جی پلاس

ایران- عراق؛ مرگ و زندگی همسایه ها در آزادی

تیم‌های ملی ایران و عراق هفتم بهمن در یک دیدار حثیثتی و به نوعی مرگ و زندگی به میدان خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران در حالی هفتم بهمن در ورزشگاه آزادی از تیم ملی عراق پذیرایی می‌کند که این دیدار برای هر دو تیم، اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع برخلاف توجهات که فقط به صعود تیم ملی در صورت کسب پیروزی در این دیدار معطوف شده است، عراق هم به این دیدار به دیده مرگ و زندگی نگاه می‌کند.

تیم ملی عراق که از 6 دیدار گذشته خود در انتخابی جام جهانی فقط 4 امتیاز کسب کرده و باعث ناامیدی در میان طرفداران خود شده است، با تغییرات شکل گرفته شده در کادرفنی و روی کار آمدن پتروویچ، به دنبال امتیاز از ورزشگاه آزادی است.

عراقی‌ها که در این سال‌ها به رقیب سنتی ایران تبدیل شده و تا یک سال قبل، دست برتر را در مصاف با ایران داشتند، با دو هدف مشخص پای به ورزشگاه آزادی می‌گذارند.

آن ها که در بازی رفت با 3 گل مغلوب شاگردان دراگان اسکوچیچ شدند و در خرداد ماه در بحرین هم با شکست یک بر صفر، صدرجدول را در اختیار ایران گذاشته بودند، نمی‌خواهند به هیچ وجه در این دیدار مغلوب شوند و از حیثیت خود دفاع کنند. در واقع عراقی‌ها به طور مشخص علاقه ندارند در مقابل چشمان این تیم، ایران جشن صعود خود به جام جهانی را برگزار کند و دوست دارند با یک مساوی، همه چیز به بازی بعد و مصاف ایران و امارات موکول شود.

تیم ملی فوتبال ایران و عراق مقدماتی جام جهانی کریم انصاری فرد احمد ابراهیم

اما مهم‌ترین انگیزه عراقی ها در این دیدار، جبران امتیازهای از دست رفته است. عراق همین الان از امارات و لبنان هم عقب‌تر است و در صورت قبول شکست مقابل ایران و از طرفی، پیروزی امارات در دیدار با سوریه، به نوعی باید با آخرین سهمیه آسیا که در مرحله پلی آف مشخص می‌شود، خداحافظی کند.

به جز 4 تیمی که به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند، تیم‌های سوم دو گروه A و B با هم دیدار خواهند کرد و برنده این مسابقه، برای آخرین سهمیه جام جهانی به مصاف نماینده آمریکای شمالی و مرکزی می‌رود؛ اتفاقی که 4 سال قبل برای استرالیا رخ داد و این تیم توانست از طریق مرحله پلی‌آف خود را به جام جهانی روسیه برساند.

در نتیجه، عراق برای زنده نگه داشتن امیدهای خود و به دست آوردن سهمیه مرحله پلی آف، باید از تهران با دست پر خارج شود و از سوی دیگر، حیثیت از دست رفته خود در دو دیدار اخیر مقابل ایران را زنده کند.

دیدار ایران و عراق هفتم بهمن در آزادی برگزار می‌شود و تیم اسکوچیچ فقط در صورت کسب سه امتیاز این دیدار، راهی جام جهانی قطر خواهد شد؛ دیداری که از همین حالا همه روی پیروزی در آن و برگزاری جشن صعود در ورزشگاه آزادی حساب باز کرده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید