آشنایی با “اله” گزینه ایتالیایی هدایت تیم ملی والیبال زنان

«الساندرا کمپدلی» که به عنوان گزینه نخست هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران انتخاب شده است، متولد سال 1974 در کشور ایتالیا است و تجربه هدایت تیم‌های مختلف والیبال را در پرونده کاری خود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تربیت بدنی دانشگاه ورونا در سال 1997 با درجه کارشناسی و رشته علوم و تکنیک‌های ورزشی در دانشگاه ورونا در سال 2009 با درجه کارشناسی ارشد به پایان رسانده است. این مربی همچنین دارای گواهینامه آموزش استثنائی و گواهینامه تربیت بدنی از دانشگاه رم و گواهینامه تدریس عمومی است.

الساندرا سابقه تدریس دوره‌های مختلفی از جمله دوره «تکنیک والیبال و آموزش پیشرفته» در دانشگاه ترنتو ورونا، دوره «روش ها و آموزش فعالیت های حرکتی و ورزشی» در دانشگاه رم و دوره تخصصی «آموزش فعالیت‌های حمایتی دانش آموزان معلول» را در پرونده کاری خود دارد. وی همچنین با درجه استادیار در موسسه برتر تربیت بدنی ورونا دوره «ژیمناستیک اصلاحی» را تدریس کرده است.

“اله” از سال 2017 که خولیو ولاسکو مسئولیت فنی تیم‌های رده‌های پایه ایتالیا را بر عهده گرفت، با وی در تیم‌های ملی نوجوانان دختر و پسر ایتالیا همراه بود. همچنین در سال‌های اخیر در سری آ ایتالیا با مربیانی بزرگی چون برناردی، مائورو بوروتو، گربیچ و لاوارینی و… همکاری کرده است.

گزینه ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران در جام جهانی نوجوانان ایتالیا (تورنمنت بین‌المللی) دستیار رناتو در تیم ملی نوجوانان ایتالیا بوده و در رده بزرگسالان نیز در تیم ورونا با گربیچ همکاری کرده است و همچنین در تیم ورونا با خولیو ولاسکو همکاری کرده است.

وی که دوره‌های مختلف مربیگری خود در تمامی سطوح را در ایتالیا گذرانده است، از سال 2016 تاکنون هدایت تیم ملی ناشنوایان و از سال 2019 رده‌های سنی والیبال ناشنوایان ایتالیا را برعهده دارد.

مدال نقره سه رویداد بازی‌های المپیک ناشنوایان ترکیه 2017، مسابقات قهرمانی ناشنوایان زیر 21 سال اروپا 2018 و مسابقات جهانی ناشنوایان  2021 از جمله افتخارات این مربی است.

کمپدلی همچنین مدال طلای مسابقات قهرمانی ناشنوایان اروپا 2019 و عنوان بهترین تیم زنان پارالمپیک ایتالیا 2019 را کسب کرده است. مقام چهارم لیگ زیر 16 سال 2018 ایتالیا و مقام پنجم لیگ پسران 2016 از دیگر افتخارات این مربی است.

عضو کمیته انتخاب برای مرکز صلاحیت منطقه‌ای ترنتینو، سرمربی کمیته استانی، تعلیم دهنده مربیان منطقه‌ای به عنوان مدرس، عضو کمیته انتخاب فدراسیون والیبال ایتالیا در تیم‌های انتخابی نوجوانان پسر نیز از جمله فعالیت‌های این مربی در رشته جذاب والیبال است.

کمپدلی دارای دو فرزند پسر است که نیکولو در لیگ والیبال ایتالیا بازی می‌کند (متولد 2000) و ریکاردو ( عضو تیم ملی والیبال ناشنوایان ایتالیا) است و در سال 2002 متولد شده است.

دیدگاه تان را بنویسید