گزارش جی پلاس

نواک جوکوویچ؛ احمق شماره یک!

نواک جوکوویچ به خاطر واکسن نزدن و دروغگویی فرصت شرکت در اپن استرالیا را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اپن استرالیا در غیاب مدافع عنوان قهرمانی، نواک جوکوویچ بامداد یکشنبه آغاز شد. برای نخستین بار در ۱۳ سال گذشته مرد شماره یک جهان در یک گرند اسلم حضور ندارد، چرا؟ چون تنیسور صربستانی هرگز نخواست واکسن بزند. نوله در گذشته به خاطر تمارض به آسیب دیدگی، ادا در آوردن، راکت شکستن و ضربه به داور که منجر به اخراجش از اپن آمریکا شد، دوباره جنجال آفرید. 

جوکوویچ در حالی وارد استرالیا شد که مسئولان برگزاری اعلام کردند او و چند تنیسور دیگر بدون زدن واکسن می توانند استثنا در نخستین گرند اسلم سال شرکت کنند. با این حال نوله در فرودگاه دستگیر شد چون دولت این کشور مدارکش را کافی نمی دانست و خواستار دیپورتش شدند. دارنده ۲۰ گرند اسلم تا زمان دادگاه در یکی از اتاق های هتلی در ملبورن ماند و در این مدت لقب "اسپارتاکوس جهان آزاد" به او داده شد و با مسیح مقایسه شد. همچنین هوادارانش جلوی هتل به حمایت از او پرداختند و خواستار آزادی اش شدند. دادگاه هم به نفع نوله رای داد. 

با این حال یازدهم ژانویه دروغ بزرگ مرد شماره یک جهان آشکار شد. بر اساس مدارک جوکوویچ، او در ماه دسامبر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده بود اما در این مدت به جای ماندن در قرنطینه در یک مصاحبه عمومی شرکت کرد و بدون ماسک با خبرنگار فرانسوی عکس گرفت. همچنین به اسپانیا سفر کرد، در حالی که مدعی شده بود به کشور دیگری سفر نکرده است. از طرف دیگر نیویورک تایمز نوشت که در کنار تست مثبت PCR تنیسور صربستانی در شانزدهم دسامبر، تست منفی دیگری هم وجود داشته است. در این صورت نوله هم مسئولان کشورش و هم استرالیا را فریب داده بود. 

جوکوویچ در واکنش به این اخبار تنها وکلایش را مقصر خواند و اعلام کرد نباید در آن مصاحبه شرکت می کرده است. انتقادها به سمت مرد شماره یک جهان سرازیر شد و خیلی از مردم او را احمق خطاب کردند. ربکا مدرن خبرنگار استرالیایی گفت: "جوکوویچ دروغگو و ضعیف است. او بدون اینکه خجالت بکشد دروغ می گوید و باعث تاسف است که برخی ها از او حمایت می کنند." استفانوس سیتسیپاس، تنیسور یونانی و یکی از شانس های قهرمانی در اپن استرالیا اظهار کرد: "همه ما بر اساس قوانین به استرالیا سفر کردیم تا در رقابت ها شرکت کنیم. تنها عده محدودی راه خودشان را می روند و با این کار نشان می دهند که اکثریت احمق هستند." البته مشخص است که احمق این داستان چه کسی است. 

الکس هاک، وزیر مهاجرت استرالیا این موضوع را بررسی کرد و  دستور به دیپورت جوکوویچ داد. تنیسور صربستانی تا زمان فرجام خواهی دوباره در اتاق هتل ماند و در نهایت پس از پنج ساعت دادگاه، ویزای مرد شماره یک جهان باطل شد. نوله که از این تصمیم به شدت ناراحت شده بود در حالی استرالیا را ترک کرد که ۸۳ درصد مردم این کشور خواهان چنین اتفاقی بوند. بویان اوبرادوویچ، مربی سابق جوکوویچ معتقد است تنیسور صربستانی اشتباهات احمقانه ای کرد و قطعا از این رفتارهایش پشیمان خواهد شد." 

با وجود تمام این جنجال ها از جوکوویچ مانند یک قهرمان در کشورش استقبال شد. او که قرار است مدتی استراحت کند اکنون با خبر شده است علاوه بر تنیس ویمبلدون و اپن آمریکا در رولان گاروس هم بدون واکسن نمی تواند شرکت کند. نوله که از شروع بحران کرونا این ویروس را به سخره گرفت و با برگزاری آدریا تور در کشورهای شبه جزیره بالکان موجب ابتلای بسیاری از تنیسور ها به کووید ۱۹ شد دیگر نمی تواند قوانین را نادیده بگیرد اگر می خواهد دوباره قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کند.

دیدگاه تان را بنویسید