مراسم تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی؛

صالحی امیری: برای المپیک ۲۹ میلیارد هزینه کردیم/ خسروی وفا: از کارنامه ورزش راضی نیستیم

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که برنامه‌هایی برای تربیت مربی داریم که با کمک دانشگاه آزاد انجام خواهد شد، گفت: نگاه دانشگاه آزاد به ورزشکاران حمایتی و سرمایه‌گذاری روی مدال‌آوران است و بسیاری از مدیران و قهرمانان ورزشی ما محصول همین آموزش در دانشگاه آزاد هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی علی نژاد، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در آئین تجلیل از دانشجویان مدال آور دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۲۱ اسلو نروژ و المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که امروز در سالن اجتماعات کتابخانه دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات المپیک این است که ورزشکاران برای زندگی آماده شوند و نه فقط یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله؛ آموزش بهترین راه برای رسیدن به این مهم است و دانشگاه آزاد در این مسیر موفق بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران و قهرمانان ورزشی ما محصول همین آموزش در دانشگاه آزاد هستند، افزود: هر سه طلایی المپیک و بسیاری از طلایی‌های پارالمپیک دانشجویان دانشگاه آزاد هستند.

علی‌نژاد گفت: نگاه دانشگاه آزاد به ورزشکاران حمایتی و سرمایه‌گذاری روی مدال‌آوران است. دانشگاه آزاد در قالب تیم‌های باشگاهی آنان را حمایت می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خدمات ورزش و دانشگاه متقابل است و حضور در کنار این قهرمانان برای هر دانشجویی انگیزه است. برنامه‌هایی برای تربیت مربی داریم که با کمک دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.

سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک  نیز در این مراسم گفت: المپیک در سال ۱۴۰۰ در شرایطی آغاز شد که حدود یک سال و نیم در وضعیت قرمز کرونایی بودیم و در سخت ترین شرایط تمرینات به صورت انفرادی و جمعی انجام شد.

وی با بیان اینکه ما برای المپیک ۲۹ میلیارد تومان هزینه کردیم، ادامه داد: ما شرایط اقتصادی سختی داشتیم و دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش قهرمانی کشور کمک جدی کرده است. دانشگاه علوم و تحقیقات با گشاده رویی به کمک ما آمد و فضاهای بسیار خوبی در اختیار دارند که می‌توانند به فدراسیون ها کمک کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به مشکلات پیش آمده در دوران آماده سازی المپیک ادامه داد: در این دوران حوادثی اتفاق افتاد که در اختیار کسی نبود. ما بسیاری از افراد را برای مسابقات از دست دادیم و امکان حضور آنها در بازی ها وجود نداشت. به همین دلیل این حوادث باعث شد ما چند مدال را از دست بدهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: برای المپیک ۳۰۰ هزار نفر مبارزه کردند ولی تنها ۱۱ هزار نفر به توکیو رسیدند. ما در آسیا رتبه ۴ را کسب کردیم و در منطقه نیز رتبه اول را از آن خود کردیم.

وی با بیان اینکه زحمات پارالمپیکی‌ها سخت تر از المپیکی ها بود و باید قدردان آنها باشیم تصریح کرد: سکوی قهرمانی نقطه آغاز است و ما نیازمند تحول فرهنگ اخلاقی و معرفتی در ورزش کشور هستیم و نقطه ای که دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کرد نقطه مبارکی است.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: در وزنه برداری گاهی قضاوت ها ناعادلانه می شود ولی باید بدانیم که سهمیه ما به دو سهمیه رسید که در یک سهمیه مدال آور بودیم. ما امروز در کشتی نیز نسلی داریم که می توانیم افتخارات را تکرار کنیم.

در ادامه مراسم  محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک،  اظهار کرد: ما در ورزش در کارنامه به صورت کلی قبول شدیم ولی ما از خود راضی نیستیم چرا که شرایط کرونا و یک سری دلایل دیگر سبب شد ما از خود راضی نباشیم.

وی ادامه داد: ما در پارالمپیک لندن، ریو و توکیو در هر کدام ۲۴ مدال کسب کردیم و همه می دانند که این کار بسیار دشوار است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: ما اردوهای آماده سازی المپیک فرانسه را از آبان شروع می کنیم. روی طلایی ها تمرکز می کنیم و روی نقره ای هایی تمرکز می کنیم که فرصت طلایی شدن دارند.

خسروی وفا افزود: بیشتر طلایی ها از دانشگاه آزاد اسلامی بودند. سه خانم طلا گرفتند و هر سه رکورد زدند و دو تن از خانم ها برای سومین بار طلای خود را تکرار کردند. خوشحالیم که می توانیم از ظرفیت های آنها استفاده کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید