ملی پوش بسکتبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

سجاد مشایخی: توان حضور در المپیک را داشتم اما نشد/ ما هربار از مشکلات می گوییم اما فایده ندارد

ملی پوش بسکتبال ایران گفت: دوست داشتم برای المپیک دعوت می‌شدم و در خودم هم این توان را می‌دیدم؛ در هر حال بازیکنی که 10 سال زحمت کشیده و نفر پنجم ششم است باید دعوت می‌شد.

لینک کوتاه کپی شد

سجاد مشایخی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص بازگشت به اردوی تیم ملی بسکتبال ایران اظهار کرد: خدا را شکر توانستم در لیگ بازی‌های خوبی داشته باشم و دوباره به تیم ملی دعوت شوم؛ دوست داشتم برای المپیک هم دعوت می‌شدم و در خودم این توان را می‌دیدم چون بین  بیست نفر ملی پوش بازیکنی که ۱۰ سال زحمت کشیده و نفر پنجم ششم بود بالاخره باید دعوت می‌شد تا خودش را ثابت کند. به  هر حال هدف من پوشیدن پیراهن تیم ملی است و خدا را شکر دوباره این اتفاق افتاد تا برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

او با اشاره به تغییرات ترکیب تیم ملی و دعوت نشدن بازیکنان دو رگه تصریح کرد: انتخاب بازیکن سلیقه‌ای است؛ یک مربی ممکن است به یک بازیکن اعتقاد داشته باشد به یک بازیکن نداشته باشد بنابراین به نظرم این تصمیم سرمربی است که به دلخواه خودش برای اینکه نظراتش را پیاده کند یک سری بازیکن را دعوت می‌کند و بستگی به شرایط دارد.  مصطفی هاشمی هم تصمیم گرفت بازیکنانی  از جمله مهدی کامرانی را دعوت کند که بتواند به تیم ملی کمک کند. در حال حاضر تیم انرژی مثبت دارد و تمرینات خوبی انجام دادیم و امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.

مشایخی در خصوص عملکرد چهارساله رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال و انتظارات از ریاست جدید فدراسیون گفت: در هر صورت رئیس فدراسیون در این مدت زحمت خودش را کشید و باید ببینیم در انتخابات چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما هر دفعه از مشکلات می‌گوییم اما به هر حال امیدوارم شرایط خوبی برای ملی پوشان مهیا کنند از جمله اینکه بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنند و اسپانسر بهتری هم جذب کنند که بتوانند شرایط سفر و بازی با تیم‌های ملی بزرگ تر را برای ما فراهم کند چون تیم ملی قرار است به جام جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی برود. تمام تیم‌ها هزینه و سرمایه گذاری می‌کنند از جمله چین که اردوهای خوبی برگزار می‌کند. امیدوارم هرکسی که به عنوان رییس انتخاب می‌شود شرایط را بهتر کند به عنوان مثال کمپ‌های خوبی درنظر بگیرند و لیگ پویا تر شود چون بازیکنان  همان طور که می‌دانید فقط با بازی کردن درآمد به دست می‌آورند.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شرایط فصل جدید لیگ برتر تصریح کرد: هر چه تعداد تیم‌ها کمتر باشد بازیکنان بیشتری هم خارج از بسکتبال می‌مانند بنابراین همین که یک اسپانسری می‌آید و تیم می‌دهد اتفاق خوبی است چون به هر حال بازیکن علاقه دارد بازی کند و باعث انگیزه می‌شود؛ اینکه می‌گویند تیم‌های ضعیف دسته یک بازی کنند به نظرم  درلیگ یک تعداد بسکتبالیست‌ها زیاد شده بنابراین بازیکن باید خودش پیشرفت کند. قبول دارم چهار پنج تیم در سطح لیگ برتر هستند اما شاید تعداد زیاد تیم‌ها باعث شود اسپانسرهای بهتری وارد بسکتبال شوند که این مسئله باعث رقابت می‌شود و هرچه رقابت بیشتر لیگ در آینده پویا تر می‌شود.   

 

دیدگاه تان را بنویسید