جی پلاس

تماشاگران خسته از امروز و فردای فوتبالی ها و بهداشتی ها!

با وجود آبی شدن تقریبا تمام کشور و از سرگیری تمام فعالیت های اجتماعی، حضور تماشاگران در ورزشگاه ها همچنان ممنوع است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی که تقریبا تمام مشاغل روند عادی کاری خود را از سر گرفته اند و با انجام واکسیناسیون و خروج کشور از وضعیت زرد و نارنجی انتظار می رود که مسابقات فوتبال هم با حضور تماشاگران برگزار شود، همچنان به دلایلی نامعلوم این اتفاق رخ نمی دهد. این در حالی است که اجتماعات به مراتب خطرناک تر و متراکم تری مانند حضور مردم در سینما، کنسرت، تئاتر، رستوران و ... در محیط سربسته انجام می شود، اما هنوز مجوز حضور تماشاگران در فضای سرباز استادیوم ها حتی با شرط کاهش ظرفیت هم انجام نمی شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون فوتبال پیش از دیدار با کره جنوبی که مهرماه برگزار شد، عنوان کرده بود که این بازی با تماشاگر خواهد بود. این اتفاق یک بار برای استقلال و سپس برای پرسپولیس رخ داد اما دوباره ممنوع شد تا مشخص نشود چه کسی در حال کور کردن این گره است.

در این بین صحبت هایی مبنی بر تعهد رسمی فدراسیون فوتبال به فیفا برای اجازه به زنان برای حضور در ورزشگاه ها مطرح شد و عده ای به این نتیجه رسیدند با توجه به این که فدراسیون نمی تواند مراجع بالاتر را به این مساله راضی کند، در ورزشگاه ها را بسته تا تماشاگر از هیچ نوعی نه مرد و نه زن وارد ورزشگاه نشود. 

اما نداشتن زیرساخت های درست کنترل افراد واکسن زده و مشکلات سخت افزاری ورزشگاه ها برای کنترل و جایگذاری تماشاگران در مکان های مشخص هم یکی دیگر از مشکلات عنوان شده است. این در حالی است که عملا حضور تماشاگران نیاز به تمهیدات خاصی ندارد. کافیست به سامانه بلیت فروشی اینترنتی که قبلا هم وجود داشت بخشی اضافه شود که استعلام کدملی متقاضیان بلیت را از سامانه جامع واکسیناسیون کشور بگیرد و در صورت تایید اجازه صدور بلیت داده شود. برای ورود و خروج هم می توان بدون حساب و کتاب های اقتصادی تمام ورودی های ورزشگاه را باز گذاشت تا کمترین روبرویی و انباشتگی وجود داشته باشد.

در آخرین اظهارنظر صورت گرفته عنوان شده که تا یک ماه دیگر هم امکان حضور تماشاگران وجود نخواهد داشت. به این ترتیب اواخر دی ماه زمان حضور احتمالی تماشاگران در ورزشگاه خواهد بود اما اگر این وعده هم مانند سایر قرارهای قبلی پوچ و توخالی باشد، حتی ممکن است تیم ملی در سه بازی انتهایی منجر به صعود به جام جهانی هم نتواند در حضور هواداران فوتبالدوست ایران جشن صعود بگیرد! 

پس از دیدار با کره جنوبی عنوان شد که عدم انجام مکاتبات اداری در زمان مناسب باعث بی تماشاگر شدن بازی شده است. اما با توجه به این که حدود 40-50 روز دیگر به بازی تیم ملی در تهران مانده، دیگر هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نیست و مسئولان فدراسیون باید از هم اکنون تمام اقدامات لازم را انجام دهند و در پی بهانه تراشی نباشند.

دیدگاه تان را بنویسید