صدرنشینی امباپه در میان ارزشمندترین بازیکنان پاری سن ژرمن

تیم فوتبال پاری سن ژرمن چند ستاره بزرگ حال حاضر دنیا را در اختیار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  تابستان امسال پاری سن ژرمن بهترین پنجره نقل و انتقالاتی خود را تجربه کرد. پاریسی‌ها موفق شدند لیونل مسی، سرخیو راموس، جورجینیو واینالدوم و جانلوئیجی دوناروما را که بازیکن آزاد بودند، بدون هزینه انتقال به خدمت بگیرند. آن‌ها همچنین اشرف حکیمی را از اینترمیلان به خدمت گرفتند تا به یکی از پر ستاره‌ترین تیم‌ها در سراسر اروپا تبدیل شوند.

با توجه به ستاره‌هایی که در اختیار مائوریسیو پوچتینو قرار دارد، قهرمانی در لوشامپیونه برای این تیم موفقیت محسوب نمی‌شود. در واقع این لیگ قهرمانان است که سرمربی آرژانتینی باید طلسم قهرمان نشدن پاری سن ژرمن در آن را بشکند. 

در این گزارش ۵ بازیکن ارزشمند پاری سن ژرمن در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را براساس آمار سایت ترانسفر مارکت معرفی و عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱- کیلیان امباپه - ۱۶۰ میلیون یورو 

کیلیان امباپه یکی از بهترین مهاجمان جوان حال حاضر دنیا است. او که قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ را با تیم ملی فرانسه تجربه کرده، تنها ۲۲ سال دارد و تاکنون روی بیش از ۲۰۰ گل پاری سن ژرمن تاثیر مستقیم داشته است. (۱۳۶ گل، ۶۶ پاس گل)

با وجود این که امباپه فصل گذشته ۴۲ بار گلزنی کرد، پاری سن ژرمن نتوانست از عنوان قهرمانی خود در لوشامپیونه دفاع کند و جام قهرمانی به لیل رسید. این تیم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان نیز برابر منچسترسیتی شکست خورد.

این بازیکن فرانسوی در این فصل عملکرد خوبی داشت و ۱۱ گل در ۱۱ بازی به ثمر رساند. این بازیکن ۲۲ ساله در پایان فصل به بازیکن آزاد تبدیل می‌شود و به احتمال زیاد راهی رئال مادرید خواهد شد. پاری سن ژرمن امیدوار است که با کمک مثلث هجومی مسی، امباپه و نیمار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برای نخستین بار تجربه کند.

۲- نیمار - ۱۰۰ میلیون یورو 

از زمان ثبت رکورد گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال از بارسلونا در تابستان سال ۲۰۱۷، نیمار نتوانست آن طور که باید بدرخشد. 

با وجود مصدومیت‌های پیاپی مهاجم برزیلی تاکنون بیش از ۱۰۰ بازی برای پاری سن ژرمن انجام داده است. او در این مدت ۸۸ بار گلزنی کرده و ۵۴ پاس گل داده است.  نیمار نخستین بازیکن تاریخ است که در لیگ قهرمانان برای ۲ باشگاه بیش از ۲۰ گل زده است. با این حال او هنوز با پاری سن ژرمن قهرمان این مسابقات نشده است.

نیمار نیز مانند مسی شروع کم رمقی در این فصل داشته است. با این حال با آمدن مسی به پاریس، انتظار می‌رود نیمار دوباره به روز‌های خوبش بازگردد و دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را در پیراهن پاری سن ژرمن تجربه کند.

۳- لیونل مسی - ۸۰ میلیون یورو 

لیونل مسی مسلما یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، اما در باشگاه جدیدش شروع نسبتا ضعیفی داشته است.

مسی تابستان امسال پس از آن که بارسلونا نتوانست قراردادش را تمدید کند به پاری سن ژرمن پیوست. تیم تحت هدایت مائوریتسیو پوچتینو اکنون یکی از ترسناک‌ترین مثلث‌های هجومی تاریخ را در اختیار دارد.

مسی با وجود فرم خوب در رده ملی، همچنان نتوانسته است در لوشامپیونه گلزنی کند، اما نخستین گل او برای تیم جدیدش در لیگ قهرمانان اروپا برابر منچسترسیتی به ثمر رسید.

هواداران پاری سن ژرمن امیدوارند مسی بازی‌های خوبش در بارسلونا را در پیراهن تیم جدیدش تکرار کند.

۴- مارکینیوش - ۷۵ میلیون یورو 

مارکینیوش ۲۷ سال دارد و تقریبا یک دهه است که در پاری سن ژرمن بازی می‌کند.

در این مدت او ۶ بار قهرمانی لوشامپیونه را تجربه کرده، ۳۱ گل و ۸ پاس گل در بیش از ۳۰۰ بازی در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده است. بیشتر گل‌های او در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است. 

۵- اشرف حکیمی - ۷۰ میلیون یورو 

حکیمی یکی از بهترین مدافعان حال حاضر دنیا است. او پس از گذراندن یک فصل فوق العاده موفق در اینتر میلان به پاریس نقل مکان کرد. مدافع سابق رئال مادرید و بورسیا دورتموند با به ثمر رساندن ۷ گل و ۱۰ پاس گل به اینترمیلان کمک کرد تا پس از ۱۱ سال قهرمان سری آ شود.

این بازیکن ۲۲ ساله نخستین باری که با پیراهن پاری سن ژرمن به میدان رفت گلزنی کرد. حکیمی تاکنون در ۱۲ بازی ۳ گل و ۲ پاس گل به ثمر رسانده است.
 

دیدگاه تان را بنویسید