گزارش جی پلاس از حواشی هفته پنجم انتخابی جام جهانی

اسکوچیچ اخراج شد؛ جهانبخش بازی با سوریه را از دست داد/ لبنانی ها اشک ریختند؛ ایرانی ها شادی کردند+عکس و ویدیو/آمار

حواشی کامل جدال ایران و لبنان در انتخابی جام جهانی 2022 قطر را در ادامه گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، شاگردان دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 15:30 در هفته پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف لبنان رفتند و بازی را با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان رساندند.

آزمون به رکورد علی کریمی رسید

سردار آزمون با به ثمر رساندن گل تساوی ایران به لبنان به رکورد 38 گل زده در تیم ملی رسید. آزمون با این گل به علی کریمی رسید و با 56 بازی رکورد خود را به بازیکن اسبق تیم ملی رساند. علی دایی با 109 گل،کریم باقری با 50 گل، جواد نکونام با 39 گل، علی کریمی و سرداز آزمون با 38 گل 5 گلزن برتر تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات مختلف رسید.

آمار این بازی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که به شرح زیر است:

*مالکیت توپ: ایران: 73 درصد، لبنان: 27 درصد

*تعداد گل: ایران: 2، لبنان: یک

*شوت به چارچوب: ایران: 5، لبنان: 1

*تعداد پاس: ایران: 488؛ لبنان: 196

*کارت زرد: ایران: 4؛ لبنان: صفر

در ادامه این گزارش حواشی مربوط به این مسابقه را بخوانید.

اسکوچیچ اخراج شد

پس از گل تساوی سردار آزمون در دقیقه ۱+۹۰،‌ شادی نیمکت‌ ایران باعث درگیری لفظی بین نیمکت دو تیم شد که در جریان این درگیری داور مسابقه دراگان اسکوچیچ را با کارت قرمز اخراج کرد تا سرمربی ایران لحظات پایانی بازی را از روی سکوها نظاره‌گر باشد. حالا با این اتفاق سرمربی تیم ملی در بازی با سوریه روی نیمکت حضور نخواهد داشت و باید از روی سکو تیمش را هدایت کند. جهانبخش هم با دریافت کارت زرد در دیدار با لبنان، از حضور در دیدار بعدی تیم ملی محروم شد.

*بعد از پایان مسابقه بازیکنان لبنان به خاطر از دست دادن لحظه آخری این پیروزی ناراحت بودند و شاگردان اسکوچیچ جشن گرفتند.

 

*تیم ملی فوتبال کشورمان که تا بازی گذشته مقابل کره جنوبی 11 بازی بدون شکست با اسکوچیچ پیش رفته بود در دیدار مقابل لبنان هم ادامه پیدا کرد. اسکوچیچ با پیروزی ایران مقابل لبنان به یازدهمین برد با تیم ملی کشورمان دست پیدا کرد و از 12 بازی گذشته تنها یک تساوی مقابل کره جنوبی حاصل شده است.

*سامان قدوس بعد از دریافت کارت زرد از داور مسابقه شروع به بحث با داور کرد و معتقد بود که نباید به او اخطاری داده می‌شد.

* علیرضا بیرانوند در دقیقه 55 مرتکب یک اشتباه کشنده‌ دیگر شد و قصد دریبل زنی مهاجم لبنان در محوطه جریمه داشت که توپ را از او گرفتند و نزدیک بود گل دوم را هم لبنان به تیم ملی بزند.

*شجاع خلیل زاده بعد از این اشتباه به بیرانوند گفت: چیکار می‌کنی؟!

* سامان قدوس در دقیقه 60 تعویض شد و این بازیکن بعد از بیرون رفتن از زمین پشت تابلوهای تبلیغاتی ایستاد و مشغول تماشای بازی شد. به نظر می‌رسد او با این روش قصد اعتراض به تعویضش را داشت. قدوس باید بعد از تعویض مستقیم به سمت نیمکت می‌رفت.

جهانبخش بازی با سوریه را از دست داد

علیرضا جهانبخش با دریافت کارت زرد از داور قطری دیدار با لبنان دیدار ایران و سوریه را از دست داد. این بازیکن در دیدار با عراق از داور کارت زرد گرفته بود.

 پیراهن مهدی طارمی به الهیار صیادمنش رسید

نکته جالب در خصوص لیست تیم ملی ایران در مسابقه با لبنان حضور اللهیار صیادمنش با شماره 9 روی نیمکت تیم ملی است.  شماره پیراهنی که پیش از این به مهدی طارمی تعلق داشت اما پس از حاشیه‌های اخیر او و عدم دعوتش به تیم ملی، این‌ شماره به صیادمنش رسید.

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، سعید عرت اللهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سامان قدوس و سردار آزمون 11 بازیکن اسکوچیچ برای این مسابقه هستند.

*ایوان هاشک سرمربی لبنان، تیمش را با ترکیب مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی، جورج ملکی، روبر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر، سونی سعد، محمد قدوح و باسل جرادی به مصاف ایران می‌فرستد.

* سایت «اسپورت» لبنان به معرفی غایبان قطعی تیم ملی این کشور مقابل یوزها پرداخت و نوشت: حسن معتوق کاپیتان و مهاجم کلیدی به دلیل مصدومیت بازی های حساس با ایران و امارات را از دست داد.  العمری لژیونر شاغل در لیگ ژاپن و رهبر خط دفاع تیم ملی لبنان مقابل ایران به دلیل عدم آمادگی حضور نخواهد داشت.

* ایران در ۸ بازی اخیر خود در انتخابی شکست نخورده است. لبنان در ۵ بازی اخیر خانگی خود در انتخابی شکست نخورده است. ایران در ۶ بازی اخیر خارج از خانه خود در انتخابی مساوی نکرده است.

* دو تیم ایران و لبنان 10 بار به مصاف هم رفتند که 9 پیروزی برای ایران و یک پیروزی برای لبنان ثبت شده است. یک بار هم دو تیم به تساوی رضایت دادند.

* بازی فوتبال تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه زیبای ۲۲ هزار نفری شهر صیدا کنار دریای مدیترانه و ۴۰ کیلومتری بیروت برگزار می‌شود

photo_2021-11-11_10-37-47

photo_2021-11-11_14-19-34

*کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC از پوستر رسمی این مسابقه رونمایی کرد.

photo_2021-11-11_11-32-08

دیدگاه تان را بنویسید