گزارش جی پلاس؛

نتایج کشتی آزاد قهرمانی جهان| حسن یزدانی و فرصت انتقام از تیلور با طعم طلا؛ زارع با شکست غول ترکیه‌ای به فینال رسید

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز آغاز شد و چهار نماینده ایران به مصاف رقبا رفتند که نتایج کامل را در این گزارش می خوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رقابت های کشتی آزاد  قهرمانی جهان از ساعت امروز با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم در شهر اسلو نروژ آغاز شد و ایران در چهار وزن اول دو فینالیست داشت.

رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، ۴ آزادکار ایران در روز نخست این رقابت‌ها بودند.

نتایج کامل آزادکاران ایران به شرح زیر است:

یونس امامی

امروز (شنبه) در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم به مصاف با حریف مغولستانی رفت و این دیدار در نهایت با نتیجه 12 بر 2 به نفع نماینده کشورمان به اتمام رسید. یونس امامی به دور دوم صعود کرد و در دومین دیدار خود با کایپانوف از قزاقستان به مقابله پرداخت و این دیدار با نتیجه 12 بر 0 به سود کشتی گیر کشورمان به پایان رسید.یونس امامی در سومین نبرد خود مقابل حریف گرجستانی با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.با توجه به عدم حضور کنچادزه در فینال، امامی شانس مبارزه در جدول بازنده‌ها را از دست داد. 

رحمان عموزاد

رحمان عموزاد در وزن 61 کیلوگرم توانست مقابل حالیدو حریف مجارستانی با نتیجه 5 بر 0 به برتری رسید. عموزاد در دومین دیدار خود با نتیجه 9 بر 5 مقابل حریف ژاپنی شکست خورد.با شکست کشتی گیر ژاپنی در نیمه نهایی و نرسیدن او به فینال، رحمان عموزاد که در دور مقدماتی مغلوب حریف ژاپنی شده بود، از دور رقابت‌ها حذف شد.

امیرحسین زارع 

امیر حسین زارع در وزن 125 کیلوگرم با نتیجه 6 بر 0 بر حریف بلاروسی غلبه کرد و به دور دوم صعود کرد. زارع در دومین دیدار خود به مصاف گویازدوفسکی از آمریکا رفت و توانست با نتیجه 10 بر 0 در کمتر از دو دقیقه به برتری دست یابد. زارع ملی‌پوش سنگین وزن کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل طاها آکگول از ترکیه به رقابت پرداخت و در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 0 به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید و زارع راهی فینال شد.

حسن یزدانی

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم در دور اول مقابل دولتبیکو از قزاقستان به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه 12 بر 2 به برتری دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. یزدانی در دومین دیدار مقابل اتهان راموس از پورتوریکو قرار گرفت و این دیدار با نتیجه 10 بر 0 به سود حسن به پایان رسید و راهی نیمه نهایی شد.یزدانی در نیمه نهایی به مصاف نایفانوف حریف روسی رفت و توانست با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی در فینال فردا مقابل دیوید تیلور مبارزه خواهد کرد. این چهارمین رقابت ۲ کشتی‌گیر محسوب می‌شود که در ۳ مبارزه قبلی برد با تیلور بوده است. 

دیدگاه تان را بنویسید