وقتی ورق برای تیم مجیدی برگشت/ استقلال؛ تیم بی دفاع!

استقلال شباهتی به تیم چند هفته گذشته ندارد و وضعیت دفاعی این تیم با اتفاقات اخیر، با ابهامات زیادی همراه است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ استقلال تا چند هفته قبل کامل ترین ترکیب لیگ را داشت اما حالا ورق برای فرهاد مجیدی برگشته و وضعیت خط دفاعی و تیم او با ابهامات زیادی همراه است.

طرفداری نوشت: صدرنشین برای این بازی اما با چند ابهام بزرگ روبروست بخصوص در قلب خط دفاع که چشمی محروم است و دانشگر به دلیل مصدومیت فعلا شرایط تمرین هم ندارد چه برسد به بازی. در هر حال مجیدی برای دربی به دانشگر استراحت می دهد و حتی اگر دانشگر آماده هم بشود، روی او ریسک نمی کند.

سه دفاع یا چهار دفاع؟

محرومیت روزبه چشمی، تعداد مدافعان استاندارد استقلال را به 2 نفر رسانده است: عارف غلامی و محمد دانشگر که البته دومی، مصدوم است و فعلا شرایط تمرین را هم ندارد. یک مدافع برزیلی تازه‌وارد هم هست که از آخرین بازی‌اش تقریبا 45 روز می‌گذرد و تا روز بازی با صنعت نفت تنها یکی، دو جلسه با استقلال تمرین خواهد کرد. مدافع جوانی هم هست که بعید است فعلا مجیدی قصد ریسک کردن روی او را داشته باشد. با این وضعیت، احتمال بازی با زوج دفاعی در مرکز خط اول بیشتر است.

غفوری فیکس می‌شود؟

نمایش وریا غفوری برابر گل‌گهر بازهم توانمندی‌های کاپیتان را ثابت کرد. همه کارهایی که حردانی قرار بود انجام بدهد و سپس برعهده خاقانی گذاشته شد را غفوری به تنهایی انجام داد. حالا سوال این است که آیا مجیدی نام غفوری را در فهرست اصلی تیمش می‌نویسد یا ترجیح می‌دهد مثل مطهری، یک ژوکر طلایی دیگر هم برای وقتیکه بازی گره می‌خورد، داشته باشد؟ آیا برابر صنعت نفت، برای اولین بار زوج حردانی در دفاع و غفوری در حمله برای سمت راست استقلال تست می‌شود؟

ژستد همچنان فیکس است؟

اینکه فرهاد مجیدی از عملکرد رودی ژستد راضی بوده و مدعی است این مهاجم همه کارهایی که کادر فنی از او خواسته را انجام می‌دهد، نکته ای‌است که فقط سرمربی استقلال می‌داند و بس. ولی این ژستد هر دو روی یک سکه را دارد: "بی‌نظیر در نبردهای هوایی و کم‌نظیر در زدن ضربه با پا. برابر گل‌گهر، مجیدی تصمیم گرفت ژستد را زودتر از تمام بازی‌های دیگر از زمین بیرون بکشد و به رمضانی در همان موقعیت و استایل بازی بدهد. حالا برابر صنعت نفت، کماکان شماره 39 فیکس است آنهم با توجه به اینکه او با گرفتن یک اخطار، دربی را از دست می‌دهد؟

آمانوف؟ حسین‌زاده؟ هر دو؟

برابر گل‌گهر، هم آمانوف در ترکیب اصلی حضور داشت و هم حسین‌زاده و این زوج ثابت کردند فعلا نباید به صورت توامان در ترکیب باشند و استقلال تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند بازی با 2 موتور محرکه را تجربه کند. حسین‌زاده قدرت حمل توپ و تکنیک بالاتری نسبت به آمانوف دارد ولی هافبک ازبک، آگاهی محیطی‌اش دیدنی است و پاسور بهتری هم هست. حضور هر دو نفر، فرضیه بازی کردن غفوری در ترکیب اصلی را هم از بین می‌برد.

تغییر سیستم

اگر استقلال مجبور به بازی با 4 مدافع شود، آنگاه شاید مجیدی تصمیم دیگری هم بگیرد: تغییر سیستم بازی تیمش از 3-3-4 به 1-3-2-4. این چیدمان دوم را می‌توان بهینه‌ترین سیستم بازی برای استقلال در صورت عدم استفاده از 3 مدافع دانست. در این صورت، می‌توان از ترکیب آمانوف، حسین‌زاده و یامگا در پشت تنها مهاجم استفاده کرد و حتی وریا غفوری را هم بدون هیچ دغدغه دفاعی بسان بهترین روزهایش با پیراهن استقلال در نیم فصل دوم لیگ 17 به زمین فرستاد.

ژوکرها

فرهاد مجیدی با 3 تعویض، جریان بازی برابر گل‌گهر را تغییر داد. به همین دلیل هم شاید سرمربی استقلال تصمیم بگیرد، همچنان دستش روی نیمکت باز باشد و حداقل 2 مهره طلایی به عنوان تعویضی برای تغییر جریان بازی در نیمه دوم داشته باشد: مطهری و غفوری.

دیدگاه تان را بنویسید