جواد منافی در گفت وگو با جی پلاس

کارشناس فوتبال: همه از پرسپولیس می ترسند/ مشکلات سفر تیم به عربستان یک فاجعه کامل بود

یک کارشناس فوتبال می گوید با وجود تمام هشدارها، پرسپولیس تیم بزرگتری است و همه از پرسپولیس می ترسند.

لینک کوتاه کپی شد

جواد منافی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره دیدار پرسپولیس و الهلال عربستان از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که امشب در ریاض عربستان و با حضور کامل تماشاگر برگزار می‌شود گفت: به اعتقاد من بهترین تیم های غرب آسیا به مصاف هم می‌روند. برنده این بازی به احتمال بسیار زیاد فینالیست این منطقه است و در بازی نهایی به میدان می رود. من النصر عربستان و الوحده امارات را ضیعف تر از این دو تیم می دانم. این موضوع نه فقط در کیفیت تیم‌ها بلکه در ذهنیت و نگرش بازیکنان هم دیده می شود. همانطور که مربیان دو تیم هم گفتند، این دیدار فینال زودرس بازی ها است که امشب برگزار می‌شود. قطعا بازی پرگلی نخواهد بود و هر دو تیم با احتیاط و نگرش تدافعی پای به زمین مسابقه می گذارند.

او درباره شرایط پرسپولیس در دیدار با الهلال و احتمال پیروزی نماینده ایران گفت: می دانیم که پرسپولیس بازی سختی مقابل الهلال دارد. بعد از دیدار الهلال مقابل استقلال این بحث به وجود آمد که تیم عربستانی چندان آماده و قدرتمند نیست اما باید این مباحث را کنار گذاشت. مطمئن باشید بازی سختی در انتظار هر دو تیم است. من شرایط پرسپولیس را با وجود تمام مشکلات و تعطیلی لیگ، برای این دیدار خوب و مناسب ارزیابی می کنم. اگر چه ملی پوش ها در کنار تیم نبودند اما آن ها هم بازی کرده اند و شرایط خوبی دارند. گروه فنی و بازیکنان پرسپولیس کیفیت خود را در این مدت زمان نشان داده‌اند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

پرسپولیس استقلال تاجیکستان سعید آقایی مهدی ترابی

این کارشناس فوتبال به ماجرای به تعویق افتادن سفر پرسپولیس به عربستان اشاره کرد گفت: این ماجرا یک فاجعه بود. بهترین تیم ایران که دو سال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده، پنج ساعت در فرودگاه معطل می شود و در آخر به خانه بر می گردد. در نهایت مشخص می شود که مدیران باشگاه از روی نابلد بودن، زمینه سفر تیم را فراهم نکرده اند! واقعا عجیب نیست که ما هنوز در گیر و دار این مسائل هستیم؟ هنوز قواعد سفر به کشورهای مختلف را نمی دانیم؟ واقعا آدم چه می تواند بگوید؟ این دیگر یک کار پیش پا افتاده بود. در این داستان معتقدم که مشکل از الهلال نبود و باید نگاهی به خودمان بیاندازیم. روی این برنامه ریزی از یک جلسه تمرینی عقب افتادیم و برنامه های کادرفنی بهم ریخت. ما نباید این مسائل را با فرافکنی به سمت مسئولان عربستان بازتاب بدهیم.

منافی در ادامه با بیان اینکه همچنان به موفقیت پرسپولیس در این دیدار و صعود به فینال امیدوار است گفت: از مسائل گفتیم اما مطمئن باشید که شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد و فینال بازی‌ها داریم. امیدوارم بازیکنان و مربیان بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذارند. ما می دانیم که بازیکنان این تیم بهترین های ایران هستند و سال ها کیفیت خود را در مسابقات لیگ برتر و آسیا به نمایش گذارند. واقعا امیدوارم که این تیم امسال در سومین فینال خود جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرد چون حالا تجربه این مهم را هم دارد.

این مربی فوتبال درباره کیفیت الهلال عربستان نیز تاکید کرد: من بازی الهلال را جلوی استقلال مشاهده کردم. این تیم بازیکنان بزرگی دارد که هزینه گزافی برای جذب آن ها انجام شده اما مطمئن باشید هنوز ژاردیم به هماهنگی نرسیده است. با وجود تمام هشدارها، پرسپولیس تیم بزرگتری است و همه از پرسپولیس می ترسند. تجربه و کیفیت بازیکنان پرسپولیس باعث امیدواری ما شده و من فکر می کنم علت شکست استقلال هم جلوی الهلال به نداشتن ذهنیت پیروزی بر می گردد و استقلال از قبل بازی را باخته بود اما ما می دانیم که پرسپولیس اینطور نیست و تا آخرین لحظه برای پیروزی می جنگد و در این بازی هم همین اتفاق رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه پرسپولیس با پیروزی در این دیدار، راه فینال را طی خواهد کرد گفت: من در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که برنده بازی به فینال هم می رسد. اگر پرسپولیس از این بازی به سلامت عبور کند و مشکلات جزئی خود در نبود بازی رسمی را پشت سر بگذارد، مطمئنا از همین دیدار توان و انرژی لازم را برای صعود به فینال می گیرد و یک بار دیگر ثابت خواهد کرد که فوتبال ایران از کیفیت بالاتری نسبت به تمام کشورهای آسیا برخوردار است. امیدوارم که امروز با برد تیم محبوبم همراه باشد. پرسپولیس از قدرت های آسیا است و در کنفرانس خبری هم ژاردیم به این موضوع اذعان کرد.

  • احمد ارسالی در

    سلام . احتراما . تنها راه علاج نجات باشگاههای فوتبال ایران ، خصوصی کردن با شگا هها است . تا زمانی که خصوصی نشویم همچنان تحقیر می شویم . وقتی بازیکنان ما میلیاردی پول می گیرند و در مقابل بازیکنان حرفه ای تقریبا هیچ حرفی ندارم. ، چون حرفه ای نیستند آموزش به روز فوتبال را نمی آموزند . نتیجه همین است . تا دیر نشده همین ماه خصوصی شویم .با تشکر

دیدگاه تان را بنویسید