نیکوکار‌ترین ورزشکاران جهان چه کسانی هستند؟

برخی از ورزشکاران بخش قابل توجهی از درآمد‌های خود را صرف اهداف نیکوکارانه می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شخصیت‌های ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان در میان پردرآمدترین افراد روی کره زمین هستند. از آنجایی که برخی از ورزشکاران سالانه بیش از صد میلیون دلار درآمد دارند و برخی از آن‌ها دارای ۲ میلیارد دلار پول هستند، ورزشکاران معمولا تمایل دارند که سبک زندگی مجلل و پرهزینه‌ای داشته باشند.  علاوه بر این، تقریبا هر ورزشکاری از طریق کمک‌های خیریه و مالی به جامعه خود و دیگر کشور‌ها کمک می‌کند.

تقریبا بیشتر ورزشکاران که در دوران کودکی طعم محرومیت‌های مادی را چشیدند، به خوبی می‌دانند که برای زندگی کردن در این دنیای سخت چه چیزی لازم است.  

در این گزارش قصد داریم ۵ تن از نیکوکارترین ورزشکاران جهان را معرفی کنیم. این ورزشکاران هر روز تلاش می‌کنند تا جهان را به مکان بهتری تبدیل کنند.

۱- کریستیانو رونالدو 

کریستیانو رونالدو که برخی‌ها از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال یاد می‌کنند، بیرون از  مستطیل سبز اقدامات بشردوستانه زیادی انجام می‌دهد. این ستاره پرتغالی از هیچ هزینه‌ای برای کمک به افراد نیازمند دریغ نمی‌کند و همین موضوع او را به بزرگ‌ترین ورزشکار نیکوکار جهان تبدیل می‌کند.

رونالدو در سال ۲۰۱۵ پس از زلزله نپال که منجر به کشته شدن بیش از ۸ هزار تن شد، با اعطای کمک انسان دوستانه ۵ میلیون یورویی عنوان نیکوکارترین ورزشکار جهان را به دست آورد. یک سال بعد، بازیکن پرتغالی پس از قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، کل پاداش ۶۰۰ هزار یورویی خود در لیگ قهرمانان اروپا را صرف امور خیریه کرد.

 رونالدو شخصا به افراد مختلف و کودکان نیازمند کمک کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود زندگی آن‌ها انجام داده است. او با پرداخت هزینه‌های شیمی درمانی و چند روش دیگر به چندین بیمار سرطانی کمک کرده است. رونالدو در طول فعالیت‌های بشردوستانه خود بیش از ۲۰ میلیون یورو برای کمک به محرومان هزینه کرده است.

رونالدو جدا از کمک‌های دائمی خود به نیازمندان، از سازمان‌های غیرانتفاعی مانند نجات کودکان، یونیسف و ورلد ویژن حمایت می‌کند.  مبارزه با برده داری و قاچاق انسان، کمک به بیماران سرطانی و مبتلا به ویروس اچ آی وی، کمک به قربانیان بلایای طبیعی، کمک به رفع فقر و آموزش کودکان از دیگر فعالیت‌های انسان دوستانه مرد پرتغالی است.  

۲- لبرون جیمز

این ستاره بسکتبال که مانند رونالدو کودکی سختی داشته، از درآمد‌های هنگفت خود کمک‌های زیادی به موسسات خیریه اهدا کرده است.   او بنیاد خانواده لبرون جیمز را به عنوان راهی برای کمک به جامعه و انجام کار‌های خیریه تاسیس کرد. این سازمان غیرانتفاعی بیش از ۲۰ میلیون دلار در مدارس ابتدایی دولتی سرمایه گذاری کرده است و سالانه مبلغ یک میلیون دلار را برای کمک به پرداخت حقوق معلمان فراهم می‌کند. هدف این موسسه کمک به کودکان در معرض خطر و محرومان است.

بنیاد جیمز همچنین از حامیان باشگاه پسران و دختران آمریکا به شمار می‌رود که غذا، آب، مراقبت و آموزش را برای کودکان در آمریکا و خارج از کشور فراهم می‌کنند.   او ۲.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به این باشگاه اهدا کرد.  

ستاره ان بی‌ای از خیریه‌ها و اهدافی مانند صندوق دفاع از کودکان جنگ صلیبی برادری، بنیاد فرشته گابریل، ستاره‌های بعد از مدرسه، جوانان در معرض خطر، سرطان، کودکان، هنر‌های خلاقانه، آموزش و پرورش، حمایت والدین، سلامت، حقوق بشر، گرسنگی، چالش‌های ذهنی، چالش‌های جسمی و فقر فعالیت می‌کند.

۳- جان سینا 

جان سینا بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین ورزشکاران جهان است.  این ورزشکار یک بازیگر فعال در صنعت هالیوود است و از این راه  دارایی زیادی به دست آورده که از آن برای کمک به جامعه استفاده می‌کند.  

جدا از پولی که سینا شخصا به موسسات و اهداف خیریه  مختلف اهدا کرده است، پیوند بین سازمان WWE و بنیاد "برآورده کردن آرزو‌ها" به او کمک کرده است تا راه را برای کمک به بسیاری از مردم هموار کند. در سال ۲۰۱۵، او تنها سلبریتی بود که بیش از ۵۰۰ آرزو را برآورده کرد و تا سال ۲۰۲۱، این تعداد به بیش از ۶۵۰ آرزوی برآورده شده افزایش یافته است.

سینا تاکنون به بیماران سرطانی کمک‌هایی کرده و ژوئن سال گذشته مبلغ یک میلیون دلار به کمپین "جان سیاه پوستان مهم است" اهدا کرد.  

۴- یونا کیم

یونا کیم اسکیت باز سابق کره جنوبی است که در المپیک و چندین مسابقه جهانی دیگر شرکت کرده بود و چندین عنوان قهرمانی را به دست آورد. یونا کیم جدا از ترفند‌های زیبایش روی یخ، یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران نیکوکار جهان نیز به شمار می‌رود.

این اسکیت باز بازنشسته مدت‌ها است که یکی از سفیران حسن نیت یونیسف بوده است. در طول سال‌ها، او بیش از ۵ تا ۱۰ میلیون دلار به بنیاد غیرانتفاعی اهدا کرده و به تغییر زندگی چندین نفر کمک کرده است. او پس از زلزله هائیتی حدود ۸۳ هزار دلار به صندوق امداد این کشور کمک کرد.  

در نهایت، یونا کیم همچنین از مواردی مانند کودکان، سلامت، حقوق بشر، فقر،   مبارزه با برده داری و قاچاق انسان نیز حمایت می‌کند. فعالیت بشردوستانه کیم باعث افزایش طرفداران او در دنیا شده است.  

۵- هیتر اوریلی

هیتر اوریلی به دلیل توانایی بازی سازی باورنکردنی اش در پست هافبک مشهور است و اقدامات خیریه او در سراسر جهان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ستاره سابق تیم ملی فوتبال  ایالات متحده یکی از اعضای بسیار فعال بنیاد ورزش زنان است که هدف آن کمک به پیشرفت زندگی زنان و دختران جوان از طریق فعالیت‌های ورزشی است. او در طول دوران حرفه‌ای خود و حتی پس از بازنشستگی، همچنان کمک مالی چشمگیری به این بنیاد می‌کند.  

هدر همچنین از سازمان‌های غیرانتفاعی و موسسات خیریه مانند حق بازی، برای کودکان و پیمان ورزشکاران نیز حمایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید