برتری آماری ایران مقابل سوریه از نگاه AFC

سایت AFC به وضعیت برتر تیم ملی کشورمان در دیدارهای گذشته خود مقابل سوریه اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ایران نوشت: «دو تیم در هر دو دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018، مقابل یکدیگر به تساوی رسیدند و حالا شرایط متفاوتی برای صعود به جام جهانی دارند.

تیم ملی سوریه پس از اینکه نزار محروس را جانشین نبیل معلول کرد، در دور سوم انتخابی جام جهانی هنوز پیروز نشده و سه شکست و دو تساوی داشته است. عقاب‌های قاسیون که چهار سال پیش به مقام سوم گروه خود رسیدند و به دور پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2018 صعود کردند، اکنون شرایط بسیار متفاوتی دارند و قعرنشین جدول گروه A هستند. دراگان اسکوچیچ هم با ایران توانست به چهار پیروزی دست یابد و تنها به کره جنوبی امتیاز داد تا در صدر جدول قرار بگیرد.

دو تیم تاریخچه پُرباری از تقابل با یکدیگر در مرحله مقدماتی ادوار مختلف جام جهانی دارند. اولین رویارویی ایران و سوریه به سال 1973 (دور انتخابی جام جهانی 1974) برمی‌گردد که دو پیروزی یک بر صفر برای هر تیم رقم خورد. آنها در مراحل مقدماتی جام‌های جهانی 1978، 1994، 1998، 2010 و 2018 نیز به مصاف هم رفتند و البته تنها برتری سوری‌ها، به همان سال 1973 بازمی‌گردد. 12 بازی دیگر به شش پیروزی ایران و شش تساوی انجامید.

در دیدار رفت سوریه به خوبی از دروازه خود دفاع کرد، اما شوت علیرضا جهانبخش برتری خانگی ایران را تضمین کرد. این بازیکن در ادامه دیدارها، دو گل دیگر به ثمر رساند تا بهترین گلزن این مرحله باشد. بهترین گلزنان سوریه یعنی عمر السومه و عمر خربین نیز هر کدام دو بار گلزنی کرده‌اند. آخرین دیدارهای ایران و سوریه دربردارنده گل‌های دقیقه آخری بود. ایران با گل‌های آزمون و نوراللهی، پیروزی دشواری مقابل لبنان کسب کرد و امیر العماری در دقیقه 85، گل تساوی‌بخش عراق را مقابل سوریه به ثمر رساند».

تیم‌های ملی سوریه و ایران از ساعت 19:30 فردا (سه‌شنبه)، در هفته ششم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا و در ورزشگاه ملک عبدالله ثانی دوحه، به مصاف هم خواهند رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید