هندوانه هایی که زیر بغل رونالدو جا نمی شود!

روزنامه انگلیسی سان پس از هت تریک رونالدو او را برترین بازیکن تاریخ دانست و به مسی حمله کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کریستیانو رونالدو پس از روزهای سختی که در اولدترافورد داشت در دیدار مقابل تاتنهام درخشید و موفق به هت تریک شد. همین مساله باعث شد فنر روزنامه انگلیسی سان در رفته و او را از عرش به فرش ببرد.

این نشریه که جزو رسانه های زرد انگلیس تلقی می شود، رونالدو را برترین بازیکن تاریخ دانست و نوشت: او موفق شد شنبه‌ شب در اولدترافورد کاری کند که بسیاری از این تمسخرکنندگان که احترامی برای او قائل نبودند وادار به سکوت شوند. این پنجاه و نهمین هت‌تریک او بود – یکی از چندین آمار باورنکردنی در رزومه این بازیکن – و یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آمد که شامل شوت از راه دور از فاصله 28 متری، زدن ضربه آخر با آگاهی محیطی و حرکت سریع و ضربه سر تماشایی برای به ارمغان آوردن سه امتیاز بود. 

در ادامه این مطلب آمده است: اما نکته اصلی این است که او با به ثمر رساندن هشتصد و پنجمین، هشتصد و ششمین و هشتصد هفتمین گل دوران فوتبالش، از جوزف بیکان، اسطوره چک، عبور کرد و به بهترین گلزن تاریخ فوتبال تبدیل شد. او ثابت کرد که حالا بدون شک بهترین بازیکن تاریخ است. 

این که سان چگونه از گل های 805،806 و 807 رونالدو به این نتیجه رسیده که او بهترین بازیکن تاریخ است مشخص نیست. سان البته اشاره ای به عملکرد بسیار ضعیف رونالدو در پیراهن شیاطین سرخ در هفته های گذشته نکرده و درباره حاشیه هایی که ایجاد کرده هم چیزی ننوشته است. البته سایر رسانه ها نسبت به این مساله به کرات پرداخته و حتی مسئولیت پذیری او در قبال تیم را زیر سوال برده بودند.

نویسنده این مقاله در ادامه آورده است:  مسی بدون شک نابغه است اما من از مدت‌ها قبل به این فکر می‌کنم که او همان چیزی است که طرفداران کریکت آن را «ضعیف‌کش» می‌نامند. او در 17 سال اول دوران فوتبالش تنها با پیراهن یک باشگاه بازی کرد و در بارسلونا همیشه بازیکنان بزرگی در اطرافش حضور داشتند که در کلاس جهانی قرار می‌گرفتند.  از لحظه‌ای که او اسپانیا را ترک کرد و از منطقه امن محافظت شده‌اش بیرون کشیده شد، به سریع‌ترین شکل ممکن در زمین محو شد. 

اما رونالدو مدام به باشگاه‌ها و کشورهای متفاوتی منتقل شد تا چالش‌های جدیدی برای خودش ایجاد کند، از پرتغال به انگلیس و از اسپانیا به ایتالیا. و هرجا که رفت، قهرمانی‌های مهمی به دست آورد و رکوردهای گلزنی بیشتری را شکست. او حتی در 36 سالگی که می‌تواند دستمزد هنگفتی را برای دوران پیش از بازنشستگی در آمریکا تجربه کند، تصمیم گرفته که قمار بزرگی را انجام داده و به تیم ضعیف منچستریونایتد برگردد  که پس از جدایی سر الکس فرگوسن، استاد او دیگر به شرایط عادی بازنگشت.

سان در حالی مسی را ضعیف کش خطاب کرده است که بسیاری او را جانشین مارادونای بزرگ و حتی برتر از وی دانسته اند. به نظر می رسد عملکرد ضعیف رونالدو باعث شده که این نشریه منتظر فرصتی باشد که این گونه او را تمجید و رقیب سنتی اش را تحقیر کند. البته گل های فراوانی که مسی به تیم های انگلیسی مانند منچستریونایتد، لیورپول و آرسنال زده هم در این مساله احتمالا بی تاثیر نیست

 

 

دیدگاه تان را بنویسید