گزارش جی پلاس از هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا؛

برد لیورپول برگ برنده سیمئونه؛ غافلگیری و حذف پورتو در شب بد طارمی+ عکس و ویدیوی گل ها

در هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا پورتو در مصاف با اتلتیکومادرید با نتیجه سه بر یک باخت و از این رقابت ها حذف شد و به لیگ اروپا رفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، هقته پایانی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید و چهره تیم های صعود کننده به مرحله حذفی و لیگ اروپا مشخص شد.

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان اروپا فصل 22-2021 +جدول

 

پاری سن ژرمن 4 - بروژ 1

در اولین شب از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2 دیدار از ساعت 21:15 به وقت ایران در گروه A آغاز شد. پاری سن ژرمن در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان کلوب بروژ بلژیک بود و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.پاریسی ها که پیش از این با 8 امتیاز صعود خود را به عنوان تیم دوم به دور بعد قطعی کرده بودند، با این پیروزی 11 امتیازی شدند.کیلیان ام باپه ستاره فرانسوی در این بازی در 7 دقیقه ابتدایی دو گل به ثمر رساند و موفق به رکوردزنی در لیگ قهرمانان اروپا شد.وی با گل هایی که در این بازی زد، تعداد گل های خود را از عدد 30 عبور داد و با 22 سال و 352 روز، جوانترین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان لقب گرفت که به این تعداد گل زده در این سن و سال می رسد.لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی هم گل سوم تیمش را به زیبایی به ثمر رساند تا او هم موفق به ثبت رکوردزنی شود.وی در ادامه گل چهارم تیمش را از روی نقطه پنالتی در دقیقه 76 به ثمر رساند. مسی با گلزنی مقابل این تیم بلژیکی، به رکورد گلزنی به 38 تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. مسی از این حیث با رکورد کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی برابری کرد.تک گل بروژ ریتس 68 زده شد.

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

پاری سن ژرمن - کلوب بروژ

لایپزیش 2 - منچسترسیتی 1

در دیگر دیدار این گروه لایپزیش آلمان که پیش از این نتوانسته بود به دور بعد صعود کند در آلمان از منچستر سیتی میزبانی کرد.تیم آلمانی که در دور رفت شکست سنگینی را متحمل شده بود موفق شد با نتیجه دو بر یک به برتری برسد.گل های لایپزیش توسط سوبوسلای در دقیقه 24 و آندره سیلوا 71 زده شد و تک گل سیتی را ریاض محرز 76 زده شد.کایل واکر مدافع سیتیزن ها هم در این بازی با کارت قرمز داور مواجه شد و در دقیقه 82 از بازی اخراج شد.لایپزیش با این برد 7 امتیازی شد و به عنوان تیم سوم راهی لیگ اروپا شد.کلوب بروژ هم با شکست در دیدار مقابل پاریس با 4 امتیاز قعرنشین باقی ماند.

 

پورتو 1 - اتلتیکومادرید 3

در هفته پایانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دو تیم اتلتیکومادرید و پورتو به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود مادریدی ها به پایان رسید و پورتو با لژیونر ایرانی اش مهدی طارمی از این رقابت ها حذف شد.گل های این دیدار را آنتوان گریزمان، کوره آ و رودریگر برای اتلتیکو و اولیویرا از روی نقطه پنالتی برای پورتو گلزنی کرد.

درگیری شدید میان بازیکنان اتلتیکو و پورتو

مهدی طارمی پورتو اتلتیکومادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکومادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکومادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکو مادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکو مادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکو مادرید

مهدی طارمی پورتو اتلتیکو مادرید

میلان 1 - لیورپول 2

دیدار تیم های میلان و لیورپول نیز با نتیجه 2 بر یک به سود لیورپول به پایان رسید و گل های این دیدار را محمد صلاح و دیوک اووریگی برای لیورپول و توموری برای میلان به ثمر رساند. با این نتیجه میلان در گروهش چهارم شد و لیورپول با 18 امتیاز به عنوان صدرنشین به دو بعد رسید.

 

 

 

لیورپول - میلان

 

لیورپول - میلان - محمد صلاح

 

لیورپول - میلان - محمد صلاح

 

لیورپول - میلان

 

لیورپول - میلان

دورتموند 5 - بشیکتاش صفر

زنبورهای آلمانی در هفته پنجم با شکست مقابل اسپورتینگ لیسبون فرصت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را از دست داده بودند و آن ها در یک بازی تشریفاتی مقابل بشیکتاش ترکیه قرار گرفتند و این تیم را درهم کوبیدند.صعود دورتموند به لیگ اروپا قطعی شده بود و این تیم فقط برای اعاده حیثیت مقابل تیم ترکیه ای صف آرایی کرد و با گل های مالئن و مارکو رویس 2 گل و هالند به برتری 5 بر صفر رسید. آن ها دیدار رفت در ترکیه را هم دو بر یک به سود خود پایان داده بودند.

رئال مادرید 2  - اینتر صفر

بازی حساس رئال مادرید و اینتر، برای صدرنشینی و صعود به عنوان تیم اول برگزار شد. کهکشانی ها در غیاب کریم بنزما کاپیتان و ستاره گلزن خود گام در این میدان گذاشتند و خیلی زود توسط تونی کروس در دقیقه 17 به گل رسیدند.ستاره آلمانی با شوتی دیدنی و زیبا دروازه نراتزوری را گشود تا رئال با یک گل پیش بیفتد.در نیمه دوم کهکشانی ها به دنبال مدیریت بازی بودند و اخراج بارلا از اینتر شرایط را برای رئال مساعدتر کرد.در نهایت شاگردان کارلتو توسط  آسنسیو در دقیقه 78 به گل دوم رسید تا به 3 امتیاز این بازی برسند.پیش از این رئال و اینتر صعود خود را مسجل کرده بودند و شاگردان آنچلوتی با این پیروزی 15 امتیازی شدند و با صدرنشینی راهی دور حذفی شدند.اینتر هم در امتیاز 10 باقی ماند و به عنوان تیم دوم به دور بعد رسید.در این گروه شریف مولداوی حضور خود در لیگ اروپا را قطعی کرده است.

آژاکس 4 - اسپورتینگ لیسبون 2

آژاکس در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بسیار پرقدرت ظاهر شده است و شاگردان تن هاخ همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و همه تیم های گروه را با دبل پیروزی پشت سر گذاشتند.آن ها در آخرین دیدار خود با وجود اینکه برای صعود و صدرنشینی دغدغه ای نداشتند باز هم پرقدرت ظاهر شدند و با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسیدند.در این بازی سباستین هالر مهاجم گلزن این تیم موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند. وی با این گل پس از کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی، به دومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا مبدل شد که در تمامی 6 بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد است.

شاختار دونتسک 1 - شریف 1

شاختار دونتسک در اوکراین میزبان شریف اوکراین بود. شریف تیمی بود که در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا با دو گل از سد شاختار گذشته بود و در دومین بازی خود رئال مادرید را در برنابئو دو بر یک شکست داده بود.این تیم مولداویایی انتظارها از خود در این گروه را بالا برده بود اما درخشش این تیم جرقه ای کوتاه مدت بود و در ادامه متحمل شکست های پی در پی شد تا راه برای رئال و اینتر به دور بعد هموار شود.شاختار هم پیش از آخرین بازی خود با یک امتیاز قعرنشین گروه بود و حذف از لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم قطعی شده بود. شریف هم موفق شد در واپسین دقایق بازی را مساوی کند و با 7 امتیاز راهی لیگ اروپا شد.شاختار با دو امتیاز با قعرنشینی با لیگ قهرمانان وداع کرد. فرناندو برای شاختار و نیکولوف برای شریف گلزنی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید