گزارش جی پلاس؛ مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک

حضور پسر علیرضا رضایی برای دیدن سردیس پدرش؛ درخواست حسین توکلی از کمیته ملی المپیک +عکس و ویدیو

رییس کمیته ملی المپیک گفت: بانک اطلاعاتی ورزش ایران با حضور وزیر ورزش رونمایی می شود و همه می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور  رضا صالحی امیری کیکاووس سعیدی  رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و مهدی علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش و سید مصطفی ابطحی رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

حمید سجادی وزیر ورزش هم با تاخیر  و در اواسط برنامه به مراسم آمد.  

 در این مراسم از سردیس حسین توکلی قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی وزنه برداری، علیرضا رضایی دارنده مدال نقره المپیک آتن،  علیرضا حیدری دارنده مدال برنز المپیک آتن و مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک آتن در بخش المپیک و زهرا جوانمرد در بخش پارالمپیک رونمایی شد که حیدری حضور نداشت. حیدری اعلام کرده بود به دلیل مشکل شخصی نمی تواند در مراسم شرکت کند.

 همچنین مسعود مصطفی جوکار به دلیل مصدومیتی که در پا حین بازی والیبال پیش آمده، نتوانست در مراسم حاضر شود و برادرش میثم و پسرش در مراسم شرکت کردند.

نکته جالب در این مراسم حضور فرزندان این قهرمانان است. پسر علیرضا رضایی، پسر مسعود مصطفی جوکار و دختر جوانمرد در این مراسم شرکت کرده بودند.

همچنین در این مراسم برخی روسای فدراسیون ها از جمله  مهرداد  علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز ، مازیار ناظمی رییس فدراسیون اتومبیلرانی ، داود عزیزی رییس فدراسیون تنیس،  علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو، بهداد سلیمی، حسین کلانی پیشکسوت فوتبال و کامرانی فر دبیر فدراسیون فوتبال حضور  داشتند.

پیروز حناچی شهردار پیشین تهران نیز به این مراسم آمد.

صالحی امیری: ورزش ایران ابتر نیست

سید رضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک بیان کرد:  اصرار ما برای برگزاری این مراسم ها این است که به جهان نشان دهیم ورزش ایران ابتر نیست و ریشه های قوی دارد. همچنین به نسل جدید این پیام را بدهیم که اگر هویت دارید بخاطر این رشته ها است. از همین جا به کشتی تبریک می گویم که کام ملت را شیرین کردند. ورزش ایران دارای تبار و تاریخ است. بانک اطلاعات ورزش ایران را امروز رونمایی می کنیم و همه می‌توانند از آن به صورت رایگان استفاده کنند.

او ادامه داد:  بعد از رونمایی از تندیس المپیکی ها،  رونمایی از تندیس مدال آوران بازی های آسیایی را آغاز می‌کنیم و تالار مشاهیر فوتبال را افتتاح می کنیم. هدف ما از این اقدام ها این است، ورزش ایران موقعی هویت پیدا می کند که اخلاق مدار باشد و ما باید جنبه های روحانی را در ورزش تقویت کنیم. امیدوارم مجموعه فعالیت ها منجر به سرافرازی ورزش ایران باشد.

سجادی: به رخ کشیدن خوبی‌ها مهم است

حمید سجادی در مراسم رونمایی از سردیس مدال آوران المپیک و پارالمپیک بیان کرد: هیچ تحلیلی بهتر از این نیست که کمیته ملی المپیک کشور را مانند یک معدن ببینیم و  باید با ورز دادن اندیشه‌ها به ابعاد کمیته واقف شویم. همیت و وحدت ملی و همدلی در شبکه مدیریت ورزش کشور پیام خوبی برای بیرون از کشور دارد. بیرون از کشور این موفقیت ها را دوست ندارند و دوست دارند مانع ایجاد کنند. ما باید نشان دهیم ضد گلوله، انقلابی و پر شور هستیم. او ادامه داد: با همدلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امیدوارم تعاملات را بیشتر کرده و با IOC ارتباط بگیریم و همین طور که گفتم به بیرون هم پیام بفرستیم. از برد کشتی لذت بردیم و غرور ملی را احساس کردیم، منتظریم فوتبال هم صعود کند. به رخ کشیدن خوبی‌ها بسیار مهم است؛ یکی از ابعاد کار فرهنگی در ورزش به رخ کشیدن اصالت‌ها است. برای مثال فوتبال یک فرهنگ، وزنه برداری، باستانی و .... یک فرهنگ دارند. خوب است که این فرهنگ را نشان دهیم.

حضور علیرضا رضایی با فرزندش در مراسم کمیته المپیک

علیرضا رضایی در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان در کمیته ملی المپیک گفت: از پیشکسوتان و آقای صالحی امیری تشکر می کنم. خوشحالم با پسرم در این مراسم حاضر هستم و حس و حال عجیبی دارم. از آقای صالحی امیری بخاطر اقدامات بی نظیرشان تشکر می کنم. فکر خوب ، درست و اراده ای که ایشان داشتند می شود نتایج درخشانی که در کمیته ملی المپیک میبینیم امیدوارم زمانی برسد که ورزشکاران با نوه ها و فرزندانشان در این موزه قدم بزنند و از این موزه لذت ببرند.

علیرضا رضایی با اشاره به موفقیت کشتی آزاد و فرنگی گفت: این حجم از درخشش کم سابقه بود، تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم.

 

photo_2021-10-11_11-25-15

photo_2021-10-11_11-21-14

 

حسین توکلی : امیدوارم در کنار بانک اطلاعاتی بانک مالی هم برای ورزشکاران دایر شود

حسین توکلی در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان در کمیته ملی المپیک گفت: ابتدا از جامعه پزشکی به خاطر تلاشی که می کنند تشکر ویژه می کنم و کار آن ها بیشتر از یک قهرمان جلوه می کند. خوشحالم  در این مراسم بزرگان را صحیح و سلامت میبینم. ضمن اینکه باید افتخار آفرینی کشتی گیران را تبریک می گویم. برای دایر شدن بانک اطلاعاتی کمیته تشکر می کنم و درخواست دارم در کنار این بانک اطلاعاتی امیدوارم بانک مالی هم فراهم کنند چون بسیاری از قهرمانان ما در این دوران مشکل دارند و امیدوارم مسایل مالی آن ها برطرف شود.

 

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان رضا صالحی امیری

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان رضا صالحی امیری

 

 

دیدگاه تان را بنویسید