نشست خبری انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

سرمربی عراق: خوشحالیم مقابل تیمی مثل ایران بازی می کنیم/ رسن: برای رده سومی تلاش می کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: خیلی خوشحال هستیم که مقابل تیم قدرتمند ایران بازی می کنیم که بازیکنان خوبی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پتروویچ سرمربی و بشار رسن سرمربی و بازیکن تیم ملی فوتبال عراق  در نشست خبری قبل از دیدار مقابل ایران حاضر شدند.

پتروویچ گفت: در ابتدا از اقامت خوبی که در تهران داشتیم تشکر می کنم. درباره مسابقه باید بگویم که دیدار ایران و عراق یک بازی مهمی در آسیا است. ما احساس خوبی داریم که مقابل تیم قدرتمند با بازیکنان خوب بازی می کنیم؛ بازیکنانی که در تیم های بزرگ و در اروپا بازی می کنند. باید خودمان را برای بازی آماده کنیم و چمن وزشکاره هم آماده است. بشار سال ها در پرسپولیس و ایران بازی کرده و مردم ایران او را خوب می شناسند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رویارویی با ایران در جام جهانی فرانسه همراه با تیم ملی یوگسلاوی گفت: من خوشحالم که این بازی را به خاطر دارید. خاطرات خوبی از آن بازی داریم چرا که گروه سختی داشتیم. ایران تیم قدرتمندی در آن زمان بود و با اینکه یک بر صفر بردیم اما ایران تیم خوبی داشت. خاطرم هست که رو به روی مهدی مهدوی کیا بازی کردم.

پتروویچ درباره محدودیت های تیم ملی فوتبال ایران در بازی فردا و غیبت چندین بازیکن شاخص در این دیدار گفت: مشکل بزرگی داریم و چهار بازیکنمان به کرونا مبتلا شدند. شرایط سختی را تجربه می کنیم و هردو تیم  این مشکل را دارند اما ایران راحت تر است چرا که آن ها در کشورشان هستند. امروز هم از ما تست گرفتند و نمی دانیم چه نتیجه ای دارد. متاسفانه نتیجه تست امجد هم مثبت شده و او را در اختیار نداریم. یک سری از بازیکنانمان هم در ترکیه بودند و فقط با یک جلسه تمرین در بازی فردا حاضر می شوند.. اما باید دیدگاه مثبتی داشته باشیم و تلاش کنیم. اگر دیدگاه منفی باشد درست نیست. همه چیز طبق قوانین پیش رفته اما برای ما سخت تر است چرا که ایران و کره جنوبی صعودشان قطعی است و این ما هستیم که باید بیشتر تلاش کنیم. بازیکنانی که از دست دادیم جزو بازیکنان اصلی بودند اما این مشکل جهانی این است و ما تلاش می کنیم بازیکنان با انگیزه را به تیم اضافه کنیم.

بشار رسن بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: خیلی خوشحال هستم که دوباره در ایران هستم. از اینکه در استادیوم آزادی که قبلا بازی کردم هستم احساس خوبی دارم. باید بازی خوبی انجام بدهیم تا جایگاه سوم را به دست آوریم و این همان چیزی است که در بازی فردا برای آن تلاش می کنیم.

رسن درباره بازی فردا که اهمیت زیادی برای عراق دارد گفت: باید مسئولیت پذیری مناسبی در بازی داشته باشیم و صبور باشیم و طبق برنامه پیش برویم. اینکه گل اول را بزنیم یا بخوریم مهم نیست و باید تمرکز کنیم. این بازی مهمی است. ما بازیکنان  عراق مثل برادر هستیم و این یکی از رموزی است که عراق را یک تیم مهم کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید