ضرب الاجل AFC به فدراسیون و سازمان لیگ؛

خطر جدی بیخ گوش فوتبال ملی و باشگاهی کشور

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون و سازمان لیگ ضمن ضرب الاجل در پاسخگویی خواستار شفاف سازی موضوع بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال با رای دادگاهی در کرمانشاه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دردسری که تیم راهیان کرمانشاه با دریافت یک رای از دادگاهی در استان برای فوتبال کشور ایجاد کرده کم کم ابعاد بین المللی به خود گرفته است. مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا که معمولا اخبار حساس فوتبال باشگاهی و ملی کشور را رصد می کنند با انتشار خبر بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته  اول فوتبال بلافاصله دست به کار شده و همین مساله واکنش سریع نهادهای بین المللی فوتبال از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا را در پی داشته است.

فارس نوشت؛ AFC به تازگی با ارسال نامه ای انتقادی در ضرب الاجلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواستار شفاف سازی موضوع در مورد دخالت های نهادهای غیر فوتبالی در نتایج و جدول مسابقات لیگ شده اند. درنامه AFC  از مدیران ارشد فوتبال خواسته شده خیلی سریع توضیح های لازم را در مورد بازگشت یک تیم به لیگ یک با رای دادگاهی محلی ارائه کنند. 

از نکات قابل توجه نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمیمه شدن برخی اخبار رسانه های داخل کشور مبنی بر بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ یک بود. به نظر می رسد اگر مسئولان ارشد کشوری نسبت به این رای صادر شده در دادگاهی در کرمانشاه واکنش مناسبی انجام ندهند و این رای که برخلاف رویه فوتبال در جهان و برخلاف اساسنامه های فدراسیون فوتبال کشورمان، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است مورد تجدید نظر خواهی قرار نگیرد، ممکن است تبعات سنگینی در انتظار فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان باشد.

نباید فراموش کنیم در روزهای سخت کرونایی در این دو سال فوتبال نه تنها مایه سرگرمی و پر کردن بهینه اوقات فراغت خانواده های ایرانی بود بلکه باعث نشاط اجتماعی و همبستگی بیشتر ملی در سراسر کشور شد و موفقیت های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و پیروزی های غرور آمیز و افتخار افرین مقابل کشورهای حوزه خلیج فارس باعث مطلوبیت روانی و همبستگی احاد مختلف جامعه شده است. نباید این افتخار و همبستگی با رای عجیب دادگاهی استانی که به سود تیم استان کرمانشاه صادر شده خدشه دار شود و خدایی ناکرده تبعات سنگینی برای فوتبال ملی و باشگاهی داشته باشد و حتی ممکن است به تعلیق و ممنوعیت حضور تیم ملی در جام جهانی قطر شود.

آن هم در شرایطی که لابی های صهیونیستی و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی در خارج از کشور به شدت به دنبال چنین هدف شومی هستند و نباید در داخل کشور با رای یک دادگاه استانی دشمنان را به هدف شان نزدیک کرد. امید است که مسئولان ارشد قضایی کشور با تدبیر لازم این رای دادگاه را مورد بازنگری قراربدهند و ضمن اجرای عدالت در ورزش کشور باعث ناکامی دشمنان از اهداف و نیات شوم خود شوند و از هرگونه دخالت غیرقانونی در فوتبال که تبعات سنگینی دارد جلوگیری شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید