گزارش جی پلاس

جنجال خاموش در لیگ برتر با شائبه در جنوب؛ اعتراض پرسپولیس به چیست؟

در شرایطی که سپاهانی ها با از دست دادن امتیاز در مسجدسلیمان جام قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرده بودند، امسال با خوش شانسی مواجه شدند و به علت شرایط نامساعد ورزشگاه خانگی نفت راهی ورزشگاه فولاد آرنا شدند تا سه امتیاز شیرین را کسب کنند؛ سه امتیازی که به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کم و کاستی های موجود در بخش‌های زیرساختی فوتبال ایران از جمله مساعد نبودن وضعیت زمین چمن تیم های لیگ برتری موجب بروز اتفاقات عجیب و غریبی در شروع فصل جدیده شده است؛ به طوری که ماجرای انتقال بازی نفت و سپاهان از مسجد سلیمان به اهواز و پیروزی پرگل سپاهان، اعتراض پرسپولیس را به دنبال داشته تا یک بار در دیگر تصمیمات سلیقه‌ای زمینه‌ساز بروز اختلاف جدیدی بین تیم‌های لیگ‌برتری شود.

ماجرا مربوط به اعتراض پرسپولیس به برگزاری دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و سپاهان در ورزشگاه فولاد آرنا می‌شود؛ در واقع پرسپولیسی‌ها به این اعتراض دارند که چرا بازی به جای برگزاری در زمین اصلی نفت یعنی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان که به علت چمن ناهموار و نامرغوب امتیاز گرفتن برای هر تیمی را سخت می‌کند، در ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان برگزار شده که جزو بهترین ورزشگاه‌های ایران است و طبیعتا می‌توان بازی بهتری را به نمایش گذاشت!

افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس این اتفاق را با بازی سال گذشته تیمش با نساجی در ورزشگاه مملو از آب و باتلاق شهید وطنی قائمشهر مقایسه کرده که به علت شرایط زمین چمن مصنوعی و شناور شدن آب باران روی چمن، توپ به زحمت جا به جا می‌شد و در آن بازی پرسپولیس یکی از بدترین دیدارهای خود را به نمایش گذاشت و بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسید.

*چرا بازی نفت و سپاهان در مسجدسلیمان برگزار نشد؟

قدیمی‌ترین ورزشگاه حال حاضر فوتبال ایران یعنی ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در حالت عادی جزو ورزشگاه‌های غیر استاندارد ایران است اما به عنوان زمین اصلی و تمرین نفت برای برگزاری بازی‌های لیگ محسوب می‌شود.

در حالی که قرار بود این تیم در هفته دوم لیگ برتر از سپاهان پذیرایی کند، طی روزهای گذشته تصاویری از شرایط نامساعد چمن ورزشگاه منتشر شد که حاکی از زردی و کچل شدن قسمت‌هایی از چمن ورزشگاه بود. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته بود که نفت در اردوی تهران به سر می‌برد و به گفته مسئولان تا 10 روز قبل از این تصاویر، شرایط مساعد برگزاری بازی بود.

ورزشگاه شهید بهنام محمدی

با این اتفاقات، مسئولان باشگاه نفت و شهرداری مسجدسلیمان تصمیم به ترمیم زمین چمن برای هفته‌های آینده لیگ می‌گیرند و مسئولان باشگاه هم از طریق سازمان لیگ پیگیر انتقال بازی به اهواز و ورزشگاه فولاد آرنا می‌شوند که بهترین زمین چمن جنوب کشور محسوب می‌شود.

در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان و معطلی زیاد که صدای سپاهان را هم در آورده بود و مخالفت‌های مسئولان ورزشگاه فولاد، دو تیم نفت و سپاهان اجازه برگزاری دیدار خود در این ورزشگاه را به دست می‌آورند.

*ادعای پرسپولیسی ها درست است؟

افشین پیروانی این اتفاقات را با بازی فصل گذشته تیمش مقایسه کرده و گفته: عدالت حکم می‌کند که شرایط همه تیم‌ها در بازی‌های مختلف در طول فصل یکسان باشد. من می‌خواهم بدانم چه کسی گفته که بازی این هفته سپاهان و نفت مسجدسلیمان باید در اهواز برگزار شود؟ همه می‌دانند که بازی در خانه نفت مسجدسلیمان به لحاظ زمین این شهر و امکانات آنجا، یکی از سخت‌ترین بازی‌های هر تیم در فصل است. بنابراین این درست نیست که بازی این دو تیم امروز در فولاد آرنا انجام می‌شد.

او ادامه داد: چطور است زمانی که ما پارسال قبل از فینال لیگ قهرمانان با نساجی بازی داشتیم، مجبور شدیم در زمینی ۱۰۰ درصد غیراستاندارد که به هیچ وجه شایسته میزبانی یک بازی لیگ برتری نبود بازی کنیم و به هر مسئولی گفتیم زمین بازی را عوض کنید، گفتند نمی‌شود اما بازی امروز سپاهان و نفت مسجدسلیمان به راحتی به اهواز منتقل شد. اگر صرفا چمن زرد باشد دلیل مناسبی برای تغییر زمین نیست. الان چه کسی پاسخگوی این تبعیض است.

پیروانی در حالی به این موضوع اعتراض کرده که انتقال بازی به اهواز خواسته مسئولان مسجدسلیمان یعنی تیم میزبان بوده و حتی در جای دیگری صدای تیم مهمان را هم در آورده که 24 ساعت قبل از بازی نمی دانند در کدام شهر باید بازی کنند!

مهران حسنوند، مدیر رسانه ای و یکی از مسئولان مسجدسلیمان درباره انتقال این بازی به اهواز به جای میزبانی در مسجدسلیمان گفت: از آنجا که چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان در دست بازسازی است، مسوولان این باشگاه تصمیم به انتقال بازی نفت مسجدسلیمان و سپاهان به اهواز شدند تا در هفته های بعد شرایط میزبانی برای تیم مهیا شود. پس از رایزنی، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان که از امکانات بهتری نسبت به سایر استادیوم ها برخوردار است، به عنوان محل این مسابقه انتخاب و معرفی شد.

سپاهان بیشترین نفع را از شرایط موجود در مسجدسلیمان برد و حالا سه امتیاز بیشتر از پرسپولیس در کورس قهرمانی داد؛سه امتیازی که به نوع جنبه انتقام هم داشت چون یاران نویدکیا سال گذشته در ورزشگاه خانگی نفت با حساب 4 بر 3 شکست خوردند اما روی چمن مساعد فولاد آرنا حریف خود را شکست دادند تا همین موضوع شائبه ها و نگرانی هایی را برای پرسپولیسی ها ایجاد کند. البته همین تصمیم می تواند در آینده زمینه ساز اعتراض های عجیب و هیاهوی تکراری و بی منطق در ادامه لیگ باشد!

دیدگاه تان را بنویسید