گزارش جی پلاس

مانشافت ترسناک مدعی جام در قطر؛ چه تیمی می تواند آلمان فلیک را متوقف کند؟

سرمربی آلمانی از زمانی که هدایت ژرمن ها را بر عهده گرفته تنها پیروز شده است و در اغلب بازی ها تیمش جشنواره گل به راه انداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: تیم ملی فوتبال آلمان یکشنبه شب با پیروزی ۴ بر یک مقابل ارمنستان مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به بهترین شکل به پایان رساند. ژرمن ها که در فیفادی گذشته حضورشان را در جام جهانی قطعی کرده بودند ۹ پیروزی به دست آوردند و تنها یک بار شکست خوردند. این آمار توسط دو سرمربی به ثبت رسید. در شروع یواخیم لوو هدایت مانشافت را بر عهده داشت. سرمربی آلمانی توانست ایسلند را ۳ بر صفر شکست دهد و سپس با پیروزی خفیف یک بر صفر رومانی را مغلوب کند اما در خانه شکست دور از انتظاری را تجربه کرد و ۲ بر یک نتیجه را برابر مقدونیه شمالی واگذار کرد.

تیم ملی فوتبال آلمان

این شکست وضعیت ژرمن ها را در جدول پیچیده کرد اما با حضور هانسی فلیک که پس از یورو هدایت تیم را بر عهده گرفت همه چیز عوض شد. ماشین گلزنی آلمان ها راه افتاد و این تیم همه بازی هایش را پر گل به پایان رساند. سرمربی سابق بایرن تنها در نخستین بازی اش کمی دچار مشکل شد اما با این حال لیختن اشتاین را ۲ بر صفر شکست داد و اولین برد خود را به عنوان سرمربی تیم ملی جشن گرفت. سپس ارمنستان را با شش گل بدرقه کرد و با چهار گل ایسلند را شکست داد. در ادامه رومانی را ۲ بر یک مغلوب کرد و چهار بار دروازه مقدونیه را باز کرد.

تیم ملی فوتبال آلمان

ژرمن ها هفته گذشته در ولفسبورگ جشنواره گل دیگری به راه انداختند و با ۹ گل لیختن اشتاین را شکست دادند‌‌‌ تا یکی از پرگل ترین پیروزی های تاریخ آلمان رقم بخورد. در بازی آخر باوجود اینکه فلیک بازیکنان ذخیره و جوان را راهی میدان کرد باز هم تیمش ۴ گل به ثمر رساند. آلمان فلیک در مجموع هفت دیدار ۳۱ گل به ثمر رساند و تنها دو بار دروازه اش باز شد. در حالی که تیم لوو در سه بازی دو گل دریافت کرد و پنج گل به ثمر رساند. نکته عجیب اینجاست که هر چهار گل را مارک آندره تراشتگن دریافت کرد و مانوئل نویر هرگز در این مرحله دروازه اش باز نشد.

تیم ملی فوتبال آلمان

در دوران لوو، لئون گورتسکا، کای هاورتس، ایلکای گوندوغان (۲ گل) و سرژ گنبری گلزنی کردند. در زمان حضور فلیک، تیمو ورنر (۵ گل)، گنبری (۴ گل)، توماس مولر (۳ گل)، لروی سانه (۳ گل)، گوندوغان (۳ گل)، مارکو رویس (۲ گل)، هاورتس (۲ گل)، هافمن (۲ گل)، موسیالا، آدیمی، رودریگر و باکو دروازه حریفان را باز کردند. این آمار نشان می دهد در تیم فلیک یک گلزن مشخص وجود ندارد و مانشافت در نبود گنبری و ورنر می تواند باز هم جشنواره گل به راه بیندازد. حتی بازیکنان جوانی همچون موسیالا و آدیمی در فرصت کوتاهی که داشتند گلزنی کردند. آلمان فلیک چه با بازیکنان اصلی و چه با بازیکنان ذخیره و جوانش مانند یک ماشین گلزنی عمل می کند و با مالکیت توپ ۷۰ درصدی اجازه کار به حریفانش نمی دهد تا موقعیت سازی کنند و به گل دست یابند. این تیم بدون شک یکی از شانس های نخست قهرمانی در قطر خواهد بود.

تیم ملی فوتبال آلمان

دیدگاه تان را بنویسید