جی پلاس

تیزهوشی اسکوچیچ برای جلوگیری از یک فاجعه

با وجود غیبت چهار بازیکن در اردوی تیم ملی، دراگان اسکوچیچ همچنان دست برتری را در دیدار با عراق و صعود احتمالی به جام جهانی 2022 خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دراگان اسکوچیچ برای اردوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و امارات هوشیارتر از هر فرد دیگری بود! او با در نظر گرفتن شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا در ایران و اقصی نقاط جهان و احتمال ابتلای تعدادی از ملی‌پوشان ایران به این ویروس، بازیکنان بیشتری را برای اردوی فعلی تیم ملی فراخواند.

در حالی که مطابق مقررات و قوانین، فقط 23 بازیکن می‌توانند در هر دیدار تیم ملی را همراهی کنند، اسکوچیچ علاوه بر 27 بازیکن دعوت شده، 6 بازیکن را هم در فهرست انتظار خود برای این دیدار قرارداد و در نهایت با وجود مشکلات فعلی، هیچ کمبودی برای دیدار با عراق و امارات نخواهد داشت.

با وجود ابتلای احمد نوراللهی، سردار آزمون، مجید حسینی و احسان حاج‌صفی به این ویروس و همینطور غیبت اللهیار صیادمنش به علت انتقال به یک تیم انگلیسی، اسکوچیچ همچنان دچار کمبود بازیکن نیست.

تیم ملی فوتبال ایران سوریه

سرمربی تیم ملی با وجود غیبت این 5 بازیکن، از فهرست اولیه خود 23 بازیکن را در اردو دارد و کمال کامیابی نیا، آقاسی و سروش رفیعی را هم فراخوانده است. البته احتمال می‌رود اسکوچیچ بازیکنان دیگری را به خصوص در خط هافبک به تیمش دعوت کند.

با در نظر گرفتن کم و کاستی‌ها، اسکوچیچ 5 بازیکن در خط حمله دارد: مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی، مهدی قایدی و شهاب زاهدی.

در سایر خطوط هم دست سرمربی تیم ملی باز است. به خصوص که در این خطوط بازیکنانی هم در فهرست انتظار حضور دارند که می‌توانند به تیم ملی تزریق شوند.

تنها مشکل کنونی اسکوچیچ، تاخیر چندین بازیکن در ورود به اردوی این تیم به علت وضعیت هوایی نامناسب در قاره اروپا است که باعث تاخیر در ورود آن‌ها به ایران شده است.

اسکوچیچ از زمان روی کار آمدن در تیم ملی، همواره نفرات بیشتری را نسبت به استاندارد بازی‌های بین المللی دعوت می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مصدومیتی در شرایط کرونایی، به سرعت نفرات جایگزین را در دسترس خود داشته باشد اما با توجه به وضعیت شیوع سویه امیکرون در ایران، او نفرات بیشتری را این بار در قالب فهرست انتظار قرار داده است.

در اردوی رقیب ایران هم شرایط چندان مساعد نیست و عراقی‌ها با ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان خود به ویروس کرونا مواجه شده‌اند.

دیدار تیم ملی ایران و عراق روز هفتم بهمن و دیدار ایران و امارات روز دوازدهم بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که شاگردان اسکوچیچ در صورت کسب برتری در هر یک از این دو دیدار، راهی جام جهانی 2022 می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید