سرپرستی ماجدی هم غیرقانونی از آب درآمد!

طبق آیین نامه اداری و استخدامی کشور، میرشاد ماجدی که به تازگی سرپرست این فدراسیون شده، مشکل قانونی دارد و باید به طور کلی از فدراسیون فوتبال جدا شود!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛

میرشاد ماجدی کمتر از یک هفته بعد از قبول سرپرستی فدراسیون فوتبال، به مشکل قانونی خورده و علاوه بر ترک سمت سرپرستی خود، باید به طور کلی از هیات رئیسه این فدراسیون جدا شود.

میرشاد ماجدی در شرایطی پنجشنبه هفته گذشته به عنوان جانشین موقت شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال انتخاب شد که به گفته اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، او تمام اختیارات رئیس این مجموعه را دارد منتهی این بحث درباره ماجدی مطرح است که حضور او در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست، قانونی نیست. در روز انتخاب ماجدی به عنوان سرپرست به این ماجرا هیچ توجهی نشد و هیات رییسه در ادامه تخلفات دوران عزیزی خادم تخلف دیگری مرتکب شد.

امروز و در یک برنامه تلویزیونی، روی این مساله مانور شد. به گفته کارشناس این برنامه، طبق قانون دیوان عدالت اداری که درست هم هست( این استعلام توسط نهادهای نظارتی در حال بررسی است) کارمند رسمی دولت نمی‌تواند در مجموعه‌ای مثل فدراسیون فوتبال – که یک سازمان غیردولتی یا همان NGO محسوب می‌شود - کار کند و با توجه به آنکه میرشاد ماجدی کارمند رسمی دولت و وزارت ارتباطات (کارمند اداره مخابرات استان تهران) محسوب می‌شود، فعالیت او در فدراسیون به عنوان سرپرست، منع قانونی دارد.

جزئیات بیشتر این ماجرا را عبدالصمد ابراهیمی کارشناس حقوقی فوتبال، اینگونه توضیح داده است:" دیوان عدالت اداری در شهریور امسال در رای وحدت رویه دیگری جواز ماموریت کارمندان دولت در موسسات غیر دولتی را ابطال کرد و اعلام نمود «اطلاق ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در مواردی که اعزام به مأموریت به سازمانها و مؤسسات خصوصی خارج از تعریف مؤسسه یا نهاد عمومی غیردولتی را تجویز کرده، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.»

به گفته ابراهیمی، هرگونه امضا و تعهدات مالی و اداری از سوی ماجدی خلاف مقررات است. حالا باید منتظر ماند و دید که هیات رئیسه فدراسیون چه واکنشی به این موضوع نشان خواهند داد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هیات رییسه طی روزهای آینده باید سرپرست جدیدی را برای فدراسیون فوتبال انتخاب کنند و میرشاد ماجدی به جهت داشتن دو فیش حقوقی حق امضایی نخواهد داشت و همه امضاهای او غیرقانونی خواهد بود و مجبور است علاوه بر رفتن از پست سرپرستی فدراسیون فوتبال از پست هیات رییسه هم برود!

دیدگاه تان را بنویسید