صحبت های عجیب آجورلو و فرار از واقعیت؛ فدراسیون از ترس رقبا از استقلال حمایت نمی کند/مقصر ما هستیم، چون صدر جدولیم!

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال هنوز باور نکرده که سیاوش یزدانی و حسین مرادمند باید دوره سربازی را بگذرانند و در مصاحبه ای اعلام کرده که هنوز پیگیر مسئله این دو بازیکن است که البته به نظر می رسد تمام صحبت ها برای آرام کردن هواداران این تیم است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن استقلال بعد از حواشی فراوان سرانجام برای گذراندن دوره سربازی از این تیم جدا شدند. این دو بازیکن به خاطر وعده های بی اساس مسئولان تیم به شدت به آن ها معترض شدند.

در همین رابطه، مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال در گفت‌وگو با دوربین باشگاه استقلال، به تشریح اتفاقات رخ داده پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

* مقصر ما هستیم، چون صدر جدولیم

شاید ما در باشگاه استقلال تقصیر بزرگی داشته باشیم. هم به کادرفنی بازمی‌گردد، هم به بازیکنان و هم به کادر مدیریتی. چرا که آنها کارشان را خوب پیش می‌برند و در صدر جدول هستند. شاید این مشکل دیگران باشد که مایل نیستند استقلال در صدر جدول بماند.

* هر کسی به‌نوعی کارشکنی کرده است

هر کسی به نوبه خودش توانسته است کارشکنی کند، کم نگذاشته است و به آنها خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. خیلی ممنونیم که همه تلاش و عزمتان را جزم کردید که موانعی را جلوی استقلال بگذارید. استقلال امروز خیلی قوی‌تر و بزرگتر از آن است که بخواهد در پشت موانع بماند و از آن خواهد گذشت. همان‌طوری که تا الآن از این موانع عبور کرده است.

* نمایندگانمان را از روز اول فرستادیم

در بحث سربازی، این یک مسئله روشنی است. اتفاقا من امروز نه، بلکه از روز اولی که با این موضوع درگیر شدیم، نمایندگانمان را به سازمان نظام وظیفه و به سازمان نیروهای مسلح که مسئولیت این را برعهده داشتند؛ فرستادیم و مستقیم ارتباط برقرار کردیم. حتی خود من یک مرتبه ساعت 12 شب با آقای زاده‌کمند، معاون محترم نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تماس گرفتم.

* برای اینکه قهرمان نشویم، بار حمله‌ای آوردند

من، آقای زاده‌کمند را فرد متمدن و مومنی می‌شناسم. ایشان گفتند به دلیل این قانون و فلان ماده و آن بند یک مشکلی وجود دارد. شاید مکالمه 45 دقیقه‌ای پشت تلفن همراه با یکدیگر داشتیم. ایشان گفتند که برای ما در فضای مجازی حواشی و مسائلی ایجاد می‌کنند. گفتم اشکالی ندارد، این قضیه یک‌طرفه نیست و دو طرفه است. اگر آنها بار حمله‌ای را می آورند که بهترین مدافع ایران را از باشگاه استقلال بگیرند، برای این است که ما قهرمان نشویم. شما چرا باید تحت تأثیر حواشی فضای مجازی قرار بگیرید. هر چه که قانون می‌گوید عمل کنید. آیین‌نامه‌ مصوب سال 1397 و زمان حضور سردار کمالی وجود دارد. من، شما و کارشناسان امر می‌دانیم که چه خبر است. چرا شما تنگ نظری می‌کنید و در اینجا قانون را رعایت نمی‌کنید؟

* می‌گفتند که مشکل، فضای مجازی است

من با آقای مرادمند و سمیعی نزد سردار اشتری رفتم. به ایشان گفتم که می‌خواهم قانون انجام شود. نیامده‌ام که کار غیرقانونی انجام شود. در مورد آقای مرادمند که بازیکن 28 ساله هستند و در سطح ملی به اردو دعوت شده و کارت او رجیستر شده است، شما چرا او را راهی سربازی می‌کنید؟ دوستان من نمی‌گفتند که تعویق اعزام او غیرقانونی است، می گفتند مشکل فضای مجازی است.

* فدراسیون و وزارت ورزش نوشتند که مرادمند در سطح ملی است

من از طرف وزیر ورزش آقای سجادی نامه‌ای برای سرلشگر باقری گرفتم. ایشان نبودند و جانشین‌شان دستور داده بود که بررسی و مساعدت کنید و برای آقای زاده‌کمند فرستادند. آقای زاده‌کمند نیز نوشتند بایگانی شود. این کار منجر به این شد که من نامه‌ای را شخصا برای سرلشگر باقری نوشتم و از ایشان خواستم که حرف قانونی ما که دو مرجع ورزشی یعنی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش آن را تأیید می‌کند؛ انجام شود. فدراسیون در نامه نوشته است که آقای مرادمند در سطح تیم ملی است و وزیر ورزش نیز آن را تأیید کرده است. سرلشگر باقری هم نوشته‌اند که راهکاری پیدا کنید که این بازیکنان ملی بتوانند از فرصتشان استفاده کنند.

* خودشان نشستند و برای دو بازیکن، کمیسیون تشکیل دادند

در این میان یک بداخلاقی صورت گرفته است. از وزارت ورزش، فدراسیون و باشگاه استقلال کسی را دعوت نکردند. خودشان نشستند و کمیسیونی را تشکیل دادند تا از اینکه گفته شود یک نفر این تصمیم را گرفته، فرار کنند. از میان آن جمع، تصمیم گرفته‌اند که این اتفاق باید رخ بدهد.

* قانون می‌گوید که شما مرادمند را محروم کردید

اگر من به آقای زاده‌کمند گلایه می‌کنم؛ برادر حق قانونی استقلال را بده، این تضییع نیروهای مسلح نیست. مگر شما در سنوات گذشته بیش از 100 پرونده اتفاقات تلخ در مورد سربازی نداشتید؟ مگر چند نفر را دستگیر و محاکمه نکردید؟ مگر چند مورد کارت پایان خدمت را ابطال نکردید؟ من می‌گویم که به قانون عمل کنید و نمی گویم غیرقانونی رفتار کنید. من می‌گویم قانون این است که مرادمند بازیکنی است که باید دو بازی را در باشگاهش بازی می‌کرد و شما محرومش کردید. داشتن این بازیکن ملی، حق قانونی باشگاه استقلال است.

* خالق این آیین نامه، مشاوران من هستند

در مورد سیاوش یزدانی این‌گونه نیست. 30 سالگی این بازیکن تمام شده و یزدانی سرباز است. اما چه زمانی؟ مسئله اینجاست چون ما بلد هستیم. آیین نامه‌ای که شما نوشته‌اید؛ کارشناسان حقوقی ما خوانده‌اند. در برنامه فوتبال برتر آن دوست عزیز می‌گفتند که آقای آجورلو مشاوران خوبی ندارد. اتفاقا چرا این دوستانی که به من مشاوره می‌دهند، در نظام وظیفه هستند. آنها به من می‌گویند آقای آجورلو این قسمت را درست می‌گویید و حق با شماست یا آن بخش را می‌توانستید این کار را انجام دهید. من با تمام احترامی که به این دوستان دارم، می‌گویم از کسانی که خالق این آیین‌نامه بودند که بیشتر نمی‌دانستید. خالقان این آیین‌نامه مشاور من هستند و می‌گویند که آقای آجورلو چه کار کنید و چه کار نکنید.

* شما در اعزام یزدانی، کار غیرقانونی انجام دادید

من قانونا می‌گویم که سیاوش یزدانی هشتم اسفند سرباز است. او 30 سالگی‌اش تمام می‌شود. باید در 8 اسفند او را فرا می‌خواندید و می‌گفتید در این تاریخ اعزام شو. شما کار غیرقانونی کردید، شما تخلف کردید. شما بازیکن را چنان عصبانی کردید که آمده است در برنامه می‌گوید من اصلا کاری با استقلال و نظام وظیفه ندارم، آی مردم و آی مسئولین به داد من برسید. چرا شما با یک جماعتی که بچه‌ خودتان است، این کار را می‌کنید.

* سیاوش درست می‌گوید، به او گفتیم مشکل حل می‌شود

سیاوش درست می‌‌گوید. او با باشگاه استقلال و خود من صحبت کرد و گفتیم که مشکل حتما حل می شود چون این کار قانونی است و باید قانون رعایت شود. حالا وقتی کسی قانون را رعایت نمی‌کند، باید چه‌ کار کنیم؟ دوباره پیگیری می‌کنیم و به محکمه‌های مختلف می‌رویم. آقای میثاقی در برنامه فوتبال برتر با بداخلاقی می‌خواست بگوید که مسئولین استقلال حرف غیرمنطقی به ایشان گفته‌اند. نه این‌طور نیست. مسئولین باشگاه استقلال به‌درستی به سیاوش گفته‌اند که مشکلی ندارد، چون خود دوستان هم می‌دانند. با توجه به اینکه آقای سرلشگر باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح مکتوب برای آقای زاده‌کمند نوشتند که مشکل را حل کنید. ولی باز برای سیاوش این‌طور تصمیم گرفتند.

* مسئولین فدراسیون نگران دفاع مستقیم از موضوع هستند

به نظر می‌رسد که مسئولین فدراسیون و تیم ملی این نگرانی را دارند و تصورشان این است که اگر از این فرآیند به‌صورت علنی دفاع کنند، تیم‌های رقیب می‌گویند که چرا شما از استقلال حمایت کردید.

* ول کن کار نیستیم و حضور این دو بازیکن در استقلال قانونی است

امیدوار هستم که هم از طریق فدراسیون و هم از طریق وزارت ورزش پیگیری شود؛ ما نیز ول کن کار نیستیم و تا آخرش پای کار هستیم و فکر می‌کنیم که بودن آقای مرادمند و یزدانی در باشگاه استقلال براساس قانون است و ما این روند را دنبال می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید