امیر خسروانی در گفت و گو با جی پلاس

قهرمان پارالمپیک توکیو: با این تورم بدون حمایت نمی توان ورزش حرفه ای انجام داد/ حق ورزشکار است که مسکن و بیمه داشته باشد

قهرمان ایرانی پارالمپیک گفت: سال ها با آرزوی حضور در پیست تارتارن با شرایط بسیار سخت و در زمین خاکی تمرین کردم و در نهایت به چیزی که خواستم رسیدم.

لینک کوتاه کپی شد

امیر خسروانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص آخرین وضعیت مصدومیت خود اظهار کرد: در حال حاضر به تهران آمدم تا روند درمان مصدومیتم را پیگیری کنم. پزشکان گفتند باید استراحت کنم تا درمان کامل شود. مصدومیتم جدی است اما فعلا مجبور هستم بسازم؛ چند پزشک گفتند جراحی کنم و دکتر کیهانی که از بهترین‌های ایران است گفت نیاز به عمل جراحی ندارم و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

دارنده مدال طلای پرش طول پارالمپیک توکیو با بیان مسائلی که موجب بی انگیزگی جوانان برای ورزش کردن می‌شود تصریح کرد: نا امیدی در نسل ما خیلی زیاد است؛ همانطور که می‌دانید بسیاری از جوانان بیکار هستند و حتی من که ورزش حرفه‌ای می‌کنم هم شغلی ندارم و تمام هزینه‌ها را خودم تا الان پرداخت کردم اما با این حال جانبازان و معلولین باید امیدوار باشند، دست از تلاش برندارند و به هدفی که در زندگی دارند فکر کنند چون خودم به شخصه در یک شرایط بسیار سخت و سال‌ها زمین خاکی تمرین کردم و آرزوی پیست تارتان داشتم؛ باز هم خدا را شکر علی رغم تمام سختی‌ها توانستم به نتیجه دلخواهم برسم بنابراین اگر انگیزه و پشتکار باشد هیچ چیز دست نیافتنی نیست.

او افزود: شرایط واقعا سخت است و الان هم با این تورم مشکل است کسی به صورت حرفه‌ای ورزش کند مگر اینکه حامی و پشتیبان داشته باشد. دایی‌های خودم قهرمان دوومیدانی بودند و من را در زمان نوجوانی خیلی تشویق می‌کردند به خاطر همین تصمیم گرفتم پرش طول را شروع کنم البته بارها به خاطر مشکلاتی که داشتم ورزش را کنار گذاشتم؛ در شهر گناوه اصلا امکانات دوومیدانی نداشتیم و به سختی به آن چیزی که می‌خواستم رسیدم.

خسروانی با اشاره به اینکه ورزشکاران المپیکی هم مانند پارالمپیکی مشکلات زیادی دارند گفت: من با بچه‌های المپیکی در ارتباط هستم و آنها هم مثل ما هم از لحاظ مالی هم امکانات خیلی مشکل دارند؛ مسئولان دولت قبل که هیچ حمایتی نکردند امیدوارم مسئولان جدید حمایت کنند.

ملی پوش پارالمپیکی ایران در مورد بالا رفتن جایگاه ورزش جانبازان و معلولین در جامعه تصریح کرد: اکثر مردم  پارالمپیک و کلا ورزش جانبازان و معلولان را دنبال می‌کنند و نسبت به سال‌های گذشته خیلی مهم تر و جدی تر شده و این موضوع کاملا مشهود است. من خودم از لحاظ چشمی مشکل دارم اما در کل ما پارالمپیکی‌ها رکوردهایمان مانند ورزشکاران عادی است و تفاوتی وجود ندارد.

امیر خسروانی در پایان صحبت‌های خود گفت: از ریاست فدراسیون و کمیته ملی پار المپیک تشکر می‌کنم. امیدوارم حمایت مسئولان جدید مخصوصا نسبت به ورزشکاران پارالمپیکی بیشتر باشد چون هم از لحاظ مسکن هم بیمه و در کل مسائل مالی مشکل دارند؛ امیدوارم این مسائل حل شود چون واقعا حق ورزشکار است که مسکن و بیمه داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید