انتقاد از کمیسیون ورزشکاران در حاشیه انتخابات

احسان حدادی: به جای پاداش، مسکن بدهید/ عباسعلی: ما بیمه هم نداریم/ سلیمی: مرادی باید راهش را تغییر دهد

بانوی ملی‌پوش تیراندازی با کمان گفت: کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در دور گذشته می‌توانست بهتر باشد، ولی سیاست‌ها و عملکرد رئیس کمیسیون و نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی بسیار ضعیف بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ زهرا نعمتی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: مطمئناً تجربه دوره قبل در روند دوره جدید اثرگذار است. باید اعضا به دنبال همدلی بیشتر باشند و اینکه خودشان تصمیم بگیرند، بسیار مهم است.

عضو کمیسیون ورزشکاران در دوره قبل گفت: کمیسیون در دور گذشته می‌توانست بهتر باشد، ولی سیاست‌ها و عملکرد رئیس کمیسیون و نماینده ورزشکاران در هیئت اجرایی بسیار ضعیف بود و علی‌رغم تمایل ما به همکاری بیشتر این اتفاق رخ نداد. ما هم به خیلی اتفاقات اعتراض داشتیم، اما یکه‌تازی‌ها اجازه کار به ما نداد. باید دقت کنیم بحث پهلوانی اعضا مهم‌تر از قهرمانی است.

بانوی کمانداران کشورمان عنوان کرد: این دوره هر کدام از دوستان که انتخاب می‌شوند، با همدلی و انسجام بیشتر باید دنبال عملی کردن درخواست‌های ورزشکاران باشند. دوره قبل شرایط سخت بود و جلسات لغو می‌شد.

نعمتی در خصوص زمان آغاز تمریناتش گفت: فعلا در حال ریکاوری هستم.

photo_2021-11-12_20-36-11

سعیدی: انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا هفته اول بهمن ماه برگزار می‌شود

کیکاووس سعیدی در مورد  کمیسیون ورزشکاران که دوره قبل انتظارات را برآورده نکرد، بیان کرد:  کمیسیون دوره قبل اولین کمیسیون ورزشکاران بود که شکل گرفت. تجربه اول بود و عزیزان تلاش هایی انجام دادند  و هم افزایی نسبی شکل گرفت و ورزشکاران باید قضاوت کنند چقدر  کمیسیون مطابق انتظار کار کرد.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل کمیسیون ورزشکاران این است که صدای ورزشکاران شنیده و مسائل آنها بررسی و رسیدگی شود. کمیسیون ورزشکاران  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  در این دوره اصلاحاتی در آیین نامه قبلی به وجود آمد و تکمیل تر شد و 15 نفر انتخاب می‌شوند، 4 نفر هم برای توازن رشته‌ای توسط رئیس کمیته ملی المپیک اضافه می شوند. از 15 نفر یک نفر از رشته‌های زمستانی و حداقل چهار نفر از بانوان باید باشند. رای گیری کاملا براساس ضوابط تعیین شده است و بیش از 400 نفر واحد شرایط رای دهی هستند.

سعیدی گفت: در اولین جلسات کمیسیون جدید، شش نفر از اعضا باید انتخاب شوند تا برای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک معرفی شوند و یک نفر در هیئت اجرایی نیز نماینده کمیسیون باشد. تمام تلاش ما بر این است این انتخابات کاملا شفاف و بدون هر گونه شائبه برگزار شود. انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا هفته اول بهمن برگزار می‌شود  و از دهه اول آذر فرایند ثبت نام را  انجام می دهیم و طبق مفاد اساسنامه اقدام می‌کنیم.  اساسنامه  تقریبا نهایی شده و تا قبل از انتخابات کمیته ابلاغ می شود. البته این اساسنامه به تایید هیئت اجرایی و مجمع و کمیته بین المللی المپیک رسیده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که فکر می کند انتخابات فدراسیون‌ها حتما تا برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک برگزار شود؟ گفت: تا جایی که مطلع هستم مسئولان ذی‌ربط در وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا انتخابات فدراسیون‌ها را به موقع برگزار کنند.

وی در  مورد صحبت‌های دبیر مبنی براینکه کمیته ملی المپیک به کشتی بدهکار است؟ گفت:  کشتی ورزش ملی ما است و نیاز به حمایت کامل  دارد و اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیت های‌مان برای کمک کشتی استفاده کنیم. ما یک بودجه متوازنی   براساس شاخص‌ها به تصویب رساندیم. 90 درصد بودجه فدراسیون‌ها را در اردیبهشت به خاطر المپیک پرداخت کردیم و کمک‌هایی موردی هم داشتیم و در حد توان به کشتی کمک می‌کنیم اما بستگی به منبع مالی ما دارد.  دبیر زحمت کشیده و محصول تلاش‌ها در کشتی درخشش کشتی‌گیران ما در المپیک و قهرمانی جهان  بود و امیدوارم  در بازی های آسیایی 2022 و المپیک 2024 جزو مدال آوران باشد. البته رشته‌های دیگر نیز  به تناسب برنامه هایش مورد حمایت قرار می گیرند. پرداخت مطالبه به کشتی در دستور کار قرار دارد و  باید پرداخت شود.

 

عباسعلی: ورزشکاران بیمه ندارند و آن طور که باید به آنها رسیدگی نمی‌شود

حمیده عباسعلی در خصوص انتخابات کمیسیون ورزشکاران، اظهار داشت: من از طرف آقای صالحی‌امیری انتخاب و اضافه شدم. سال‌های گذشته کم کاری داشتیم و امیدوارم امسال مثل قبل نباشد و بتوانیم کمک کنیم تا مشکلات رفع شود. ورزشکاران بیمه ندارند و آن طور که باید به آنها رسیدگی نمی‌شود.

ملی‌پوش کاراته کشورمان در خصوص وضعیت آسیب‌دیدگی خود، گفت: 2 ماه از آسیب‌دیدگی من گذشته و یک هفته است که تمرینات را شروع کردم. از ماه پنجم می‌توانم به مسابقات برگردم به همین‌ دلیل نمی‌توانم امسال در مسابقه‌ای شرکت کنم.

وی در پاسخ به این‌ سوال که عدم موفقیت کمیسیون ورزشکاران را با وجود قهرمانان در چه می بینید، تصریح کرد: من دیر به گروه ملحق شدم، 3-4 ماه مانده به المپیک آمدم و قبول دارم همه توقع دارند بیشتر از اینها کار شود.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران حمیده عباسعلی

عابدینی: عذرخواهی می‌کنم؛ کمیسیون خوبی در دوره قبلی نداشتیم

مجتبی عابدینی در حاشیه برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز انتخابات کمیسیون ورزشکاران به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌ها است که ان‌شاءالله خوب برگزار شود و اشخاص صالح وارد آن شوند و بتوانند به ورزشکاران کمک کنند.

وی ادامه داد: ابتدا جا دارد یک عذرخواهی بزرگ از جانب خودم داشته باشم. من دوره خودم عضو کمیسیون بودم. متاسفانه کمیسیون خوبی نداشتیم و نتوانستیم کاری برای ورزشکاران انجام بدهیم. من به شخصه یک نفر بودم و نتوانستیم آن کاری را که نیاز ورزشکاران است، انجام بدهیم. دغدغه بزرگ ورزشکاران بحث بیمه، مسکن، اشتغال و دوران پس از قهرمانی و خیلی از دغدغه‌هایی است که الان دارند. ان‌شاءالله اگر بتوانم رای بیاورم، به همراه اعضایی که داخل این کمیسیون می‌شوند، این مسائل را پیگیری و دغدغه‌های ورزشکاران را کاهش بدهیم.

عابدینی عنوان کرد: این دوره کسانی که وارد کمیسیون خواهند شد، قطع به یقین مشکلات بچه‌ها را می‌توانند حل کنند و یکی از قدرتمندترین کمیسیون‌ها را خواهند داشت. چهار سال پیش کمیسیون به دلیل یکسری از منافع رها شد. ان‌شاءالله این دوره کسانی که وارد می‌شوند، برای حل مشکلات ورزشکاران تلاش می‌کنند.

ملی‌پوش شمشیربازی کشورمان درباره رویدادهای پیش‌روی این رشته گفت: الان علی پاکدامن در فرانسه است تا در مسابقات گرندپری این کشور شرکت کند. همچنین 24 و 25 دی ماه جام جهانی در گرجستان را داریم.

گنج‌زاده: ورزشکار کم تجربه‌ای نیستم و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنم

سجاد گنج‌زاده، قهرمان کاراته جهان و المپیک در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: امیدواریم ورزشکاران در رای‌گیری شرکت کنند و هر ورزشکاری انتخاب می‌شود عملکرد خوبی داشته باشد. اگر افرادی که در کمیسیون انتخاب می‌شوند یکدل باشند اتفاقات خوبی رقم می‌زنند چرا که مردم همواره پشت ورزش بودند.

وی در خصوص عملکرد کمیسیون ورزشکاران در دور گذشته گفت: متاسفانه شنیدم که در دور گذشته یک سری مشکلات داشتند و برای همین اعتقاد دارم اعضا باید یکدل باشند.

کاراته‌کای طلایی کشورمان در المپیک، در خصوص حضور در مسابقات جهانی امارات یادآوری کرد: کاراته بعد از مدال المپیک خوشحال بود ولی به خاطر نزدیک بودن به قهرمانی جهان و آسیا حاشیه‌هایی در بحث مسابقه انتخابی ایجاد شد. مسابقات انتخابی سخت است و وقتی سرمربی انتخابی می‌گذارد همه چیز دست داوران است. به هر حال تیم بسته شد و امیدوارم در امارات در بخش کمیته تیمی برای چهارمین بار موفق باشیم.

گنج‌زاده تاکید کرد: قبل از المپیک آسیب داشتم البته دنبال توجیه نیستم اما این آسیب من را اذیت می‌کند ولی تمام تلاشم را می‌کنم. من ورزشکار کم تجربه‌ای نیستم و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنم.

وی در خصوص اینکه آیا رقیب عربستانی او در مسابقات امارات حضور دارد و کری‌خوانی بین شما وجود دارد، گفت: ورزش کاراته با احترام آغاز و تمام می‌شود من و او دوستان خوبی هستیم ولی وقتی از ورزش جدا می‌شویم اتفاقاتی می‌افتد که در رسانه مردم فکر می‌کنند مشکلاتی است. موضوعاتی بود که من ناراحت شدم ولی نمی‌دانم از طرف خود کاراته‌کای عربستانی بود یا سرمربی او. همان‌طور که در ایران کاراته یک خانواده است در جهان نیز با وسعت بزرگتر همین‌طور است و باید ارتباطات دوستانه وجود داشته باشد. خوب نیست وقتی رقبا را می‌بینم کدورت داشته باشیم.

گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که قرار بود در صورت کسب مدال طلای شما، پورشیب نیز پاداش دریافت کند و آیا این اتفاق رخ داد، یادآوری کرد: دغدغه من این بود که این اتفاق بیفتد. کمیته ملی المپیک به بخشی از آن عمل کرد ولی مطمئن نیستم که کاملا پرداخت شده باشد.حضور صالحی‌امیری باعث دلگرمی ورزش بوده است و امیدوارم وزارت ورزش هم  این نگاه را داشته باشد. جای پورشیب  در المپیک خالی بود. وی در رنکینگ در جایگاهی بود که اگر در المپیک حاضر بود، دو ایرانی در فینال برابر هم قرار می‌گرفتند.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران سجاد گنج زاده

پورشیب: کمیسیون ورزشکاران می‌تواند صدای قهرمان را رساتر به گوش مسئولان برساند

ذبیح‌الله پورشیب در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک اظهار داشت:  امروز روز انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک است و خدا را شکر با وجود بارندگی استقبال خوبی شده است و امیدوارم افراد واجد شرایط رای بدهند.

وی درخصوص اینکه این کمیسیون چقدر می‎‌تواند به ورزشکاران کمک کند، گفت: بالاخره کسانی که کاندید شدند، با توجه به تجربیاتی که داشتند با نگرش کمک به ورزش وارد شدند تا صدای ورزشکاران ملی‌پوش را به مسئولان ورزش برسانند. نمایندگان ورزشکاران می‌توانند صدای رساتری را به جامعه و مسئولان ورزش برسانند.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات جهانی عنوان کرد: در دو، سه روز آینده به مسابقات جهانی اعزام خواهیم شد و امیدوارم از عنوان قهرمانی خود در دوره گذشته دفاع کنیم. کار سختی برای این مهم داریم، اما دور از دسترس نیست. ما این توانایی را داریم که باز هم در بخش تیمی قهرمان خود را تکرار کنیم و در بخش انفرادی نیز تمامی بچه‌ها توانایی کسب خوشرنگ‌ترین مدال را خواهند داشت.

پورشیب با تاکید بر آماده‌سازی مناسب ملی‌پوشان گفت: تلاش خود را کردیم و تمرینات خوبی را انجام دادیم و خیلی متمرکز و با قدرت ادامه دادیم. سعی کردیم روی نقاط ضعف و قوت خود کار و حریفان را آنالیز کنیم، اما در مسابقات جهانی باید از لحاظ ذهنی  آماده باشید و تمرکز داشته باشید. از لحاظ بدنی چند ماه کار کردیم و امیدوارم در چند روز آینده خود را در سطح بالایی حفظ کنیم.

وی در خصوص حال و روز کاراته ایران اظهار داشت: حال و روز کاراته خوب است و امیدوارم خوب بماند و برای بهتر شدنش تلاش کنیم. جامعه کاراته، جامعه بزرگی است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط خوبی را ایجاد کنیم. کاراته خود را در رویدادهای مختلف نشان داده است و از حالا نیز به فکر مسابقات سال آینده بازی‌های آسیایی هستیم.

ملی‌پوش کاراته کشورمان در خصوص قول کسب مدال در بازی‌های آسیایی گفت: قطعاً تمام کسانی که در مسابقات حضور پیدا کنند. قول خوشرنگ‌ترین مدال را می‌دهند و کاراته توانایی کسب بهترین مدال در تمامی اوزان را دارد.

رجبی: کمیسیون باید صدای ورزشکاران باشد

کاندیدای انتخابات کمیسیون ورزشکاران تاکید کرد: دغدغه ورزشکاران در طی زمان تغییر می‌کند و باید نگاه ما به روز باشد و قدم‌های خوبی برداریم. همه کاندیداها از ورزشکاران به نام هستند و خاک ورزش را خوردند و مشکلات را می‌دانند.

سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون در خصوص شرایط و سطح لیگ برتر گفت: تیم ما تا اینجا نتیجه خوبی گرفت و در صدر جدول هستیم. در این دوره بازیکنان در تیم‌ها پخش شدند و این امر کمک می‌کند تا بازی‌ها نزدیک باشد. حتی برخی بازی‌ها بسیار حساس بود و هندبال زیبایی را شاهد بودیم. هدف ما این بود که تماشاگران لذت ببرند و از نظر فنی نیز به تیم ملی کمک کنیم.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص حضور فرناندز در تیم ملی هندبال کشورمان گفت: او از مربیان خوب و با تجربه دنیا است و به پیشرفت هندبال ما کمک می‌کند. در کنار وی تیم‌های باشگاهی هم تلاش می‌کنند تا در کنار تیم ملی باشند.

رجبی در خصوص شرایط ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا گفت: کار ما در این مسابقات سخت است تیم‌های دیگر و رقبای ما خوب سرمایه‌گذاری کردند و باید بدانیم که نیاز به برنامه داریم تا رقبا را شکست دهیم و جهانی شویم.

فروغی: دو سال آینده برای تیراندازی حیاتی است

جواد فروغی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: خداراشکر علی رغم فشردگی برنامه‌ها به انتخابات رسیدم و رای دادم و امیدوارم بهترین نتیجه را شاهد باشیم و به نفع ورزشکاران باشد.

وی در خصوص عملکرد کمیسیون ورزشکاران در دور قبل گفت: نه فقط این انتخابات بلکه در سایر کشورها نیز ممکن است همین‌طور باشد. سطح‌ توقعات به گونه‌ای است که افرادی که در مسند تصمیم‌گیری هستند، کار نمی‌کنند و یا اینکه خروجی آنها مشخص نیست. اینکه واقعا کار کردند یا نه را باید روی نمودار و با عدد ارقام بررسی کرد. امیدوارم اگر هم نواقصی وجود داشته در دوره بعد جبران شود و تصمیمات به نفع ورزشکاران باشد.

تیراندازی طلایی المپیک توکیو در خصوص شرایط این رشته یادآوری کرد: تیراندازی بعد از مراحل ترقی که در المپیک آغاز شد، در مرحله تثبیت است اگر این مرحله را در یکی دو سال که سال‌های حیاتی است و در مسابقات آتی و تا المپیک پاریس حفظ کنیم بسیار عالی خواهد بود.

 امیدواری قهرمان وزنه‌برداری به اتمام حواشی تیم ملی فوتبال/ سلیمی: مرادی باید راهش را تغییر دهد

قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: به تیم ملی فوتبال تبریک می گویم و امیدوارم با همین قدرت جلو برود و اسیر حواشی نشود.

سلیمی: مرادی باید راهش را تغییر دهد

بهداد سلیمی حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: انشالله که هر نتیجه ای به دست می آید ختم به خیر شود .دوره گذشته کمکی به ورزشکاران نشد و کمیسیون حواشی زیادی داشت و خروجی آن صفر بود. من در یک سال اخر با حکم صالحی امیری به کمیته کمیسیون ورزشکاران ورود پیدا کردم، اما یک نفر نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد. برای این دوره، جمعی از ورزشکاران تصمیم گرفتیم بیاییم و تحولاتی ایجاد کنیم و از توانایی کمیسیون به نفع همه ورزشکاران استفاده کنیم. امیدوارم کمیسیون جدید یک دست و همراه با آرامش باشد.

سلیمی در مورد توانایی کمیسیون ورزشکاران، گفت: سه سال که در کمیته ملی المپیک هستم. در مورد کمیسیون تحقیق کردم و تنها کمیسیونی است که رئیس آن می‌تواند با توماس باخ نامه نگاری کند و بودجه بگیرد، اما اتفاقی نیفتاد و حیف است این فرصت ها از دست برود. ظرفیت های دیگری هم کمیسیون برای گرفتن بودجه جهت کمک به ورزشکاران و پیشکسوتان دارد و امیدوارم ورزشکاران هوشمندانه رای دهند.

سلیمی در مورد وضعیت حال حاضر وزنه برداری ایران و اینکه ایران دوباره می تواند طلای المپیک بگیرد یا خیر، تصریح کرد: با این روند در پیش گرفته شده خیلی خوش بین نیستم. اگر مرادی و دوستان به فکر وزنه برداری هستند، دلشان برای وزنه برداری می سوزد و مرادی ادعا می کند ‌پدر خانواده است باید منش و راهش را تغییر دهد‌. این نگرانی قبلاً در مورد کشتی بود که با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان برطرف شد، اکنون هم این نگرانی در مورد وزنه برداری وجود دارد. کوچه و خیابان می بینم مردم نگران هستند. ما در المپیک توکیو با حداقل نفرات  رفتیم و حداقل نتیجه را هم گرفتیم اما توقع مردم بیشتر است.

وی در مورد ‌پیروزی تیم ملی فوتبال گفت: به تیم ملی فوتبال تبریک می گویم و امیدوارم با همین قدرت جلو برود و اسیر حواشی نشود.

 

ایده حدادی برای خانه‌دار شدن ورزشکاران/ وزارت ورزش زمین بدهد!

احسان حدادی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: این انتخابات اتفاق قشنگی بود که با حضور ورزشکاران رقم خورد. ورزشکاران توقعات به جایی داشتند که انجام نشده ما از جنس ورزش هستیم و امیدوارم  اگر انتخاب شدم بتوانم برنامه‌ها را عملیاتی کنم.

حدادی تصریح کرد: خیلی کار می توان انجام داد و جای فعالیت زیادی وجود دارد اگر تیم بخواهد کار کند می‌تواند. برنامه خوبی داشتم که با کمک مدال آوران المپیک و آسیایی، دهکده المپیک قهرمانان را فراهم کنیم و به قهرمانان ملی گفته شود که فقط هزینه ساخت منزل  را بدهند و فقط زمین به آنها داده شود. اگر ورود کنم پاداش پای سکو و دغدغه پاداش‌ را بر می‌دارم و جای آن بگوییم خانه ورزشکار آماده است.

وی در خصوص اینکه تهیه زمین کار راحتی نیست و باید توسط بخش‌های مختلف در سطح کلان کشور انجام شود آیا این تنها در حد برنامه است، گفت: تنها قشری که باعث شادی مردم می شوند قهرمانان هستند. زمین‌های زیادی داریم و اگر دوستان از وزارت پای کار بیایند می‌توانیم انجام دهیم. آیا با دو میلیارد پاداش می‌توان 100 متر منزل برای ورزشکار تهیه کرد؟ این کار شدنی است و همه باید پای کار بیایند و فقط بخواهیم آن را عملی کنیم. ورزشکار نوجوان هم وقتی بداند با مدال صاحب منزل می‌شود با انگیزه بیشتری وارد می‌شود یک کار مفید بهتر از 10 کاری است که انجام نشود. اگر انتخاب شوم دنبال ورود به هیئت اجرایی نیستم و به دوستان گفتم از همه می‌خواهم کار انجام شود.

حدادی در خصوص اینکه در المپیک عملکرد خوبی نداشت و آیا در بازی‌های آسیایی حاضر می‌شود، گفت: در المپیک مشکل کمر داشتم و نتوانستم کار خاصی انجام دهد اگر برای بازی‌های آسیایی اتفاقی نیفتاد دنبال پنجمین مدال هستم بعد از آن عرصه را به جوانان واگذار می‌کنم.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران احسان حدادی

دیدگاه تان را بنویسید