بازیکن تیم ملی عراق عنوان کرد؛

فوتبال ایران پیشرفتش را مدیون کی روش است

بازیکن تیم ملی فوتبال عراق با تمجید از عملکرد کارلوس کی‌روش، پیشرفت فوتبال ایران را مدیون این مربی پرتغالی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نشات اکرم بازیکن تیم ملی فوتبال عراق درباره برکناری «دیک ادوکات» از هدایت این تیم گفت: از رفتن ادووکات تعجب نمی کنم، زیرا آمدن او به تیم ملی تصمیم اشتباهی بود، به خصوص در مرحله قبل که تیم با حضور کاتانچ و کسب نتایج خوب ثباتی فنی را تجربه کرد.

وی افزود: اگر نظر مرا بخواهند می گویم کاتانچ باید به عنوان مربی تیم ملی ادامه می داد و مسابقات مقدماتی را تا آخر به پایان می رساند، به خصوص که او تیم و نقاط قوت و ضعف آن را می شناخت. اما این تصمیم، تصمیم وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بود. تفاوت های زیادی بین ذهنیت ادوکات و سطح بازیکنان عراقی وجود داشت.

نشات اکرم که باید با تیم ملی عراق در جام کشورهای عربی برابر مصر با هدایت کارلوس کی روش بازی کند، در خصوص تقابل دوباره با سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: کی روش یکی از بهترین مربیان جهان است. او نام بزرگی دارد و هرکجا که بوده، چیزی به آن تیم اضافه کرده است. امیدوارم مسئولان فوتبال مصر به کی روش فضای کافی برای تغییر و استراتژی مشخص بدهند بخصوص پس از اصرار کی روش برای ساختن یک نسل واقعی برای تیم ملی فوتبال ایران.

ملی پوش عراق با تمجید از سرمربی سابق تیم ملی ایران تصریح کرد: همه ما نتایج تیم های ملی ایران را دیده ایم. بعد از کی روش ما شاهد لیگ قوی، تیم های ملی قدرتمند و بازیکنان سطح بالا بودیم که امروز بهترین بازیکنان ایران هستند. تعداد زیادی از آنها در لیگ های اروپایی بازی می کنند و اینها به لطف کی روش است. او نقشه جدید فوتبالی را برای ایران ترسیم کرد.

نشات اکرم یادآور شد: امیدوارم مسئولان فوتبال مصر به این مربی فضای کافی بدهند و صبور باشند به خصوص که ما به عنوان یک کشور عربی همیشه منتظر بهترین ها هستیم.

وی همچنین درباره اینکه چه پیامی برای «محمد صلاح» ستاره مصر دارد، گفت: من نشات اکرم بازیکن تیم ملی عراق هستم. من به شما بسیار افتخار می کنم و به نظرم بهترین بازیکن عرب هستید؛ حتی بهتر از بازیکنان عرب در اروپا. شما شایسته هرآنچه که دارید، هستید چرا که بیش از هرچیزی یک انسان و فرد متواضع هستید. شما فقط نماینده مصر نیستید بلکه نماینده همه اعراب هستید.

بازیکن تیم ملی عراق همچنین در پاسخ به این سئوال که بهترین بازیکن آسیا را چه کسانی می داند؟ تاکید کرد: به نظرم «سالم الدوسری» و «سلمان الفرج» از عربستان سعودی در حال حاضر بهترین بازیکنان آسیا هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید