چهارمین شکست زنان هندبالیست ایران در قهرمانی جهان/ قاسمی بهترین بازیکن زمین شد

تیم ملی هندبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود از جام ریاست جمهوری مسابقات قهرمانی جهان مقابل ازبکستان شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی هندبال زنان ایران در اولین بازی از جام ریاست جمهوری مسابقات قهرمانی جهان مقابل ازبکستان به میدان رفت. ملی‌پوشان هندبال ایران این بازی را با نتیجه ۳۲ بر ۳۷ به حریف خود واگذار کردند. تیم ملی ایران باید در دیدار بعدی خود شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۷:۳۰ مقابل آنگولا به میدان برود.

دختران هندبال ایران در نیمه اول این بازی تا دقیقه ۲۰ جلو بودند اما در دقیقه ۲۱ به تساوی رسیدند. این تساوی تا دقیقه ۲۳ ادامه داشت اما ازبکستان در دقیقه ۲۳ بازی را در دست گرفت. تیم ایران در دقیقه ۲۶ دوباره بازی را به تساوی کشاند و بازی را مجددا در دست گرفت اما در دقیقه ۲۷ ازبکستان بازی را به تساوی ۱۸ رساند و توانست در پایان نیمه اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۸ بازی را پیروز شود.

مینا وطن پرست در نیمه نخست یک کارت زرد گرفت.

نیمه دوم این بازی نیز با برتری ازبکستان همراه بود و ازبکستان در همان دقایق اولیه اختلاف را به بیش از پنج گل رساند. ملی‌پوشان برای کاهش اختلاف تلاش کردند اما در نهایت با پنج اختلاف گل شکست خوردند.

گل‌های این دیدار را نوریه عباسی ۲ گل، شقایق باپیری ۲ گل، صونا بیداد یک گل، الناز قاسمی ۹ گل، بهار ایزدگشب ۲ گل، آرزو کیانی آرا ۴ گل، مینا وطن پرست ۲ گل، مریم یوسفی ۴ گل، هانیه کریمی یک گل، حدیثه نوروزی ۴ گل و شیما زارع یک گل را به ثمر رساندند.

الناز قاسمی برترین بازیکن دیدار ایران و ازبکستان شد.

 

IMG_20211209_233005_539

 

تیم ملی ایران پیش از این نیز در در مرحله رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ مقابل ازبکستان به ترتیب با یک (۲۸ - ۲۹) و ۱۲ اختلاف (۱۸- ۳۰) بازی را به ازبکستان واگذار کرده بود.

در دیگر دیدار این روز در جام ریاست جمهوری مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی آنگولا با نتیجه ۳۵ بر ۲۴ مقابل کامرون به برتری رسید.

مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۱۰ آذر به میزبانی اسپانیا آغاز شد. تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه بود که مقابل هر سه تیم شکست خورد و در رده چهارم گروه C قرار گرفت و به پرزیدنت کاپ راه یافت. تیم ملی ایران باید برای کسب عنوان ۲۵ تا ۳۲ جهان با کامرون، آنگولا و ازبکستان رقابت کند.

در دیگر گروه این جام پاراگوئه، اسلواکی، تونس و چین قرار دارند. در پایان این مرحله تیم‌های رده اولی برای کسب مقام ۲۵، تیم‌های رده دومی برای کسب مقام ۲۷، تیم‌های رده سومی برای کسب مقام ۲۹ و تیم‌های رده چهارمی برای کسب عنوان ۳۱ رقابت خواهند کرد.

تیم ملی ایران برای نخستین بار در تاریخ با کسب عنوان چهارمی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. ایران اولین تیم با حجاب اسلامی در رقابت‌های قهرمانی جهان است.

زینب بذرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لک، بهار ایزدگشب، حدیثه نوروزی، آرزو کیانی‌آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطن‌پرست، صونا بیداد، شیما زارع، نگار زنده‌بودی، حانیه کریمی، نوریه عباسی، الناز قاسمی و عطیه شهسواری 16 بازیکن تیم ملی هندبال زنان ایران در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان هستند. عزت الله رزمگر به عنوان مدیرفنی و خدیجه قانع به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را به عهده دارند.

*برنامه و نتیجه مسابقات تیم ملی هندبال زنان ایران در مرحله پرزیدنت کاپ مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱:

ایران ۳۲ - ازبکستان ۳۷

ایران - آنگولا شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۷:۳۰

ایران - کامرون دوشنبه ۲۲ آذر ۲۰:۰۰

دیدگاه تان را بنویسید