معرفی جواد فروغی برای دریافت بورسیه ورزشکاران به IOC / تعداد بورسیه‌های ورزش به ۱۵ نفر می‌رسد؟

جواد فروغی در کنار فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی در جمع ورزشکارانی قرار گرفته که قرار است جهت دریافت بورسیه به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، با تغییرات در سرپرستی فدراسیون تیراندازی و حضور مهدی مبینی در این فدراسیون بلافاصله جلسه کمیته فنی با حضور افرادی که حکم هم نداشتند برگزار شد و در نخستین گام اسامی ورزشکارانی که برای دریافت بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک ( IOC) به کمیته ملی المپیک ایران معرفی شده بودند تغییر کرد. بر این اساس امیر محمد نکونام و سجاد پورحسینی به جای فاطمه کرم‌زاده و جواد فروغی معرفی شدند اما ظاهرا اسامی جدید مورد تایید کمیته ملی المپیک قرار نگرفت.

به گفته پیمان فخری IOC ورزشکارانی را برای دریافت بورسیه می‌پذیرند که شانس کسب مدال را داشته باشند و شاخص IOC انتخاب رنکینگ است. علت عدم تایید دو‌ گزینه جدید فدراسیون تیراندازی نیز احتمالا همین موضوع بوده است.

در ادامه و پس از عدم تایید اسامی جدید در کمیته ملی المپیک مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون گفت: سهمیه ما در تیراندازی برای دریافت بورسیه یک تیرانداز زن بوده است. کمیته فنی را تشکیل دادیم و بر اساس استاندارها بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که فاطمه کرم‌زاده شایستگی دریافت این بورسیه را دارد.

این تصمیم فدراسیون با واکنش جواد فروغی همراه بود. وی در این خصوص اظهار داشت: من ابتدا در جریان معرفی‌ها نبودم و وقتی تصمیم‌گیری‌ها انجام شد، مطلع شدم. با آقای مبینی، سرپرست فدراسیون تماس گرفتم و اعتراض خودم را اعلام کردم و وی گفت پیگیری خواهد کرد البته ظاهرا وقتی اعتراض کردم اسم را اعلام کرده‌ بودند.

وی در ادامه افزود: تماسی هم با آقای صالحی‌امیری داشتم و اعتراض خودم را اعلام کردم. به آقایان صالحی‌امیری و مبینی گفتم که تکلیف کسی که در تیراندازی شانس کسب مدال دارد، مشخص است.

پس از این اتفاقات شب گذشته مشخص شد که جواد فروغی نیز در کنار فاطمه کرم‌زاده در جمع ورزشکارانی قرار گرفته که قرار است جهت دریافت بورسیه به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی شوند.

گفتنی است، سهمیه بورسیه ورزشکاران ایران  5 سهمیه اعلام شده بود که این تعداد ابتدا به 10 نفر و سپس با ادامه رایزنی‌های رئیس کمیته ملی المپیک به 12 نفر افزایش پیدا کرد. با اضافه شدن سهمیه‌ها نام جواد فروغی نیز در این لیست قرار گرفت. البته رایزنی‌ها از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان برای افزایش تعداد بورسیه‌ها ادامه دارد و احتمالا 15 ورزشکار به IOC معرفی خواهند شد. صالحی‌امیری در حاشیه نشست شورای المپیک آسیا در امارات مذاکرات خود را برای تثبیت 15 سهمیه ادامه خواهد داد.

اسامی 15 ورزشکار منتخب به IOC اعلام خواهد شد و در صورتی که سهمیه ایران 12 نفر باشد، با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک نام سه ورزشکار حذف خواهد شد.

علی داودی از وزنه‌برداری، فاطمه‌کرم‌زاده و جواد فروغی از تیراندازی، مهرشاد افقری در رشته شنا، یک ورزشکار در ژیمناستیک و دووومیدانی در کنار سایر ورزشکاران، در این لیست قرار خواهند گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید