پنجعلی عنوان کرد؛

ماجرای کنعانی زادگان یک دسیسه بود!

کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است ماجرای پیش آمده برای کنعانی زادگان یک دسیسه بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از سوژه های جنجالی چند روز اخیر فوتبال ایران، ماجرای " محمد حسین کنعانی زادگان" مدافع ملی پوش کشورمان است. خیلی ها این اتفاق را برای یک فوتبالیست ملی ناخوشایند دانسته و برلزوم فرهنگ سازی در فوتبال ایران اصرار ورزیدند.

خبرورزشی نوشت؛ برخی دیگر نیز خواستار آن شدند ضمن تذکر به کنعانی زادگان اجازه ندهیم فوتبال این مدافع ملی پوش نابود شود و...

در این میان اما " محمد پنجعلی" کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس نظرات جالبی دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست؛

* پرسپولیس برد شیرینی مقابل سپاهان به دست آورد. فکر می کنید با این برد چقدر شانس قهرمانی تیم محبوب شما افزایش پیدا کرده باشد؟

- من از همان هفته اول گفتم که پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است. البته این فصل سخت تر از گذشته بوده و به نظر می رسد استقلال تیم بهتری نسبت به قبل است اما باز هم پرسپولیس شانس اصلی خواهد بود.

* چرا از همان هفته های اول چنین اعتقادی داشتید؟ حتی بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک؟

- بله، همین طور است. پرسپولیس تغییرات و جا به جایی بازیکن زیاد داشت. چند مهره کلیدی مثل احمد نوراللهی، شهریار مغانلو و محمد حسین کنعانی زادگان را از دست داده و برای هماهنگی و موفقیت نیاز به زمان داشت. حالا به نظر می رسد این پرسپولیس به هماهنگی مورد نظر یحیی گل محمدی و مربیان رسیده باشد.

* اسم محمد حسین کنعانی زادگان وسط آمد. می خواهیم نظر شما را در خصوص این ماجرا بدانیم؟

- ماجرا گرچه تلخ است اما به عقیده من برنامه ریزی شده و دسیسه است!

* دسیسه؟!

- به هر حال شما وقتی به شهرت می رسیدید این مسائل پیش می آید. برای شما تله می گذارند و پاپوش درست می کنند. حسین ( کنعانی زادگان) شاگرد من در تیم امیدهای پرسپولیس بوده است. از جوانی او را می شناسم و می دانم چقدر صاف و ساده است. من این مسائل یا اتفاق به وجود آمده را تأیید نمی کنم اما باید ازهمه جهات به بررسی آن پرداخت. من نمی گویم حسین اشتباه نکرده است ولی حملاتی که شده و چیزهایی که می بینم احساس می کنم این بچه گناه دارد. او یک بازیکن زحمتکش ملی است و باید کمکش کنیم. کوبیدن و تخریب کردن راحت است و آنچه سخت و مهم است ساختن است. امیدوارم این مسئله با پادرمیانی بزرگ ترهای تیم ملی ختم به خیر شود چون کنعانی زادگان بازیکن ثابت تیم ملی است.

* بسیاری از کارشناسان از محمد پنجعلی به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران یاد می کنند. خود شما بهترین دفاع وسطی که دیده اید چه کسی بوده است؟

- این که نظر لطف کارشناسان است و مدافعانی به مراتب بهتر از من بوده و هستند. درجواب سئوال شما باید بگویم بهترین دفاع وسطی که دیدم پرویز قلیچ خانی بوده است.

* اما پرویز قلیچ خانی بیشتر هافبک دفاعی بوده است؟

- او بازیکنی استثنایی بود که در خط میانی و دفاع بازی می کرد. در دفاع وسط آن زمان که همه زیر توپ می زدند سعی می کرد بازیسازی کند. تکنیک خوبی داشت و مهاجمان حریف را دریبل می زد. قدرت بدنی، سرزنی و به ویژه شوت های سرکش قلیچ خانی هم زبانزد خاص و عام بود و مثل تانک در زمین بازی می کرد.

* برخی ها بازی کریم باقری را با پرویز قلیچ خانی قیاس می کردند؟

- شاید! شاید زمانی که قلیچ خانی در خط هافبک بازی می کرد شبیه کریم باقری بوده باشد اما واقعا یک فوتبالیست نابغه بود.

* الگوی شما در فوتبال چه کسی بود؟

- فرانتس بکن بائر رو دست نداشت. هنرمند بود و در خط دفاع مثل یک هافبک میانی بازیسازی می کرد. خیلی هنرمندانه جلو می رفت و یک مرتبه می دیدید داخل محوطه جریمه حریف است. یک مدافع باهوش، تکنیکی و مدرن که فوتبالش 50 سال از زمان خودش جلوتر بود.

* ممنون از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید. می خواهیم بدانیم در پایان حرف ناگفته ای ندارید؟

- یک خواهشی از همه دوستان، رسانه ها و متولیان فوتبال دارم. لطفا مهره سوزی نکنیم. مهدی مهدوی کیا یک فوتبالیست بزرگ و با اخلاق در تاریخ کشورمان است. چندین و چند سال به فوتبال ملی این مملکت خدمت کرده و جزو نوادر ماست. او در یک بازی سمبلیک و دوستانه بازی کرده که نمی دانسته چه داستانی پشت آن خوابیده است. این روزها می بینیم که حملاتی به مهدوی کیا می شود اما درست نیست. همه ما وقتی اسم مهدی را می شنویم یاد گلش به آمریکا یا دو گل زیبایی که به چین زد می افتیم. آن سرعت مثالزدنی و آن پاس گل و گل ها هرگز فراموش نمی شوند و ما هم باید بیشتر قدر مهدوی کیا را بدانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید