رسانه کره ای عنوان کرد؛

ورزشگاه آزادی قبرستان تیم‌های خارج از خانه

از نگاه یک رسانه کره‌ای، شکست ایران در ورزشگاه آزادی در تاریخ فوتبال کره جنوبی ثبت خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت کره‌ای «donga» درباره دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی فوتبال کره جنوبی مقابل ایران نوشت: «کره در سه بازی قبلی خود که هر سه آنها خانگی بود، به دو پیروزی و یک تساوی رسید که نتیجه بدی به شمار نمی‌رود. اکنون بازی با ایران در ورزشگاه آزادی در انتظار پائولو بنتو خواهد بود؛ ورزشگاهی که کره جنوبی در آن هنوز پیروز نشده است.

این مسابقه، فشار زیادی به دنبال دارد و قابل مقایسه با سه بازی گذشته نیست. کادر فنی هم دیدگاه متفاوتی نسبت به دیدار با ایران دارد و اگر کره در ورزشگاه آزادی پیروز شود، این نتیجه در تاریخ فوتبال کره جنوبی ثبت خواهد شد. تیم ما در صورت غلبه بر ایران، با 10 امتیاز صدرنشین گروه A می‌شود و دیداری دشوار در پیش دارد که می‌تواند یک فرصت باشد. بازیکنان تیم ملی که می‌خواهند طلسم ورزشگاه آزادی را بشکنند، روز گذشته (جمعه) تمرین سبکی پشت سر گذاشتند».

همچنین سایت «YNA» در مورد تقابل دو تیم نخست گروه A مقدماتی جام جهانی قطر در آسیا نوشت: «ورزشگاه آزادی خانه تیم ملی ایران، قبرستان تیم‌های خارج از خانه است. این ورزشگاه هزار و 200 متر بالاتر از سطح دریاست و از حمایت یکطرفه بیش از 100 هزار هوادار ایرانی بهره می‌برد که بار روانی زیادی برای رقبا ایجاد می‌کند. بازیکنان کره جنوبی پیش از این، عزم خود را برای پیروزی مقابل ایران که نقطه عطف گروه A خواهد بود، نشان دادند».

تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی از ساعت 17 روز 20 مهر، در هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر و در ورزشگاه آزادی،‌ به مصاف هم خواهند رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید