت نفت جمعه 27 اسفند 16

 

جدول+لیگ+برتر

دیدگاه تان را بنویسید