نشست خبری نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک

فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای برای تیم امید در بازی های توکیو نداشت!/ با طلای یزدانی 7 پله صعود می کردیم

سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: فوتبال با وجود ظرفیت بالایی که دارد، فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک و بازی‌های آسیایی جاکارتا نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدنصرالله سجادی در نشست خبری در خصوص نتیجه کاروان ایران در بازی‌های توکیو، عنوان کرد: شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش آن در جهان باعث شد تمامی مسابقات لغو شود. تحریم‌های اقتصادی توانمندی کل دستگاه‌های ورزش در کشور را به چالش کشید از طرفی تغییر روند کسب سهمیه باعث شد تقویم ورزشی فدراسیون‌ها با تاخیر دنبال شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های توکیو، گفت: بیم و تردید در خصوص برگزاری المپیک نیز خود تاثیر زیادی داشت. باتوجه به اعتراضات مردم ژاپن برگزاری المپیک توکیو مشخص نبود. ما بیشترین سهمیه را در المپیک ۲۰۲۰ داشتیم که ۶۵ ورزشکار در المپیک شرکت کردند. از طرفی تعداد زنان به ۱۱ سهمیه رسید که آمار خوبی است.

سجادی درخصوص بررسی عملکرد فدراسیون‌ها، یادآور شد: در ژیمناستیک کیخا با امتیاز کم سهمیه را از دست داد اما نباید از مدیریت پراشتباه فدراسیون غافل شویم که مانع اصلی بود. در بسکتبال ۳ نفره امکان کسب سهمیه وجود داشت اما تعطیلات و دوری باعث شد این سهمیه به دست نیاید. فوتبال با وجود ظرفیت بالایی که دارد، فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای تیم امید در المپیک و بازی‌های آسیایی نداشت.

وی افزود: در تکواندو امکان کسب سهمیه‌های بیشتر وجود داشت که محقق نشد، شنا نیاز به کار مداوم دارد. قایقرانی نیاز به سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها و حضور مربیان خارجی دارد و قطعا در بازی‌های آسیایی خبرهای خوبی از این رشته خواهید شنید.

معاون اسبق وزیر ورزش همچنین با اشاره با عملکرد کاروان در مقایسه با کشورهای دیگر، تصریح کرد: ۱۰ کشور اول بازی‌ها ۵۰.۵۴ درصد مدال را کسب کرده و ۲۰۳ مدال طلا نیز توسط آنها کسب شده است. ما در جایگاه بیست و هفتم قرار گرفتیم و نگاهی کوتاه حاکی از این است کشورهایی که جایگاهی بالاتر از ما داشتند، سهمیه‌های بیشتری هم کسب کرده بودند‌. مدال طلای حسن یزدانی می‌توانست جایگاه ایران در المپیک توکیو را ۷ پله ارتقا دهد‌.

 

سجادی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: ایران در بین کشورهای آسیایی رتبه ۴ را داشت و در بین ۳۰ کشور اول المپیک، از قاره آسیا ۴ کشور مدال کسب کردند‌‌. با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی کشورها در رشته‌های متعدد می‌توانند حریف سرسختی برای ما باشند.

سرپرست کاروان ایران با اشاره به نظر کارشناسی کیفی کاروان، اظهارداشت: کاراته باتوجه به روش کسب سهمیه عملکرد خیلی خوبی داشت اما به دلیل دوپینگ سرمربی تیم باید نظارت بیشتری داشته باشد. در بخش بانوان آمادگی آنها و همینطور کوچینگ ضعیف بود.

وی افزود: کشتی عملکرد بسیار خوبی داشت، عملکرد تپانچه خیلی خوب بود. عملکرد شمشیربازی در سطح خوب بود، بوکس عملکردی متوسط داشت اما در بازی‌های آسیایی شانس موفقیت زیادی دارد. در بسکتبال به خاطر قرعه سخت عملکرد آنها متوسط ارزیابی می‌شود. وزنه‌برداری هم عملکردی متوسط داشت و انتخاب نادرست وزنه برای هاشمی باعث حذف او شد‌‌‌. مسئله ورزشکارسالاری هم زنگ خطر است که باید به آن توجه شود. عملکرد والیبال ضعیف ارزیابی می شود و تیم ملی در حال فاصله گرفتن از روزهای خوب است‌.

وی با اشاره به رشته‌های دیگر، گفت: تنیس روی میز با عملکردی ضعیف، حواشی زیادی داشت که باید به آن اشاره کرد. دوومیدانی هم در المپیک بسیار ضعیف بود و بازیکن سالاری هم در فدراسیون دیده می‌شود. تکواندو عملکردی بسیار ضعیف داشت و این دستاورد قابل دفاع نبود. تیروکمان هم همین طور‌‌.  عملکرد کاروان در حالت کلی متوسط به بالا یعنی خوب ارزیابی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید