۵ باشگاه با بیشترین تعداد حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا+عکس

۵ باشگاه اروپایی بیشترین تعداد حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که اوج موفقیت باشگاه‌های اروپایی محسوب می‌شود، بدون شک سخت‌ترین رقابت باشگاهی است. از زمان تاسیس این مسابقات در سال ۱۹۵۵، بیش از ۲۲ باشگاه از سراسر اروپا به این جام معروف دست یافته اند. طبق فرمت کنونی لیگ قهرمانان، ۳۲ تیم برای کسب جام قهرمانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پس از قهرمانی بایرن مونیخ در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا، فصل گذشته چلسی در کمال تعجب موفق شد با حذف تمام رقبای خود، قهرمانی در این مسابقات را تجربه کند.

با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال و شرایط تیم‌ها غیر ممکن است که از حالا بتوانیم درباره فینالیست‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا حرف بزنیم. البته برخی از تیم‌ها سابقه خوبی در زمینه راهیابی به فینال این مسابقات دارند و در این گزارش قصد داریم تیم‌هایی که بالاترین دفعات حضور  در فینال لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرده اند را معرفی کنیم.  

۱- رئال مادرید - ۱۶ فینال

وقتی صحبت از لیگ قهرمانان اروپا می‌شود، رئال مادرید در طبقه‌ای متفاوت از دیگر تیم‌ها قرار می‌گیرد. کهکشانی‌ها بیشتر از هر تیم دیگری در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های اروپا حضور داشته اند. رئال مادرید با حضور  در ۱۶ فینال این مسابقات، در ۱۳ دیدار برنده شد و به قهرمانی دست یافت.

قهرمانان ۳۴ دوره لالیگا برتری خود را از همان ابتدا به دیگر تیم‌های قاره سبز نشان دادند و در ۵ دوره ابتدایی این مسابقات جام قهرمانی را بالای سر بردند. رئال مادرید با در اختیار داشتن بازیکنان بزرگی مانند آلفردو دی استفانو، جنتو و فرانس پوشکاش در دهه ۵۰ قدرت بلامنازع اروپا بود.

در سال‌های گذشته نیز رئال مادرید با هدایت زین الدین زیدان و درخشش کریستیانو رونالدو در ۳ دوره پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شد.

رئال مادرید با موفقیت بی نظیر خود در لیگ قهرمانان، بدون شک پرآوازه‌ترین تیم اروپایی است.

۲- آث میلان - ۱۱ فینال

آث میلان زمانی جزء بهترین تیم‌های اروپا بود. این تیم در دهه ۱۹۹۰ با فرانک ریکارد، مارکو فان باستن و رود گولیت افتخارات زیادی را به دست آورد. ۳ فینالیست نهایی توپ طلا در سال‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۸۹ همه با آث میلان قرارداد بسته بودند.

غول‌های ایتالیایی قبل از دهه ۲۰۱۰ حضور نسبتا مداومی در مراحل بالای لیگ قهرمانان داشتند و در ۱۱ فینال بازی کردند. قهرمان ۷ دوره لیگ قهرمانان از ابتدای دهه ۲۰۱۰ دچار افت شدیدی شد که هنوز هم آن را به طور کامل پشت سر نگذاشته است.  

پس از جدایی ماسیمیلیانو آلگری از آث میلان در سال ۲۰۱۴، این تیم به طور کامل از لیگ قهرمانان حذف شد و نتوانست به مدت ۷ فصل پیاپی به این رقابت‌ها راه یابد. پس از فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، روسونری سرانجام به لیگ قهرمانان بازگشت و اکنون به دنبال جبران شهرت مخدوش شده خود است.

۳- بایرن مونیخ - ۱۱ فینال

در فصل جاری بایرن مونیخ یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا است. بایرن مونیخ گذشته پر زرق و برقی در این رقابت‌ها دارد و حتی در حال حاضر آماده تکرار درخشش‌های گذشته است. بایرن مونیخ  تاکنون ۶ بار موفق شده است فاتح قاره سبز شود.  

باواریایی‌ها در عین حال در ۵ فینال از ۱۱ فینالی که در آن حضور داشتند، مغلوب شدند و به نایب قهرمانی رسیدند.  

بایرن مونیخ پس از بارسلونا دومین و آخرین تیمی است که توانسته است ۲ سه گانه قاره‌ای را به دست آورد. در ادامه نمایش‌های درخشان فصل گذشته، بایرن مونیخ در تلاش است تا یک عنوان قهرمانی دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

 

۴- لیورپول - ۹ فینال

در میان تیم‌های لیگ برتری، هیچ تیمی به اندازه لیورپول نتوانسته است به دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد. لیورپول در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ یکی از قدرت‌های اروپا بود. قرمز‌ها در این دوران در ۵ فینال شرکت کردند و در ۴ مورد از آن‌ها پیروز شدند و به قهرمانی رسیدند.

در مجموع لیورپول در ۹ فینال لیگ قهرمانان شرکت کرده و در ۶ فینال برنده شده است. آخرین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ رقم خورد. لیورپول در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت بارسلونا را با نتیجه ۴ بر ۳ در نیمه نهایی شکست داد و در فینال از سد تاتنهام گذشت.

برجسته‌ترین فینال این تیم در دیداری که به معجزه استانبول معروف شد، رقم خورد. در حالی که لیورپول با شکست ۳ بر صفر از آث میلان به رختکن رفته بود، در نیمه دوم موفق شد کار را به تساوی بکشاند و با پیروزی در ضربات پنالتی برای پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

۵-  یوونتوس - ۹ فینال

یوونتوس که نخستین بار ۱۲۳ سال پیش در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های اروپا شرکت کرده و ۹ بار به فینال این رقابت‌ها رسیده است، تنها ۲ عنوان قهرمانی در کارنامه دارد. بیانکونری سابقه ناامید کننده‌ای در فینال این مسابقات دارد و ۷ بار متحمل شکست شده است.

یوونتوس در فصل‌های گذشته نیز سابقه بسیار بدی دارد و در ۴ فصل گذشته نتوانسته است به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. این تیم فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی شکست خورد و وداعی زودهنگام از این رقابت‌ها داشت.

 آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۶ و قبل از تغییر نام مسابقات رقم خورد. با جدایی رونالدو از یوونتوس، شانس این تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کمتر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید