"ریش جادویی" معروف در ترکیه؛ کسی نمی دانست به اینجا می آیم!

سعید معروف درباره لقب ریش جادویی که در روسیه به او داده بودند و هم چنین پیوستنش به لیگ ترکیه توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سعید معروف ستاره والیبال ایران حدود یک ماه پیش راهی لیگ ترکیه شد تا با پیراهن فنرباغچه در لیگ این کشور بازی کند.

صحبت های سعید معروف از تجربه بازی در لیگ والیبال ترکیه که در خبرآنلاین منتشر شد در ادامه می خوانید:

تو قبل از قرارداد با فنرباغچه با سید محمد موسوی مشورت کردی؟

نه، من قبل از امضای قراردادم با سید صحبت نکردم، چرا که کسی نمی دانست من به اینجا می آیم. از طرفی من با تیم بایک موتورز پکن قرارداد داشتم و باید از آن باشگاه اجازه میگرفتم.بنابراین بعدازقراردادم با دوستانم صحبت کردم، اما اسم بازیکنان تیم را می دانستم، با فرود هواپیما به فرودگاه ،اسم همه را یاد گرفتم و حالا هم ارتباط خوبی با آنها دارم.

تیم را چطور دیدی؟

من روز اول که آمدم بازی سولان را دیدم، به نظرم تیم ، تیم خوبی است، همان روز هم گفتم که باید با اعتماد به نفس خوب بیشتری بازی کنیم. به من گفتند باید مقابل گالاتاسرای هم خیلی خوب بازی کنیم و شاید مهمتر از قهرمانی باشد. تمرینات به نظرم بهتر شده و بچه ها می گویند بعداز آمدن من با کیفیت ترو هیجانی تر شده است. در نتیجه مسابقات هم بهتر شده است. البته کمی به زمان نیاز داریم.

تیم گالاتاسرای را چطور ارزیابی می کنی؟

تیم خوبی است . در لیگ ترکیه ۸ تیم باید در پلی آف باشند، اما شنیدم تنها ۴ تیم شرکت می کنند. اینجا ۶-۷ تیم شانس حضور در پلی آف را دارند.اما تیم ما در بازی با گالاتاسرای  در سطح بالاتری بازی کرد. البته آنها در ست سوم سرویس های خیلی خوبی زدند، اما بقیه ست ها ما بهتر بودیم و سرویس های خوبی زدیم، ما عملکرد خوبی داشتیم، اما همیشه دربی پراسترس است.

تو هرچه تیم را بیشتر می شناسی، بهتر پاس می دهی. می توانیم بگوییم هنوز سعید کامل را نشان نداده ای؟

من اینجا نیامده ام که سعید را نشان دهم. مهم کمکی است که من به تیم می کنم. چرا که من ۲۰ سال است بازی می کنم و برای نشان دادن سعید اینجا نیستم، بلکه اینجا هستم و کار تیمی و کمک دوستان به هم مهم است.

وضعیت تیم را در مسابقات بعدی چطور ارزیابی می کنی؟

برنامه رقابتها را که می دیدم، هنوز برای ما ۴ مسابقه مهم نیامده ، دو بازی بیرون از خانه و دو بازی خانگی است. به نظرم بعداز سوپر لیگ و آرکاس، اگر برنده باشیم شانس زیادی برای صعود به پلی آف داریم، به نظرم بعداز آن همه چیز ۵۰-۵۰ است.آرکاس، هالک بانک، زراعت بانک تیم های خوبی هستند،هیچ کسی نمی تواند برنده و بازنده را پیش بینی کند.

 بازیکنان هم تیمی در فنر باغچه  چطور هستند؟

همه اینجا خوب بازی می کنند، هیدالگو هست، یاسین و حتی سید ، با این ترکیب میتوانیم مسابقات خوبی انجام دهیم.

تو چقدر فنر باغچه را می شناسی؟

فرصت بررسی جزئیات را نداشتم، فقط شنیدم که بیشتر ۳۰ میلیون طرفدار دارد و ورزش در ترکیه خیلی مهم است. تقریبا ۱۵ سال پیش مسابقات فوتبال فنرباغچه و گالاتاسرای را تماشا می‌کردم، اما شانس بازی در لیگ والیبال ترکیه را نداشتم. حالا  سه هفته ای است که اینجا هستم ، فرانسه رفتیم و دو مسابقه اینجا داشتیم ،فعلا نتوانستم کاری انجام بدهم .

سعید، اولین بار لقب  ریش جادویی را  کجا به تو دادند؟

برای اولین بار در روسیه و باشگاه زنیت کازان به من ریش جادویی گفتند، اما  دلیلش را نمی دانم.

این لقب را دوست داری یا ناراحتت می کند؟

چون این لقب را مردم دوست دارند، منم دوست دارم ، مهم‌ برای من عملکردم است و کارهایی که میخواهم برای تیم انجام بدهم.

 زبان  ترکی را خیلی خوب  حرف میزنی!

ما در ایران زندگی می کنیم و پدر و مادرم ترک ایرانی هستند، اما از کودکی تلویزیون ترکیه را نگاه میکردم، ترکی استانبولی را می فهمم، اما حرف زدن برایم کمی سخت تر است، فکر می کنم دو، سه هفته دیگر بهتر شود.

هواداران می پرسند که از کجا میتوانند مسابقات را تماشا کنند؟

بله همه می پرسند، والیبال برای آنها خیلی مهم است

 اما اینجا موفقیت تیم ملی هم مهم است درسته؟

بله تیم ملی خیلی مهم  است، ما ششمی قهرمانی جهان  را داریم،۸ سالی است که  لیگ جهانی بازی می کنیم و در آسیا همیشه قهرمان هستیم.

 تو  دوست داری با فنرباغچه  قهرمان شوی؟ما به طور سنتی  پیامی برای بینندگان می فرستیم، برای طرفداران چه پیامی داری؟

به نظرم، ما برای قهرمانی شانس زیادی داریم، چرا که هر هفته بهتر بازی می کنیم، ولی  هواداران  باید کمی صبر داشته باشند، شاید در یک مسابقه بد بازی کنیم یا خوب ، مطمئنم که بعد از یک یا چند ماه دیگر  ما تیم خیلی خوبی می شویم، با شروع  پلی‌آف، هیجان بیشتر می شود و می توانیم با کمک هم عملکرد خیلی خوبی را به نمایش بگذاریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید