تظاهرات در هند بخاطر رونالدو! + عکس

نصب مجسمه ستاره پرتغالی تیم منچستریونایتد در یکی از ایالت‌های هند با انتقاد و اعتراض‌هایی همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کریستیانو رونالدو یکی از برترین ستاره‌های تاریخ فوتبال بوده و الگوی بسیاری از جوانانی که پا در مسیر فوتبالیست شدن می‌گذارند. به همین دلیل هم مسئولان ایالت «گوا»ی هند تصمیم گرفته‌اند که مجسمه ستاره پرتغالی منچستریونایتد را در مرکز شهر کالانگوت که در غرب هند واقع شده نصب کنند تا فوتبالیست‌های جوان و جویای نام این شهر انگیزه‌ای مضاعف برای رسیدن به اهداف خود بدهند.

خبرورزشی نوشت؛ مایکل لوبو فرماندار گوا در این خصوص به شبکه ANI هند گفت: این اولین بار است که مجسمه کریستیانو رونالدو در هند برافراشته می‌شود. از این کار هم هیچ هدفی نداریم جز اینکه به جوانان‌مان انگیزه بدهیم. اگر می‌خواهیم سطح فوتبال را در کشورمان بالا ببریم باید برای جوانان‌مان انگیزه به وجود آوریم و آنها با دیدن مجسمه رونالدو انگیزه می‌گیرند که مانند او شوند.

این اقدام در عین حال که برخی از شهروندان را خوشحال و هیجان زده کرده آنها اما با اعتراض‌هایی از جانب اهالی بومی مواجه شده است. دلیل معترضان به نصب این مجسمه هم تداعی شدن خاطرات دوران استعمار گوا توسط پرتغالی‌ها تا سال ۱۹۶۱ است. این گروه از معترضان معتقدند که این به جای مجسمه ستاره کشور استعمارگر هند، بهتر بود که مجسمه یک قهرمان فوتبال محلی به نمایش درمی‌آمد.

پرماناند دیوکار، رئیس شورای شهر کالانگوت در این باره گفت: شهر ما فوتبالیست‌های بزرگ فراوانی داشته است، مثل برونو کوتینیو و یولاندا دسوزا که با فوتبال بازی کردن در رده ملی، باعث سربلندی هند شدند. چرا مجسمه آنها نباید نصب می‌شد؟ آنها اهل همین شهر هم بودند. چرا ما باید مجسمه یک فوتبالیست پرتغالی را اینجا نصب کنیم.

این اولین باری نیست که مجسمه‌های رونالد جنجال‌آفرین می‌شوند. سال ۲۰۱۷ نیز در فرودگاه منطقه مادیرا که زادگاه رونالدو است، مجسمه‌ای از کاپیتان تیم ملی پرتغال رونمایی شد که چهره آن بسیار متفاوت از بازیکن سابق رئال مادرید و یوونتوس بود و سوژه‌ای برای طنزپردازی شد. در نهایت این مجسمه از آنجا برداشته شد.

دیدگاه تان را بنویسید