کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان؛

طلای میرزازاده با برتری مقابل غول ارمنستان/ دو نقره و دو برنز سهم کشتی ایران+ویدیو

فرنگی کاران ایران در رقابت های جهانی زیر 23 سال در مصاف با حریفان خود به یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان در بلگراد صربستان برگزار شد و فرنگی کاران کشورمان امشب (سه شنبه) در مصاف با حریفان خود به یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.

پویا دادمرز 

کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم کشورمان روز گذشته در دور نخست به مصاف حریف ازبکستانی، اختیار بوتیروف رفت و با نتیجه 6 بر یک مقابل حریفش به برتری رسید. دادمرز در مرحله یک هشتم نهایی مقابل نیهاد گولوزاده از آذربایجان با نتیجه یک - یک پیروز شد. دادمرز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تاراس کروپسکی نماینده اوکراین رفت و 9 بر 3 حریفش را مغلوب کرد تا راهی نیمه‌نهایی شود. فرنگی‌کار کشورمان به مصاف تیلور لامونت از آمریکا رفت و با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد . دادمرز در فینال به مصاف ریزمانوف از روسیه رفت و در پایان با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و مدال طلا را از دست داد.

علیرضا نجاتی

فرنگی کار کشورمان در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. نجاتی در دیدار رده بندی مقابل گئورگی تیبیلوف از روسیه قرار گرفت و با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

امین کاویانی‌نژاد 

کشتی گیر وزن 77 کیلوگرم کشورمان در دور اول با آردیت ندوج حریف آلبانی به رقابت پرداخت که 9 بر صفر پیروز شد. کاویانی نژاد در مرحله یک هشتم به مصاف نیکولوز چیخایدزه از گرجستان رفت و در این مبارزه با نتیجه 6 بر صفر از سد حریف گذاشت. کاویانی‌نژاد در ادامه مقابل ارکان ارگن از ترکیه 10 بر 5 پیروز شد. وی برای رسیدن به فینال با سرگی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از روسیه سرشاخ شد و با برتری 8 بر صفر به فینال صعود کرد. در فینال کاویانی نژاد به مصاف تاماش لوای دارنده کشتی گیر مجارستانی با نتیجه 5 بر 1 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

ناصر علیزاده

کشتی گیر کشورمان در وزن ۸۷ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. علیزاده در دیدار رده بندی مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان قرار گرفت و در حالی که 6 بر صفر از حریف عقب بود با عملکردی زیبا با نتیجه 15 بر 7 به برتری رسید و مدال برنز این رقابت ها را کسب کرد.

امین میرزازاده 

کشتی گیر وزن 130 کیلوگرم کشورمان در دور اول با نیکولا میلاتوویچ از نروژ مبارزه کرد و با نتیجه 6 بر یک حریفش را مغلوب کرد. این کشتی گیر در یک هشتم نهایی با میخائیل لاپتی اف از روسیه مبارزه کرد که در این مبارزه حساس 2 بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم شد. آنتون ساونکو از قزاقستان حریف بعدی میرزازاده بود که 3 بر یک شکست خورد تا سنگین وزن کشورمان راهی نیمه نهایی شود. میرزازاده در این مرحله مقابل فاتیح بوزکورت از ترکیه 5 بر یک پیروز و به فینال راه یافت. میرزازاده در فینال مقابل حریف ارمنستانی قرار گرفت و این دیدار با 2 بر 1 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در ادامه مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان، محسن نژاد و رضایی امروز در رقابت با حریفان خود به برتری رسیدند و راهی فینال شدند. محمد ناقوسی نیز در وزن 82 کیلوگرم به دیدار رده بندی راه یافت. رقابت این کشتی گیران فردا (چهارشنبه) برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید