رویانیان عنوان کرد؛

من سهامدار باشگاه پرسپولیس نیستم

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت:به تازگی خبری مبنی براینکه سهامدار باشگاه هستم شنیدم اما حقیقت ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد رویانیان در خصوص اسنادی که مبنی بر سهام دار بودن او در باشگاه پرسپولیس منتشر شده، اظهار داشت: من هم این اسناد را الان دیدم و این موضوع مربوط به زمان مدیریت علی‌آبادی بود که حقیقت ندارد. علی‌آبادی در سال 84 رئیس تربیت بدنی بود و چگونه می‌شود که برای 6 سال آینده برنامه‌ریزی کرده باشد؟

وی افزود: اگر این اتفاق رخ داده چرا من اطلاعی ندارم؟ این حرف‌ها درست نیست. من پس از عباسی که به عنوان وزیر ورزش معرفی شده بود به پرسپولیس آمدم و در زمان علی‌آبادی و سعیدی حضور نداشتم و نمی‌دانم که این نامه‌ها در کجا جعل می‌شود.

رویانیان در خصوص این که AFC بررسی‌های مورد نظر خود را به یک شرکت آلمانی سپرده و آنها این موضوع را منتشر کرده اند گفت: من تنها کسی بودم که با رأی مجمع مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شدم و علی رغم اینکه در سال 92 از باشگاه پرسپولیس رفتم، تا سال 97 من به عنوان مدیرعامل باشگاه شناخته می‌شدم. بعد از من 7 مدیر در باشگاه معرفی شد که این موضوع خلاف قانون بود و باید آنها را به طور رسمی معرفی می‌کردند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: پس از این پروسه در ثبت اسناد در شرکت‌ها، من را تا سال 97 مدیرعامل می‌دانستند. قبل از وزارت ورزش شدن تربیت بدنی من را  به طور قانونی و رسمی در مجمع انتخاب کردند و تا سال 97 اسم من در اسناد نوشته شده بود و همه کسانی که بعد از من آمدند به طور قانونی مدیرعامل نبودند.

رویانیان در مورد حضور آجورلو در استقلال  عنوان کرد:‌ او بیشتر از من سابقه ورزشی دارد و مسئول تربیت بدنی نیروی مسلح بود بنابراین او نیروی مناسب و باشخصیت و آشنا به فوتبال است.

وی در مورد اینکه اگر به دوران گذشته برگردد، مدیرعامل پرسپولیس می‌شود یا خیر، گفت:‌ اگر به من پیشنهاد شود من هیچ گاه آن را قبول نمی‌کنم. آن روزی که به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شدم، شب همان روز برای وزیر ورزش استعفانامه خودم را ارسال کردم. البته دوستان من را نصیحت می‌کردند و مخالف این موضوع بودند ولی چون من تصمیم خودم را گرفته بودم و این پیشنهاد را قبول کردم به من گفتند که یک مدت در باشگاه حضور داشته باشم که این یک مدت تبدیل به سه سال شد.

رویانیان تاکید کرد: زمانی که مدیرعامل پرسپولیس شدم نام این تیم پیروزی بود و ما تلاش کردیم و حکم گرفتیم تا توانستیم اسم این تیم را برگردانیم و کسانی که اسناد مربوط به اینکه دو درصد سهام باشگاه پرسپولیس به نام من است را منتشر کرده اند، مجرم شناخته می‌شوند.

رویانیان که با رادیو  تهران گفت و گو می کرد، در خصوص حذف سرخابی‌ها از آسیا و در پاسخ به این سؤال که آیا حق‌شان بوده یا خیر، تأکید کرد: میلیون‌ها هوادار می‌خواستند که پرسپولیس و استقلال را در آسیا ببینند و این اتفاق شوکه‌کننده بود. مسلما حق هیچ کس نبوده و سؤال من این است که چرا با انباشت کردن، این مسأله را پشت گوش انداختند و چرا سیستم مدیریتی تا قبل از اعلام رأی فیفا این مشکلات را حل نکرد؟

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: از سال 90 واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال در مجلس تصویب شد و هر گونه تخصیص پول توسط دولت به باشگاه‌ قطع شد.

رویانیان در خصوص اینکه AFC اعلام کرده که بارگذاری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل باشگاه‌ها امضاء نشده، اظهار داشت: این موضوع خیلی تاسف‌بار است ولی نباید عجله کنیم و کسی را مقصر بدانیم و باید بدانیم که نظام مدیریتی فوتبال مسئول این اتفاقات است و باید پاسخگو باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید