جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| مجیدی رکورد زد؛ طلسم مهاجم آبی ها شکسته شد/ سوگلی پرسپولیس بیرانوند بود؟

سیدحسین حسینی این روزها فرم خوبی دارد و در راه ثبت نهمین کلین شیت فصل کمک زیادی به استقلال کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 4 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه استقلال

عملکرد فوق العاده کاپیتان استقلال در این فصل لیگ برتر

خط دفاعی استقلال آنقدر خوب است که در بازی های اخیر چه زمانی که سیدحسین حسینی در درون دروازه استقلال ایستاده بود و چه زمانی که رضایی از دروازه استقلال حراست می کرد، گلر کمتر مجبور به واکنش می شد. با این حال در نیمه دوم بازی با استقلال، پدیده ای ها که در نیمه اول ۳ گل دریافت کرده بودند روی به بازی انتحاری آوردند و چند بار روی دروازه استقلال ایجاد موقعیت کردند.اما در این بازی سید حسین حسینی با ۲ واکنش زیبا موفق شد دروازه تیم استقلال را بسته نگه دارد، او یک بار ضربه قیچی برگردان مهاجم پدیده را با واکنش زیبا مهار کرد و یک بار هم شوت زیبای بازیکن حریف با واکنش خوب او و برخورد به تیر دروازه دفع شد. حسینی این روزها فرم خوبی دارد و در راه ثبت نهمین کلین شیت فصل کمک زیادی به استقلال کرده است.

طلسم مهاجم استقلال پس از ۵۱۵ دقیقه شکست

رودی ژستد مهاجم فرانسوی آبی پوشان که از هفته چهارم به استقلال اضافه شد، سرانجام پس از ۷ بازی موفق به گلزنی شد تا طلسم ناکاهای وی در باز کردن دروازه شکسته شود.

مجیدی رکورد نباختن را در استقلال شکست

درلیگ نهم بود که استقلال توانست ۱۰ هفته شکست ناپذیری را در کارنامه خود به ثبت برساند. درآن فصل صمد مرفاوی سکان هدایت استقلال را در دست داشت. در فصل جاری نیز استقلال عملکرد خوبی را در خط دفاع به جا گذاشته و با یازدهم هفته نباختن هم رکورد آن فصل را شکسته و هم اینکه امید‌ها برای قهرمانی در لیگ برتر را به اوج رسانده است. 

اعتماد مجیدی به آسمان خراش‌ها

تیم فوتبال استقلال در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر در مشهد مقابل پدیده به میدان رفت و در پایان نیز به برتری ۳ بر صفر رسید تا با توجه به شکست خانگی سپاهان مقابل پیکان، با ۳ اختلاف امتیاز نسبت به این تیم در صدر جدول قرار گیرد.بعد از آنکه آرمان رمضانی در جام حذفی بازی خوبش را با زدن یک گل تکمیل کرد، مجیدی تصمیم گرفت برای اولین بار در این فصل از این مهاجم بلند قامت در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و رمضانی را به عنوان زوج ژستد در خط حمله به کار گیرد.شاید این انتخاب از آنجایی که این دو مهاجم در بازی شباهت‌های زیادی به هم داشتند تصمیمی اشتباه به نظر می‌رسید، اما در همان پایان نیمه اول مشخص شد این تغییر استراتژی در نهایت به سود استقلال بوده است.مجیدی برای اولین بار دو مهاجم بلند قامت و سرزن را به عنوان زوج خط حمله تیمش به کار گرفت و این مهاجمان بارها روی دروازه حریف خطرساز شده و در نهایت هم هر کدام از آنها یک بار موفق به گلزنی شدند تا استراتژی استفاده از مهاجمان بلند قامت در استقلال جواب دهد.آبی پوشان در هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر روز جمعه در مشهد به میدان رفتند و توانستند میزبان شان پدیده را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. در این بازی جعفر سلمانی، رودی ژستد و آرمان رمضانی برای استقلال گلزنی کردند و در پایان این هفته آبی پوشان با ۲۵ امتیاز به صدر جدول صعود کردند.

خارجی‌های استقلال به مرخصی نخواهند رفت

معمولا در فوتبال ایران مرسوم است که بازیکنان خارجی در تعطیلات سال نو میلادی چند روزی مرخصی بروند تا بتوانند با خانواده های خود دیدار کنند. با این حال با توجه به فشردگی بازی های لیگ برتر قرار نیست ژستد و یامگا به مرخصی بروند اما آنها می توانند در تطعیلات نیم فصل چند روزی به کشورهایشان سفر کنند و با خانواده های خود دیدار کنند.همچین گابریله پین هم که در کادرفنی استقلال فعالیت می کند در ایران خواهد ماند و به فرهاد مجیدی در امور فنی کمک خواهد کرد. در ادامه بازی های فشرده لیگ برتر استقلال روز چهارشنبه هفته جاری به مصاف فولاد خواهد رفت، تیمی که با جواد نکونام نتایج خوبی کسب کرده است.

اخبار باشگاه پرسپولیس

 سوگلی پرسپولیس بیرانوند بود؟

حامد لک در ابتدای فصل بیستم لیگ برتر فوتبال ایران به پرسپولیس آمد تا جانشین علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه این تیم شود.عملکرد درخشان لک به پرسپولیس کمک ویژه‌ای کرد تا این تیم به پنجمین قهرمانی در لیگ برتر رسیده و نایب قهرمانی لیگ قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۰ را همچون سال ۲۰۱۸ کسب کند. لک در حالی تبدیل به گزینه قابل اعتماد کادر فنی در قامت دروازه پرسپولیس شد که توانست به رکورد 17 کلین شیت در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برسد. لک هرچه از زمان حضورش در پرسپولیس گذشت به جای اینکه از رکوردهای دروازه‌بانی خود در این تیم لذت ببرد روندی معکوس را برای بغل کردن دوباره حاشیه در پیش گرفت. جدایی قریب الوقوع رادو و شایعه جذب دروازه بانی جدید برای این تیم باعث شد تا لک روندی متفاوت را نسبت به فصل گذشته از سر بگیرد.او که انتظار داشت دستکش طلای دروازه بانی فصل گذشته را در دست بگیرد، با کج سلیقگی و رفتارهای پر ابهام مسئولان سازمان لیگ فوتبال در عدم برگزاری جشن بهترین‌های فوتبال با بهانه شیوع کرونا روبرو شد تا در صحبت‌هایش با خبرنگاران به آن بپردازد. وی که بعد از بازی هفته نهم لیگ برتر از نبود بند پاداش بابت کلین شیت در قراردادش گلایه کرده بود، پس از برد روز گذشته پرسپولیس مقابل ذوب آهن اصفهان بازهم به صورت غیر مستقیم به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «سوگلی نیستیم که برای ما جشنواره برگزار کنند و به ما دستکش طلا بدهند. سال گذشته بدون دستکش طلا، بیشترین کلین‌شیت را داشتم. کلین‌شیت اهمیتی ندارد و مهم این است که در پایان فصل ما قهرمان هستیم.»صحبت‌های کنایه آمیز لک در قبال آن چیزی است که در گذشته برای بیرانوند در دوران حضورش در پرسپولیس اتفاق افتاد اما برای دروازه بان فعلی سرخ‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته است./ مهر

پرسپولیس بدون محروم به سپاهان رسید

در حالی که مهدی ترابی تنها بازیکن در خطر محرومیت سرخ‌ها برای دیدار برابر سپاهان بود، این بازیکن در دقایقی که برابر ذوب آهن به میدان رفت، کارت زردی دریافت نکرد تا بازی با تیم سپاهان را از دست ندهد.این در حالی است که در آن سوی میدان سپاهان یاسین سلمانی، بازیکن خط میانی خود را به علت مصدومیت از ناحیه همسترینگ در اختیار نخواهد داشت. دیدار سپاهان و پرسپولیس روز چهارشنبه این هفته به میزبانی سپاهان در اراک برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید