بنزما در آستانه شکستن رکورد رونالدو در رئال مادرید

رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال قاره اروپا، بازیکنان بزرگی در اختیار داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رئال مادرید یکی از بزرگ‌ترین و البته پرافتخارترین باشگاه‌های فعال در رشته فوتبال است که در ابتدای قرن بیست و یکم نیز در اوج قرار داشته است. قهرمانی‌های باشکوه رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، همراه با نمایش مقتدرانه این تیم در رقابت‌های داخلی، رئال مادرید را به یکی از بهترین باشگاه‌های اروپا تبدیل کرده است.

ستاره‌های درخشان رئال مادرید در دوره‌های مختلف، دلیل اصلی موفقیت بی نظیر این تیم بوده اند. هر بازیکنی در سطح  خودش فوق العاده بوده و تیم را در مسیر پیشرفت هدایت کرده است. ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، زین الدین زیدان و لوئیز فیگو در موفقیت‌های رئال مادرید سهیم بوده اند.

در این گزارش ۵ بازیکن با بیشترین تعداد پاس گل برای رئال مادرید در قرن بیست و یکم را معرفی می‌کنیم.

۱-  کریستیانو رونالدو - ۱۹۰ پاس گل

کریستیانو رونالدو بهترین گلزن و پاسور تاریخ رئال مادرید است.رونالدو در مادرید مجموعا ۴۵۰ گل به ثمر رسانده و ۱۹۰ پاس گل در این تیم داد. مهاحم پرتغالی یک ستاره واقعی برای کهکشانی‌ها بود و این باشگاه را به قهرمانی‌های متعدد اروپایی رساند.

رونالدو ۵ بار برنده توپ طلا شده است. او با مادرید ۴ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۴ بار قهرمان لالیگا و ۲ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده است.

۲- کریم بنزما - ۱۸۱ پاس گل

کریم بنزما مطمئنا یکی از ارزشمندترین بازیکنان حال حاضر رئال مادرید است. این بازیکن فرانسوی از سال ۲۰۰۹ در برنابئو حضور داشته و طی چندین فصل درخشش قابل ملاحضه‌ای در خط حمله سفیدپوشان مادریدی داشته است.

با جدایی کریستیانو رونالدو و گرت بیل، بنزما اکنون به مرد شماره یک خط حمله رئال مادرید تبدیل شده است. او در حال حاضر نقش یک رهبر برای تیم جوان شده رئال مادرید را ایفا می‌کند.

بنزما مطمئنا در ۴ سال گذشته یکی از بهترین مهاجمان مرکزی اروپا بوده است. گل‌های او حتی باعث شد رئال مادرید قهرمان لالیگا ۲۰۱۹/۲۰ شود. بنزما در رئال ۱۸۱ پاس گل به ثبت رساند.

۳- مارسلو - ۱۰۱ پاس گل

مارسلو مطمئناً پس از روبرتو کارلوس، بهترین مدافع برزیلی تاریخ رئال مادرید است.

قدرت دوندگی بالای او و نفوذهایش از جناحین باعث شده است که او چندین عنوان قهرمانی را در رئال مادرید به دست آورد. هماهنگی تماشایی مارسلو با کریستیانو رونالدو باعث شد تا او نقش زیادی در گل‌های رئال مادرید ایفا کند.

او در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سال ۲۰۰۷ با رئال مادرید قرارداد امضا کرد. با حضور مارسلو در پست مدافع کناری زیر نظر چندین سرمربی مختلف، او در مجموع با پیراهن سفید مادریدی‌ها ۱۰۱ پاس گل داد.

مارسلو در رئال مادرید ۴ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۵ بار قهرمان لالیگا و ۲ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده است. او در حال حاضر کاپیتان تیم رئال مادرید است.

۴- آنخل دی ماریا - ۸۷ پاس گل

آنخل دی ماریا، وینگر آرژانتینی نام بزرگی است که سهم قابل توجهی در موفقیت‌های رئال مادرید از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ داشته است. این دوره زمانی بود که در پایان آن، کهکشانی‌ها عنوان معروف دسیما که مترادف با ۱۰ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است را به دست آوردند.دی ماریا در سال ۲۰۱۰ با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۲۵ میلیون یورو از باشگاه پرتغالی بنفیکا به رئال مادرید پیوست.

نمایش‌های هجومی دی ماریا در مادرید قابل ستایش بود و پاس‌های او کمک زیادی به قهرمانی تیمش در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ لالیگا کرد که با ۱۰۰ امتیاز به دست آمد. او برای مادرید ۸۷ پاس گل و ۳۶ گل به ثمر رساند.

آنخل دی ماریا قهرمانی لالیگا ۲۰۱۲-۲۰۱۱، ۲ بار قهرمانی جام حذفی اسپانیا و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ را در کارنامه دارد.

۵- مسوت اوزیل - ۸۰ پاس گل

مسوت اوزیل تابستان سال ۲۰۱۰ از باشگاه آلمانی وردربرمن با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. او در ادامه به یکی از بهترین بازیکنان رئال مادرید و تیم ملی آلمان تبدیل شد.

دید استثنایی این بازیکن برای ایجاد موقعیت‌های گلزنی، چیزی است که او را از سایر بازیسازان متمایز می‌کند. بازیسازی قابل توجه او باعث شد که اوزیل نتایج بسیاری از مسابقات را به نفع تیمش تغییر دهد و از محبوبیت زیادی نزد هواداران برخوردار شود.   اوزیل با پیراهن رئال مادرید ۸۰ پاس گل داد.

بازیساز آلمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ با تیم ملی کشورش قهرمانی را تجربه کرد. او با رئال مادرید قهرمان لالیگا در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱، جام حذفی اسپانیا در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ و سوپرکاپ اسپانیا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ شد.

دیدگاه تان را بنویسید